Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjære annonsører....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjære annonsører....

    Kjære annonsører: kan dere ikke slutte å vise fram så mye lekkert!

    Før jul var vinterplanene klare; hadde flere byggesett liggende som alle sammen hadde første-prioritet fram til påsken. Her skulle bygges og slett ikke handles! Før juleferien ble hobbyrommet striglet, alt av skalpeller kvesset, ferske og rene byggenåler var i beredskap, alle tenkelige limtyper var på plass, utvalget av Oracover i dusinvis av farger lå i kroken, arbeidslampa hadde ny pære, et par dusin nye servoer lå i poser og motivasjonen var ekstrem. 5 nye OS-motorer stod på øverste hylla og skrek etter noen fly å hale rundt på en knallblå sommerhimmel. Hvilken sommer dette skulle bli.
    I begynnelsen gikk alt bra, vingene til en Ultimate Bipe ble spantet opp og delvis fullført. Ror, stabbe og finne ble behørlig bygd opp og delene til kroppen havna så på byggebordet. Motoren som skulle inni, en OS FS120 ble tatt fram, kjælt med, lagt på tegninga og jeg drømte meg bort til akrobatisk dobbelt-dekker med gromlyd som gjorde det mest fantastiske med meg bak stikkene... drømme drømme..
    Så måtte jeg innom Pesen en tur.. jøsses så gøy det så ut med depron Vertigo og elektromotor! Kanskje jeg skulle bygge en sånn på stua mellom lime-øktene på hobbyrommet? Vegen var svært kort fra tanke til handling og plutselig hadde jeg mikroservoer, børsteløs motor, LiPo og ei eske med depron-biter på stua. Detta var gøy! Fort-ferdig-fly, handla regulator og dro ut i vintermørket for å fly. Kjempeartig, mer mer: Handla enda en børsteløs og nå med planetgear i metall, et dusin til med LiPo og et par fly til. Enda en Vertigo og så en Pinto. Spanta opp Pintoen i samme haugen som ny Vertigo ble til på spisebordet. Kunne jo fly hver eneste ettermiddag utafor huset jo. Så kommer Ultramicro med Edge`n sin.. må ha, med Microtex børsteløs i! Så smått og rått. Og enda mindre servoer, og noen enda mindre mottakere. Gøy gøy gøy.
    Men hva skuer mine uskyldsblå? Et besøk hos Ken/Griffin åpenbarer noen små vakre ARF`er for elektro... Måå ha.. en Jumping Jack og en Flubber! Og et par større motorer høres bra ut. AXI`ene i hylla til Ken frister over evne.. Har allerede handlet et par nye regulatorer fra Castle Creation siden programmeringen via Pesen så morsom ut. AXI-en i Jumping Jack trekker en del strøm, CC35-regulatoren holder i massevis men her må heftigere LiPo-er til! Godt at Griffin henger med og kan tilby enda heftigere pakker! Her står det om liv.. nesten.
    T3D CapII kommer som manna fra himmelen, ei kjerre der jeg kan få prøvd om jeg kan fly uten børsteløse motorer. Alt må prøves. Yepp detta funker også. Herlighet. Her vokser trærne gjennom himmelen i samme fart som haugen på spisebordet med strømslukende mikroting er i ferd med å overbelaste bordplata. Da slår det meg at jeg jo har et hobbyrom! Kanskje det var der jeg skulle vært med alt??
    Åpner døra til hobbyrommet.. På bordet under den påslåtte arbeidslampa der ligger et par halvferdige Ultimate-vinger og en haug med flis som skulle blitt en kropp. Midt oppi alt ligger en 4-takter fra OS der jeg la den pent fra meg en dag i juleferien for... 6 måneder sida....... Ble jeg bokstavelig talt tatt av strømmen?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

  • #2
    Det kaller jeg ett luksusbroblem! (missunne, missunne )

    Utrolig bra skrevet!
    Kjekt med slike historier!! (det gjelder denne også: (MFN) ModellflyNytt.no !)
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      Det var helt utrolig bra skrevet, ble rørt langt inn i sjela mi for jeg kjenner meg igjen så enormt!

      For et par år siden følte jeg hobbyen vår stod litt stille, alt så like kjedelig ut unntatt noen særinger som la hele lotto gevinsten sin i elektroduppeditter som var - tja - interessant? I dag ser jeg alt mulig rart kjøre tur etter tur på samme batteri - uten å lade hele dagen! ARF har tatt helt over (snufs, jeg er hekta på balsa). Men 4-taktere med flere sylindre kommer sterkere og sterkere, helikoptre er blitt så helt utrolig bra og slitesterke, 3D flyene er bare så moro og de nye radioene kan jo bare programmeres til alt!

      Det er faktisk hobbyen vår som er i ferd med å ta helt av! Det spirer og gror, det kommer amsse spennende nye ting, det blir billigere og billigere og bedre og bedre! Da er det ikke rart en gammel modelflyfant plutselig skjønner at 2 årsplanene på skalaflyene går skeis når det dukker opp så mye spennende her&nå fly!

      Comment


      • #4
        Ikke for å være frekk, men har ett lite spørsmål.
        Joo driter du penger, i så tillfelle så kan du få låne dassen min når som helst.
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #5
          Hærligt skrevet Joo.

