Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krasj(igjen!!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Krasj(igjen!!)

    Jaja, 40sekund effektiv flytid denne gangen .

    Motakeren sluttet å motta signal midt i en loop, så det loopet seg rett i bakken .
    Denne gangen gidder jeg ikke å reparere det igjen. Sorry Gert, men sånn er livet!!

    Synd med flyet, så fint som det fløy! Men jeg er glad for at det ikke traff et hus på ferden
    Attached Files

  • #2
    Glemte å si at motoren er en skrapmotor som er god! noe høy tomgang , men den er ikke ferdig innkjørt ennå.

    Med andre ord er jeg strålende fornøyd sålangt!!

    Comment


    • #3
      Triste greier. fant du ut om det var batteriet som tok seg en tur under loopen?
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Det der så ikke bra ut nei.......
        Simen

        Why drink and drive, when you can fly so high?!

        Comment


        • #5
          Husk at denne hobbyen er selvfornyende, og alle crasher i blant..
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Hehe!! Jeg tar det med et smil men det er lit ergligt å ikke få flydd mer enn en og en halv tank med et fly da .

            Comment


            • #7
              Joda, det aa kraesje iblant er en del av hobbyen, men naar det blir skrap og man maa gi det navnet RIP saa tror jeg det kanskje er bittelitt vearre for oss som ikke har saa mye penger
              (Dette gjelder ihvertfall meg. Det er ikke timene med liming som evnt. bekymrer meg, men pengene )

              Selvfoelgelig er det dumt for andre ogsaa hvis det er foelelser i flyet og man har brukt tid og penger paa det. Og hvis man ha hatt det en stund.

              Naar det gjelder meg selv saa vil jeg ikke tenke paa aa vrake flyet mitt. Det er mitt foerste og jeg har bygd det opp selv.

              Men jeg sier eller tror IKKE at det ikke kan vaere jaevlig (unnskyld ordbruken!!) for andre ogsaa.



              (Naa var det ikke engang svensk tastatur )
              Simen

              Why drink and drive, when you can fly so high?!

              Comment


              • #8
                Vel, jeg må si at sånne ting er kjedelig, men i mine øyne er det ikke et kræsj, det er et uhell, selv om det er snakk om kronasjer og brukt tid på å få det i lufta som "Flydude" nevner. Eneste kræsj man gjør er pilotfeil. (Tillgir meg sjøl lettere da)

                Om radioen plutselig kutter ut i lufta, da huker ikke jeg av den som et kræsj i statistikken min overhodet (Selv om det faktisk er hinsidiges mere surt enn å fly kjerra i bakken sjøl p.g.a. "overmodighet" om jeg tørr si, utfordrer man tyngdekraften er det ikke alltid man vinner.) Piloten har man oftest kontrollen på selv, men ikke elektronikk, om man har husket på å lade\bytte batteri da....
                Ønsker dere en god dag på feltet !
                Birger Mork

                Mine besittelser :
                Flygreier (Massevis)
                Heligreier (En Mini Titan)
                Bilgreier (Et par stk.)

                Comment


                • #9
                  Det var dårlig batterikontakt har jeg funnet ut, og da er det ikke altid like lett å styre flyet...

                  Comment


                  • #10
                    Synn med flyet ditt Niklas!

                    Men jeg er enig i det at det er mye surere å knuse et fly pga. utstyrssvikt enn å mose det pga. pilotfeil! Uansett om flyet blir like most.....
                    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                    er der ingen der kender dem.

                    Comment


                    • #11
                      Men... hvis det først skal bli totalvrak, kan det like gjerne bli Potetstappe!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ostnik
                        Men... hvis det først skal bli totalvrak, kan det like gjerne bli Potetstappe!
                        Skjønner hva du mener (det blir lissom stiligst da), men må nok si meg uenig for det. Når jeg vrakerflyene så prøver jeg altid å gjøre det så forsiktigt som råd er (altid syntes det er kjekt å kunne bruke opp igjenn motor, radio og div av vraket).
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Vingemutteren
                          Originally posted by Ostnik
                          Men... hvis det først skal bli totalvrak, kan det like gjerne bli Potetstappe!
                          Skjønner hva du mener (det blir lissom stiligst da), men må nok si meg uenig for det. Når jeg vrakerflyene så prøver jeg altid å gjøre det så forsiktigt som råd er (altid syntes det er kjekt å kunne bruke opp igjenn motor, radio og div av vraket).
                          Det er greit så lenge man kan bruke opp igjen utstyret, det foresten skal litt til før man moser det også i myra hos Limets venner

                          Comment

                          Working...
                          X