Announcement

Collapse
No announcement yet.

super(dritt)tigre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • super(dritt)tigre

    skal bare fortelle min erfaring med de motorene som alle jeg har pratet med snakker stygt om. er fersk i hobbyen, men har rukket og bli kjent med s tigre 90 og 51 og os 70 og laser 120. alle sa til meg at de starter lett, men stopper lettere og da helst i luften. begge mine super tigre har aldri stoppet for meg. jeg er ingen ekspert på spesielt luftskruen. jeg synes iallfall de har gitt meg mye glede. vet ikke om ryktet er ufortjent eller om de her varierende kvalitet på motorene. jeg er iallfall veldig fornøyd
    Futaba 10C Fasst
    Last Down 3XL V3
    Spirit Elite
    Primo
    Hellcat
    Sukhoi
    Pt 19
    Ucd
    Bossanova
    Giles 202
    Boomerang
    Mojo
    Ultra Stick
    Riva Silver X
    Laser 3d
    Hobbyrommet er fullt av leker.

  • #2
    Forundrer meg ikke da det er 3 gode og en ekstremt god motor i det selskapet (de fleste som har problemer med Super Tigre har ofte skrudd seg bort på nålene). Stå på og kos deg med motorene dine.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      super(dritt)tigre

      det tror jeg og. vet at man kan vri på hele forgasseren etter hvilken vinkel motoren er plassert,og da har jeg sett folk vri for harde livet.
      Futaba 10C Fasst
      Last Down 3XL V3
      Spirit Elite
      Primo
      Hellcat
      Sukhoi
      Pt 19
      Ucd
      Bossanova
      Giles 202
      Boomerang
      Mojo
      Ultra Stick
      Riva Silver X
      Laser 3d
      Hobbyrommet er fullt av leker.

      Comment


      • #4
        Fordelen med Super Tigre forgasserne (bakdelen for de som ikke skjønner det ) er at den kan fin tunes på flere måter, blant annet så kan man vri hele dysestokken slik at sprede hullet blir vridd i forhold til venturien (dette for å b.l.a. endre blandingen på mellom gass). Ellers så er nok den vanligste feilen at folk ikke skjønner at hoved og tomgangs nålene henger nøye sammen på disse forgasserne (juster en på det ene så må man som regel etterjustere den andre og slik kan det bli noen ganger før det er riktigt). Disse forgasserne krever nok litt mere av brukeren, men gir en mange flere justerings muligheter enn vanlige rc forgassere har. Når de først er rett justerte så trengs det lite justering på disse forgasserne.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Re: super(dritt)tigre

          Originally posted by flode
          som alle jeg har pratet med snakker stygt om. er fersk i hobbyen..
          Ikke bry om disse ferskingene snakker dritt. Jeg har prøvd selv Supertigre motorene, synes de er fine å tune og god italiensk kvalitet.

          Samme det da noen sa at Thunder tiger er dritt og kalte dem for "Trøbbel-Thunder", vet ikke hvor mange av dem kjører Thunder-Tiger..

          Det som feiler med dem at de ikke forstår hvordan de skal justere riktig fuelblanding eller velge riktig glødeplugg ut fra motorens oppførsel på kald eller varm plugg.

          Det tar tid før ferskingene oppdager at de kan takle flere merker og at det er ikke noe dritt med disse motormerker..

          Bare stå på!

          Originally posted by flode
          jeg er ingen ekspert på spesielt luftskruen...
          1. Som regel skal hoved dysenålen justeres til max turtall og noen knepp tilbake med modellen opp ca 45 grader.

          2. Lufteskruen justeres med lukket trommelspjeld (lite luftåpning/gå på tomgang)
          Lufteskrue skrues inn=mere fuel.
          Lufteskrue skrues ut=mindre fuel.

          Hvis det er tomgangsnålen (som Vingemutteren skrev) istedenfor lufteskrue, så er det omvend, altså skru inn=mindre fuel og vice versa.

          Sjekk at det er lite røyk og nok olje ut av eksosen ved jevn tomgang.

          PS, ikke rør lufteskruen, så lenge dine motorene går fint.

          Jens Eirik

          Comment

          Working...
          X