Announcement

Collapse
No announcement yet.

Super billig watt/amp/voltmeter??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Super billig watt/amp/voltmeter??????

    Hei

    Har lenge vert på utkikk etter et ampermeter som ikke koster altfor mye, surfet gjennom Clas Ohlson sine sider i dag og så dette til 198kr med LCD avlesing og statestikk:

    Clas Ohlson

    Tror dere dette kan brukes til måling i sammenheng med vår hobby? Står jo 0-300V?

    Mvh

    Jarl

  • #2
    Niks, det er kun for 50-60Hz vekselspenning.

    Et vanlig multimeter er det du trenger, vi klarer å gange sammen spenning og strøm så wattmeter trenger vi ikke. Et tangamperemeter er også kjekt å ha, det er enklere å bruke og kan måle større strømmer enn de typiske 10-20A et universalinstrument kan, men ikke absolutt nødvendig.

    Comment


    • #3
      Kjøp heller ett Astro Whattmeter. På disse kan du lese av spenning, strøm, effekt og forbrukt strøm på samme tid.
      Uunnværlig for elektrodrift!
      http://www.aircraft-world.com/shopdi...d=59&cat=Tools

      Comment


      • #4
        Ahh, selvfølgelig likespenning jeg vil ha....... Flaut og ikke tenkte på. Det multimeteret jeg har ( Clas Ohlson ) takler ikke Amp målingene, så det jeg i utgangspunktet var på utkikk etter var bare et Ampermeter (ca 0-10A), klarer og regne resten selv Men målet var liksom og finne et billig Ampermeter, 69$ fra statene pluss mva og toll ble "litt" mer en jeg tenkte (er fattig student som ikke har sommerjobb).

        Mvh

        Jarl

        Comment


        • #5
          Det er mulig å skaffe seg dette til en "rimelig" penge her hjemme.
          490,- kroner pluss postens frakt.
          Jeg har selv denne typen watt meter og skjønner nå ikke hvordan jeg klarte meg uten.
          Se link:
          404 Not Found

          Måler større strøm styrker enn det du i utgangspunktet trenger, men så vokser man ikke ut av det heller på en stund.

          Comment

          Working...
          X