Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spraylakk fra Biltema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spraylakk fra Biltema

    Er det noen som har erfaring med spraylakken til Biltema (den som koster ca 35 kr per boks)? Lurer på om den må lakkes med noe fuelproof eller om den fungerer bra som den er. Jeg har nemlig sprayet ned et fly som er trukket med Solartex og lurer på om det er klar til avgang. Hva bør i tilfelle brukes som fuelproof?
    Marius

  • #2
    Vet ikke hvordan det er med den lakken fra Biltama.
    Men quick lakk er fantastisk bra etter min mening.
    Har lakkert heliet mitt med den lakken. Nå etter va 80 liter fuel, er lakken like pen
    Den er helelr ikke så mye dyrere. Men klarlakk er et must
    Do it inverted

    Comment


    • #3
      Lakk fra biltema tåler IKKE fuel. Det kan jeg skrive under på. Den renner av ved første møte med methanol. Jeg lakkerte hele motor-rommet, pipekanalen og bellypan på min skystar og det gikk til helvete for å si det mildt.

      Du bør rett og slett vaske av lakken med aceton og spraye på nytt med quick, bengalack eller to-komponent lakk fra en billakk forhandler. Jeg fleiper ikke. prøv å ha på fuel så får du se. Du kan ha på så mye klarlakk du vil oppå men problemet løses neppe av den grunn, klarlakken er jo klar så det er vanskelig å se om du har dekket alt med et tjukt nok lag. Det får du først vite etter å ha fløyet etpar turer. Jeg har fortsatt steder på mitt fly hvor klarlakken har sprukket og malinga under løsner.
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        Takk for tilbakemelding! Aaargghhh...morsommmere å bygge opp enn å rive ned! Hmm...
        Marius

        Comment

        Working...
        X