          Har ikke økonomi fortiden til å forfølge drømmene mine fult ut, men jaggu har det dukket opp en T3DII i baksetet på bilen min; der den trenges om plassen med min altid koslige GWS SS.
          Det er rart dette med drømmer og hobbyen vår for i forige uke så dukket ett aluminium motorfestet for å montere AXI 2212 serien på 10x10mm trelister opp i fra uniten. Og jeg som ikke har AXI og langt mindre en BL regulator (men det er en lekker liten sak av skinnende metall ). Griffin burde skamme seg som frister med Lipo batterier og deilige små Waipoint servoer (har på kort tid blitt den stolte eiger av 2stk W-084, 4stk W-060, 2stk E-TEC 2S1P 1200 og 1stk 3S1P E-TEC 1200). Var jeg ikke blakk før så er jeg det nå, likevel så drømmer jeg om en AXI 2212 26/34 (eller kansje en av hver?) og en CC børsteløs regulator med USB kabel. Heldigvis så har ikke Griffin lagt CC regulatorene ut på nett enda så jeg har enda ett håp om å styre klar litt til (men det var nære på en AXI 2212 34 fikk ett nytt hjem her om dagen).
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            La oss håpe det ikke går slik.
            Kjære Julenissen ....
            Jeg er en ung Ultimate som ligger ensom og forlatt på Jarles byggebord i mine enkelte bestandeler og myser bort på det fine bildet på esken jeg kom i. Der flyr jeg høyt og stolt på en skyfri himmel.
            Her har jeg snart ligget ett helt år .
            Jeg tror Jarle har glemt meg helt han har forelsket seg i heftige småfrekke frøkener av plastikk og batterier...som svinser forførerisk med stabben, troløse småfrø med tvilsom moral.
            Han lovte meg tur både hit og både dit men nå er alt glemt, kanskje NM sa han til meg fortrolig samtidig som han strøk meg forsiktig over den uferdige overvingen... eller helt sikkert en tur nordover. Men nå har jeg mistet motet og ligger her og vannsmekter blant bøss og balsa rester.
            Så Kjære julenissen : Jeg ønsker at Jarle skal våkne og slutte og flørte så mye med heftige småfrøkner som ikke har stempel engang, og huske på at han har en trofast balsavenn på byggebordet.
            Hvis ikke så håper jeg du skriver brev til MM slik at jeg kan komme dit, jeg vet han har hjerterom for en trist Ultimate

            mvh MM

            Comment


            • #7
              Fint å høre at det er flere som blir tatt av strømmen, høres ut som det eneste du mangler er en Alpha modell med børsteløs fra mpjet, tror det er den eneste opplevelsen du mangler i sortimanget ditt , nydelig sølvmalt Mig 15?? med ducted fan og skala detaljer eh? eh? "åpner frakken hvor migen henger på innsiden" hehe neida forhandlere er nå pålagt å sende overivrige fedre med blanke øyner tydelig beruset på ambisjoner rett hjem når de har fått nok.

              Det er foresten ikke noen synd å innrømme at man har lyst til å bruke mest tid i himmelen fremfor ved hobbybordet, og man er ikke lat fordi om det kan gjøres i hagen. Vi kan ikke alle være løsemiddelskadede flisespikkere med lidenskap for bråkete potensielle mordvåpen,,hehe tipper jeg får høre det nå .

              Comment


              • #8
                Takk Flue, ja jeg ble inspirert av MM til å release litt av mine tanker som havner på kladdebøker og lapper i blant. Og er vel ikke et luksusproblem at man har en (eller flere) hobbyer man trives med vel? Skal ikke belemre dere med de andre her...

                ahope: du har kanskje rett i det du sier.. 3D var helt nytt for meg da jeg returnerte til denne hobbyen etter noen års pause. Heftige saker. Heli er noe helt annet enn for 20 år sida, helt klart! Og når elektro blomstra sånn etterpå er det klart det engasjerer sjøl oss voksne rever. (Har kjøpt ny radio også nylig, the best brand)

                Ja9: Nei, jeg er "statsansatt".. men ferdig med studielånet.. Dessuten: hele juli skal jeg jobbe "under jorda" på Vestlandet, planlegger allerede hva overtidspengene skal investeres i

                VM: Hauuuu! Skjønner du ikke er godt nok vaksinert du heller :P Morro lell.

                MM: Ultimaten og jeg har hatt et særdeles langt forhold, faktist 15 år. Har lovet troskap og skal stå løpet ut! Små sidesprang håper jeg kan tolereres, er ikke snakk om ekte kjærlighet men bare litt lyst på lammekjøtt... Regner med at Bipen skjønner det, vi har jo reist og byttet bopæl sammen flere ganger

                RødeBaldakin: når du nevner det: sikler på F-16 med Wasa-fan og mini-AXI i... eller en Thunderbolt A-II Warthog med 2 El-vifter.. eller... Men skal prøve å forbrenne noen liter fuel i sommer, klart vi må bråke litt

                Hmmmm..... var det ikke ei bestilling på Shockflyer som rusha avgårde på mailen min nettopp??
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Flere hobbyer...? ...ja,ja, noen har ikke respekt for sin egen lommebok engang...
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • #10
                    Respekt..?
                    Nja, har opplevd et par heftige tilbakeslag som har gitt meg et syn på LIVET der jeg kanskje ikke kan regnes som A4
                    Har nok fått mye mer respekt for meg selv og livsinnhold enn jeg hadde før. Og hobbyene mine betyr minst like mye nå som det gjorde før, jeg bare tør å innrømme det Og derfor er jeg særdeles glad for at dere andre er like interesserte som jeg, dere får noe som er så verdifullt at dere ikke skjønner det ennå. (Selv om dere ikke alltid er enige med meg )
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    Working...
                    X