Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kontakter for Børste Løse mottorer? (www.gobrushless.com)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontakter for Børste Løse mottorer? (www.gobrushless.com)

    Hei

    Jeg driver nå og setter sammen et "gjør det selv" BL mottor sett fra GB | Home . (198kr for to mottorsett og porto til norge, tok 4 dager!!!!!!) Det jeg lurer på er hvordan koble sammen strøm regulatoren og motoren. Har kjøpt en Phonix 10, men den har ikke loddet på noen kontakter. Så, hvor får jeg kjøpt tre punkts han/hun kontakter i norge? Hvordan er det dere kobler sammen BL mottorene/regulatorene?

    Mvh

    Jarl

  • #2
    Disse er meget gode: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=1745

    Ellers kan du ringe Rc-seilfly.no - Modellflysport , de kan sikkert også hjelpe deg.

    Comment


    • #3
      Jeg lodder direkte.. kontakter veier jo opptil flere gram jo!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        hehe, ja veier jo litt med kontakter. Men er uendelig praktisk når man bytter regulatorene mellom fly Tenkte og sette de to motorene jeg lager nå inn i en Tiny og FunnyPark. Tenkt og lage en litt større en til SlowSticken min etterhvert. Noen som har bestilt fra AC før, tar de mye frakt til norge? Noen som vet om det går an å kjøpe løse JST kontakter? (glemte og bestille de nye E-tec cellene mine med kontaker... )

        Mvh

        Jarl

        Comment


        • #5
          Alt kan kjøpes. Kontakter f.eks: 404 Not Found
          Mye smått og godt på sidene til mft! (Forsiden: MFT´s blogg )
          Her er det best å bruke PayPal.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Originally posted by BrushLess
            Noen som har bestilt fra AC før, tar de mye frakt til norge? Noen som vet om det går an å kjøpe løse JST kontakter? (glemte og bestille de nye E-tec cellene mine med kontaker... )
            AC tar 2,5$ i frakt og tar vanligvis 5-7 dager før du har varene. De har JST kontakter.
            Også her er det best å bruke paypal.

            Comment


            • #7
              Kontakter til CDR

              Foreslår at du kontakter Ultramicro og får tilsendt 2mm kontakter. Krympestrømpe følger med i settet.

              Hunnkontakten loddes på regulatorledningene og han kontaktene på motorledningene. Husk å skrape av lakkisolasjonen på motorledningene.Det er lurt å fortinne disse før pålodding av kontakter.
              Bytt om to ledninger hvis motoren går i feil retning.

              Lykke til
              mvh
              Per

              Comment


              • #8
                Per har et godt poeng her: handle hos våre hjemlige. Husk også at mange sjapper (som UltraMicro) har uendelig mye mer enn det du finner på Web-sidene deres
                I samme slengen som du handler kontakter der handler du en Vertigo og kanskje en i 75% størrelse også! Mer moro enn noe annet.
                Per har et annet poeng: sett alltid hunkontaktene der det er spenning!
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Jepp, greiest det. Sender inn en bestilling til UltraMicro.

                  Takk for hjelpen!!

                  Mvh

                  Jarl

                  Comment

                  Working...
                  X