Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kan jeg fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor kan jeg fly?

    Heisann.
    Jeg har litt problemer med å finne et skikkelig sted å fly i omerådene rundt hokksund/Drammen, og håper at noen av dere kan hjelpe meg.
    Flyplassene jeg vet om, som ikke funker helt...
    -Skoger, her er det mye folk, er det ikke? noen som sier at man nesten ikke får flydd, bare sitte i kø.
    -Bingen, griselekker flyplass, men det er ingen som vil svare på hvordan jeg blir medlem og hvor mye det koster.
    -Vestfossen, veldig nære, men det er bare noen mekke-paller og klypeskap. Jeg er hvertfall ikke kar om å finne noe stripe...
    -Røyken/Hurum? Jeg var ute å kjørte i omerådene rundt røyken her om dagen da jeg så noen modellfly, jeg hadde ikke tid til å prøve å finne ut hvor de fløy fra.

    Hvis noen av dere kan hjelpe meg, så vli jeg bli umåtelig lykkelig. Jeg har ikke fløyet på 12-15 år nå. Har endelig fått meg et fly og litt radioutstyr. Klør i fingrene etter å komme igang.

    mvh
    Lars Martin
    Lars Martin Lindbo

  • #2
    Jeg kjenner ikke til Bingen eller Vestfossen.

    Skoger er ikke så ille at du ikke får fløyet, men enkelte dager kan det selvsagt være mange der.

    Røyken har flere klubber:

    - Ølstad, det står nummer til kontaktpersoner på brakka på plassen.
    - Åros, her tror jeg det er vanskelig å bli medlem...? (Ved Sundbykrysset)
    - RHMFK: http://home.online.no/~wtrotsch/SMFK/ Her flyr jeg selv. 300 meter å gå til stripa (nedenfor Steinerskolen på Hurumlandet) Og en del vind her.

    Asker: Flere muligheter her også..
    - På Flappen er det visstnok bare for sssstille fly.
    - Ving Modellflyklubb flyr nedenfor Vettre skole. Formann: Dag R Nilsen ( 90798237)
    - SKal være en klubb til i Asker tror jeg.

    Osv osv... Sjekk webben .. Håper du får luft under vingene
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei bare til advarsel så er det veldig streng støy grenser på flappen og på Vettre
      70 db på flappen fra 10 m (tror jeg )
      75 db på Vettre fra 10 m
      ellers er det veldig fint å fly der


      Ving Modellflyklubb
      404 Not Found

      Comment


      • #4
        Flyplassene jeg vet om, som ikke funker helt...
        -Skoger, her er det mye folk, er det ikke? noen som sier at man nesten ikke får flydd, bare sitte i kø.
        Det er bare å ta seg en tur til Skoger. Det funker "helt" :P

        Har vel aldri sittet i kø for å fly. Er sjelden over 10 stk. der samtidig, typisk under 5. Vet ikke hvem du har hørt det fra at det er SÅ mye folk der, men det stemmer hvertfall ikke med min erfaring.

        Hjelp til å komme igang er ikke noe problem. Som regel så kan du få hjelp av en erfaren pilot som tilfeldigvis er der samtidig med deg, eller så kan du ringe med på tlf. 91648130 og avtale så skal jeg hjelpe deg opp i lufta igjen!

        mvh.
        Ole André Knutsen
        Leder flygruppa BRCK

        Comment


        • #5
          OAK; eller så kan du ringe med på tlf. 91648130 og avtale så skal jeg hjelpe deg opp i lufta igjen!
          Er det ikke bra at det fins sånne i miljøene??
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Hadde aldrigt kommet lengre enn til første krasjet jeg uten sånne i sin tid.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment

            Working...
            X