Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siste kræsj før ferien!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Siste kræsj før ferien!

    Var ute i dag tidlig og tok med meg både Woody og Sky Arrow - sol og vindforhold som var til å håndtere . Først en runde med Woody som gikk helt greit - noe turbulent var det men når man lærer den å kjenne så går det greit.

    Monterte så Sky Arrow og prøvde 1 gang med bakkestart, det ble for liten fart, så to ganger med håndstart hvor den nesten ville opp og på tredje forsøket lettet den. Modellen er (var ) følsom på rorene og noe ute av trim. Fløy 5-6 minutter og fant etterhvert ut at små stikkebevegelser var tingen for å få den til å oppførte seg pent.

    Stigende selvtillit og slapper av og vips så dreier den mot høyre og inn i sola febrilske stikkebevegelser (nybegynnerfeil) og når jeg ser modellen igjen så er den på vei ut av en loop 5 meter over bakken - rekker ikke å rette den opp og den tryner skikkelig med nesa først.
    Selv med en kropp av glassfiber som er ganske tynn og sprø så var kanskje ikke skadene dødlige, men jeg får nok masse erfaring i å reparere glassfiberkropp når jeg kommer tilbake fra ferie. Vingene var like hele men det er mulig at Li-po batteriet har tatt kvelden - trykt inn i enden. Skal prøvelade etterpå under tilsyn - dvs røyk og kaffe på balkongen.

    Får se om det er noen penger igjen på kontoen til å kjøpe en billig sak med balanseror når man kommer fra ferie. Må ihvertfall lære meg å reparere glassfiberkropp

    God sommer til dere alle
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Synd med flyet ditt!!

    Slutt heller å røyk! da kan du bruke mer på modellfly (hvis ikke kona skal ha pelseller nytt bad )

    Comment


    • #3
      Når man nesten ikke drikker og ikke løper etter damene lenger så er røyken den eneste av syndene som er tilbake (lastenes sum er konstant).

      Batteriet hadde overlevd Tok lading uten problemer, ingen esing eller høy temperatur på batteriet. 200,00 spart der som jeg får bruke til epoksy og glassfiberduk.

      Det var tydeligvis ikke flydagen i dag, når jeg skulle prøve Woody etterpå ville den ikke gå en ledning til motoren hadde løsnet. Den er nå rettet og batteriene er ladet så alt er klart for flyging i slutten av juli.

      Det blir 10 dager med fiske i området rundt Surnadal.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment

      Working...
      X