Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dumt spm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dumt spm.

    Hallo!

    Jeg har et "litt" dumt spm. hva skjer hvis jeg kobler i bateriet på senderen feil veg? (+ til - og - til +). Det var først i går jeg kom på det Siden det går an å plugge bateriet i begge veier i min sender kan det jo være jeg har gjort det.... (men den virker som den skal altså!).

    En annen ting, det har også vært sånn i det siste at jeg kan lade senderbateriet gjennom laderintaket i senderen, men ikke utlade den.
    Hva kan det være?

    På forhånd Takk!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

  • #2
    Re: Dumt spm.

    Originally posted by Flue
    Hallo!
    En annen ting, det har også vært sånn i det siste at jeg kan lade senderbateriet gjennom laderintaket i senderen, men ikke utlade den.
    Hva kan det være?
    De fleste radier har en diode rett ved ladeinngangen som gjør at du ikke kan ta strøm ut fra den porten, samt kobler feil inn og ødlegger radioen mere en du trenger å gjør.
    Dioden kan av folk som vet hva de gjør og ikke må gjøre etterpå fjernes/buypasses ved å lodde litt..

    Det anbefales heller ikke å bruke diverse computer/hurtigladere av samme grunn i den porten da det ikke blir riktig spenning/ladning når dioden er på plass..


    -

    Comment


    • #3
      Noe inf. her:

      http://www.siriuselectronics.com/ser...iode_jumpering

      Comment

      Working...
      X