Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Ouya "no brand" acrotrainer i ARF-utførel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Ouya "no brand" acrotrainer i ARF-utførel

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

    Vi kliner til med ennå et review før sommeren.

    God sommer fra Red.

  • #2
    Fin artikkel joo.....
    Virker som ett greit fly til en fornuftig pris. Mulig valg når trainermotoren skal ha nytt hjem?
    Mulig poden ikke er helt familieløs, ser ut til at den er eller har vært i Protech utvalget borte i Junaiten.
    http://www.rcuniverse.com/forum/sear...=d&phrase=Ouya
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Aha, ikkeno dårlig antakelse det med Protech mao??? Det er spesielt gulfargen og den spesielle strukturen i filmen (samt det at den lå ved siden av min Onyx i perioder) som gjorde at slektskapet var mistenkelig. Og så har den altså aner fra O.K også?
      Som jeg sa så er det en bagatell å fixe understellet og bytte støtstengene. Litt verre er det kanskje for "alle" å sjekke angrepsvinkler. Men ja, ikke noen modell å bli skremt av. Spesielt syntes jeg profilet var gjennomført bra, også forkanten. I motsetning til noen andre ARF`er jeg har dratt i hus. Jfr også Edge-diskusjonen som går på forumet nu
      Ser nærmere på de andre modellene elefun har plutselig
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hei,

        bra artikkel.

        Var på posten igår og hentet pakken fra elefun. Så da er det vel bare å starte montering. Lurer bare på hva du mener med nyrods?

        En annen ting er angrepsvinkel, har ikke utstyr til å måle det, tror du jeg også bør bygge opp i bakkant av vingen?

        mvh
        Odd Johnny
        The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

        Comment


        • #5
          Originally posted by OJ

          En annen ting er angrepsvinkel, har ikke utstyr til å måle det, tror du jeg også bør bygge opp i bakkant av vingen?

          mvh
          Odd Johnny
          Utstyr til å måle angrepsvinkel har jeg, OJ, så den biten kan vi enkelt fikse når du kommer deg ditt i bygginga.

          Odd
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #6
            Hei,

            er du her også? :P

            Takker og bukker for hjelp jeg!!

            mvh
            Odd Johnny
            The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

            Comment


            • #7
              Bare si fra du, så tar vi å måler litt borti brakka når du er klar!

              Odd
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #8
                Et lite spørsmål til dere som måler angrepsvinkler. Tar dere hensyn til senterlinja gjennom kroppen eller måler dere bare forskjellen mellom bak og framvinge?
                Mvh
                Lars Erik Arntsen

                Comment


                • #9
                  Såfremt stab'n er og skal være 0 grader i forhold til senterlinja så tar jeg utgangspunkt i denne. Legger så flyet i en vugge slik at stab'n er i vater (0 grader) og justerer vingen etter dette. Bruker vateret som referanse for å sjekke at flyet ligger riktig.

                  Odd
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Supra25
                    Såfremt stab'n er og skal være 0 grader i forhold til senterlinja så tar jeg utgangspunkt i denne. Legger så flyet i en vugge slik at stab'n er i vater (0 grader) og justerer vingen etter dette. Bruker vateret som referanse for å sjekke at flyet ligger riktig.

                    Odd
                    Og dette kan da gjøres mottsatt for å finne ut vinkelen på staben?

                    Hvis man ikke er sikker på f.eks. i ditt eksempel, at staben er rett? Hvordan gjør du da?
                    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                    er der ingen der kender dem.

                    Comment


                    • #11
                      Da kan du merke opp senterlinja og se til at denne er i vater mens du måler angrepsvinkel på stab. Dette burde selvfølgelig gjøres FØR man limer stab'n fast slik at det blir riktig fra børjan av.

                      Odd
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment


                      • #12
                        Nyrods ser du bilde av på side 2 i artikkelen. Eller: du ser bare innerrøret, det er et rødt ytterrør i tillegg i et sett. Og du får sannsynligvis kjøpt bare innerrøret.. det gjør jeg i alle fall på Asker Hobby. Dette innerrøret inneholder i tillegg enda en innerdel i stål, går meget lett og fungerer suverent på mindre modeller. Jeg bruker gjerne denne typen til innstøping baki lange slanke seilflykropper til halerorene. På Ouya`en trenger du ikke ytterrøret siden det allerede ligger en strømpe klar fra fabrikken. Hvis du først handler slike så bytt gjerne til nyrod på sideroret også.
                        Klart man egentlig skal måle angrepsvinkler i forhold til nulldatum-linjen på flyet, men når fikk dere sist tak i en modell der det var oppgitt noe som helst av vinkler? Da skal det i alle fall være ei løsning å la stabben "stå i null" som dere sier og så måle ut hovedvingen i forhold til dette. Hvis dere har lest artikkelen på Calypso`en så ser dere at dette ikke er noen tilfeldigheter inne i bildet her for her er alle vinkler oppgitt. Seriøst mao Sjekk: (MFN) ModellflyNytt.no . På Calypsoen er det noe som drar den skjevt i looper, og det eneste jeg fant var et balanseror som ikke satt helt på senterlinja... sjekk for dette på Ouyaen og korriger hvis du vil ha den til å tracke (stripe) best mulig og loope pent!. Dette gjelder alle modellene dere vil skal fly bra. En annen ting er at balanserorene aldri må bli tynnere enn vingebakkanten, det er bedre at dem er en anelse tykkere faktisk

                        Flott at du får hjelp av supra25!! Gi tilbakemelding på om mine vurderinger stemmer med det dere erfarer og takk for kommentarer på artikkelen. Pluss på med det dere opplever og reviewet blir mye mer verdt
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Hei,
                          Har nettopp mottatt og montert en OUYA fra Elfun som ble raskt ekspedert fra dem. Jeg er forholdsvis ny i sporten, og har ikke prøvd F3A fly før, men denne falt jeg for. Modellen virket veldig grei, og delene var av god kvalitet og tilpasningen bra.
                          De forandringer/forbedrelser jeg gjorde var følgende; belly'en under vingen ble fylt med vanlig byggskum for å avstive den, spesielt var støtten dårlig der festeplaten for vingeskruene skulle monteres. Litt byggskum liker jeg også å bruke i bakkroppen for å stive av roroverføringer. Balanserors-stagene ble byttet til nye fra GreatPlanes som hadde hengsler som kunne limes godt fast inn i vingen. Så var det hjulene da; skulle tro at alle ARF leverandører kjemper om å plassere de minste hjulene de kan finne opp i slike sett ! Ellers er jeg enig at CA hengslene ikke ser særlig solid ut, men jeg vil forsøker de først .
                          Håper å kunne prøve denne iløpet av sommeren, men tar gjerne imot tips før take-off

                          Comment


                          • #14
                            Hei,

                            Nettopp kommet hjem fra jomfrutur med Ouya'en. Flyr som en drøm!! Kost meg som bare det... Lander bl.a. som på skinner, nesten bare å stå og se på...

                            mvh
                            Odd Johnny


                            PS til Odd, kjøpte meg instrument til å måle vinklene jeg, kjekt å ha, blir vel ikke siste flyet jeg bygger
                            The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

                            Comment


                            • #15
                              Gratulerer med vel overstått jomfrutur!! Gleder meg til å se den i lufta. Blir vel en tur ned med chopper'n i dag hvis været holder, så kanskje vi ses da.

                              Odd
                              Odd Sundet
                              http://www.imacnorge.no

                              Comment

                              Working...
                              X