Announcement

Collapse
No announcement yet.

Manifold til Rossi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Manifold til Rossi

    Jeg er den stolte eier av to helrå Rossi motorer, en 53 og en 40. Jeg har paulsenpotte til begge to pga et vanvittig lydnivå med orginalpotte, men har et manifold problem. Han som laget pottene til meg laget og manifold av messing eller kobber ser det ut som, er ikke så viktig hva materialet er men det som er problemer er at manifolden sprekker helt nede ved eksosporten. Manifolden er skrudd rett på toppen uten det orginale eksosadapteret med o-ringen på, teorien min er at det adapteret med o-ring skal dempe vibrasjoner fra motoren og i og med at jeg ikke bruker dette adapteret er det vibrasjoner som er grunnen til at manifoldrøret mitt sprekker. 53 èn klarer jo 18500 rpm med 10x6 prop. så det blir jo en del belastning på eksosen kan du si.

    Er det noen som vet om alu.manifold som passer på Rossi med det orginale adapteren på???
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII

  • #2
    Re: Manifold til Rossi

    Originally posted by Extra 300s
    Han som laget pottene til meg laget og manifold av messing eller kobber
    Han som laget denne adapteren skulle ha glødet messingen for å ta bort spenningen i materialet så den ikke får sprekker av vibrasjoner. Harde messing sprekker lettere enn mykglødet messing. Du kan reparere den med sølvlodd etter du har glødet messing. Sølvlodd kan skaffes hos Albert E. Olsen eller hos maskinforretning, men den er dyr.

    Jens Eirik

    Comment


    • #3
      Har sølvloddet den 3 ganger fra før, så jeg vet hva sølvlodd koster!! Det er grunnen til at jeg vil ha tak i en manifold med den orginale innfestingen.

      Han som laget den er rørlegger så jeg er ganske sikker på at han vet hva han driver med, så rørene er nok gløda.
      Align T-Rex 450
      Fizza elektrofly
      JR 9xII

      Comment


      • #4
        Originally posted by Extra 300s
        Det er grunnen til at jeg vil ha tak i en manifold med den orginale innfestingen.
        Her er adressen til Rossi motor.. kanskje de har den, vet ikke hvilke forhandler som selger Rossi i Norge...

        Cosa bisogna sapere prima di acquistare una moto?

        Jens Eirik

        Comment


        • #5
          Takk for tipset, har sendt en forespørsel på mail.
          Align T-Rex 450
          Fizza elektrofly
          JR 9xII

          Comment

          Working...
          X