Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg noe utenom?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger jeg noe utenom?

    Jeg lurer litt på å kjøpe meg et modellfly, et Accipiter Badius KARO-ting fra Alpsoy Makina Dental | Mikro Motor | 2014 | Anasayfa. Det blir det første flyet mitt, og jeg krever ikke så mye av det, bare at det er billig.
    Det jeg lurte på er om jeg må kjøpe noe utenom den pakken, lader, batteri eller noe?
    Noen som vet ca. hvor fort det går, og om det passer til en nybegynner?

    Kom gjerne med alternativer, men helst under 1'600 kroner. Og det må være elektrisk.

    EDIT: Skrivefeil
    i am nerdVANNA

  • #2
    Linken din skal vel være Alpsoy Makina Dental | Mikro Motor | 2014 | Anasayfa

    Det er vel helst til mikromotor du må sende en mail for å høre om alt er med. Men det ser slikt ut, når det står 100% komplett så er det vel det da

    Har ikke erfaringer med flyet du spør om, men tror ikke du skal vente all værden av en slik pakke. Flyet flyr vel sakte og greit å thats it tror jeg. Sikkert helt greit for en nybegynner. Men pass på, du blir fort hekta, og da spørs det om 1600 kroner ikke er nok


    Isak
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment


    • #3
      .net, ja.
      Jeg venter ikke så mye av det, bare at det flyr.
      Leste testen her, og det virker som et helt ok fly for meg.
      Og, 1'600 kroner være nok, for mer har jeg ikke! Jeg er 15 år og uten noe form for inntekt.
      i am nerdVANNA

      Comment


      • #4
        Dette er et motorisert seil/glidefly som vil være enkel å håndtere. Du vil få stikketrening som er veldig viktig med tanke på videre utvikling innenfor rc-fly.

        Sørg bare for at du har stort nok område når du skal prøve det ut første gangen - nybegynnernerver gjør at områder på størrelse med en fotballbane fort blir for lite.

        Kjøp den og kom igang Du blir fort hekta!
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Skal kjøpe når jeg kommer hjem fra Danmark. Skal dit neste onsdag, blir borte i to uker.
          Sendte mail til Mikromotor og spurte om alt var med for noen timer siden, har allerede fått svar! Trengs kun enkel installasjon, så det bør jeg klare!
          Håper jeg får tigget litt penger ut av gamlingene, da, så får jeg med et batteri til i samme slengen.
          Sørg bare for at du har stort nok område når du skal prøve det ut første gangen
          Skal prøve!

          Åja! Hvor lang rekkevidde kan jeg vente (slik at jeg ennå kan kontrollere flyet)?

          Et til spørsmål: Det man holder i hendene som man styrer flyet med, er det det som heter "sender"?
          i am nerdVANNA

          Comment


          • #6
            Normalt bør du regne med 100-150 meter fra der du står i alle retninger.

            Mottakere kan ha forskjellige rekkevidder, sjekk det ut med leverandøren. Du kan også sjekke dette ut på egen hånd hvis du har en medhjelper, medhjelperen tar med flyet i en avstand på 100 - 150 meter og du beveger stikkene og får beskjed av din medhjelper om "det skjer noe"

            Har selv micromottaker som ikke mottar signaler lengre unna en snaue 100 meter, mens andre mottakere jeg har mottar opptil 1000 meter (full range) uavhengig av størrelsen, noen veier under 10 gram og andre er normal størrelse og veier 30-40 gram.

            Den enheten som du holder i hånden heter sender på norsk eller transmitter på engelsk, ofte forkortet "tx". Normalt vil senderen være proposjonal og som betyr at stikkebevegelsen er lik utslaget på rorene.

            Den største nybegynnerfeilen er ofte at man bruker større stikkebevegelser enn det som er nødvendig og dermed får krumspring i alle retninger.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Jeg har en Hitec Feather som oppfører seg rart.
              10 meter unna begynner motoren å kutte og servoene skjelver. Har byttet til graupner mottaker og da forsvant det
              Run, live to fly, fly to live, aces high!
              Erlend Larssen

              Comment


              • #8
                Feather har dårlig rykte - omtalt tidligere på forumet.

                All dritt som slenges om Hitec er nok urettferdig men når det gjelder Feather så stemmer det!!!!
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #9
                  Jeg er og nybegynner og har tenkt å kjøpe meg et fly. Så litt på dette flyet men så så jeg at den brukte 27mhz båndet som ikke er lovlig for modellfly i Norge. Er det noe man kan gjøre med dette??

                  Comment


                  • #10
                    27-bandet har 6 frekvenser som er lov for fly... (alle fjernstyringsformål)
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by joo
                      27-bandet har 6 frekvenser som er lov for fly... (alle fjernstyringsformål)
                      Lite brukt nå for våre dagene, ikke like sikker som FM 35 mhz da en eller annen støykilde f.eks fra radioamatør, så oppfører den ikke slik som den skal.

                      Jens Eirik

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har også begynt med hobbyen i sommer. Kjøpte et C-17 biplane fra ei sjappe i osloområdet. Mikromotor har samme flyet. Dette flyet har vært morsomt å leke seg med, men regn med endel liming i starten Et godt tips som jeg brukte er å forsterke vinger og andre utsatte steder med sterk tape før første take-off for mitt andre fly(da visste jeg hvor vingene vanligvis knakk.....)

                        Dette flyet har gode fly egenskaper, flyr sakte og klarer også loops.

                        Etter en fullstendig krasj kjøpte jeg ny kropp, og nå har jeg faktisk lært meg å fly med dette. Har erfart at man fort kan bli hekta, så nå har jeg investert i en bedre sender og en trinnløs fartsregulator. På denne måten kan jeg lære meg videre å fly med en mer realistisk sender og samtidig ha mulighet til å avansere med nye fly etc.

                        Lykke til!!

                        Comment


                        • #13
                          de flyene som kommer med 27 mhz har ingen prob med rekkevidde. har selv en falcon, og den går på 27 mhz båndet. mega bra begynner fly
                          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                          www.airheads.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Avenger
                            de flyene som kommer med 27 mhz har ingen prob med rekkevidde. har selv en falcon, og den går på 27 mhz båndet. mega bra begynner fly
                            27mHz båndet er svært lunefult da det ofte går greit å fly uten forstyrrelser, men enkelte steder er der så mye forstyrrelser at det rett og slett er nesten umuligt å kunne fly sikkert. Så skal en fly noe på 27MHz båndet så er testing av forstyrrelser i området ganske lurt (er der radio amatører eller folk med walkie talkier i det nærmeste området er det bare å glemme å fly med 27MHz radio der.
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment

                            Working...
                            X