Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neiåneiånei....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Neiåneiånei....

    Så var det gjort...
    Jeg krøp til korset og luntet buk-rygget hjem fra kontoret med en liten hvit eske under armen. Også jeg som hadde sagt at elektro ikke var noe for meg

    Vel, iom at kontoret mitt er fylt til randen av Moss-Hobby sine alt for smekre fly (NEI, jeg jobber IKKE i Moss-Hobby, bare tar telefonen innimellom!...), så tar nysgjerrigheten tidvis overhånd.. Jeg har vel smygtittet nedi alle eskene fra Top-Model, Alpha, GWS, osv..osv..
    Men en liten eske borterst i et hjørnet fikk min fulle oppmerksomhet i går. Den var forholdsvis nøytral på utsiden, og jeg tenkte "nemmen så liten eske da... hva har vi her da mon tro??".. Dæ skulle je allri ha gjordt!

    Inne i esken lå en Voldsomt flammelakkert liten lekkerbisken. Navnet var særs skremmende... HELL RAISER... Vel, vel.
    Det var en skikkelig 3D Ultimate! (Også jeg som nesten ikke liker Ultimater da.. ).
    Jeg måtte frem med en serviett for ikke å sikle for mye på settet...
    Etter en liten runde på "lageret" satt jeg igjen med en nett liten Axi børsteløs motor, en TMM controller, 3stk 8g Waypoint servoer og en liten hvit eske med påskriften "HellRaiser" Det gikk fort gitt... Venter litt med å stikke av med Schulze mottager og LiPo batterier.. -Men det kommer!

    Jeg skrev en liten lapp til Moss Hobby "Jeg har i dag stukket av med følgende...." Gleder meg IKKE til regningen kommer, men det var jo så fint fly

    Jeg har såvidt begynnt "byggingen", og jeg trodde aldri jeg kom til å syntes det var moro å tape fly... ALT skal jo tapes Hvor er treverket og glassfiberen...?? -Neida, evig eies kun det tapede...

    Tar en del bilder underveis, så det er mer enn mulig jeg skriver en liten review eller noe.

    Sitter i skrivende stund å myser iltert bort på en Top-Model Artist som står å gjør seg til for at jeg skal falle for den og.... Å nei du! Ikke en gang til! (Men de Shock-Flyer'ne i hjørnet der borte kanskje.... Vik fra meg!)
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Her er det nok bare to muligheter - lønnspålegg eller bytte kontor
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Aaahhh... Lykke...
      Lageret til Moss-Hobby er nå flyttet to kontorer bort, så nå sitter jeg bare å myser bort på en sliten plotter.. Mæget bedre hva lommeboka angår!

      HellRaiseren er montert (tapet) ferdig, og har fått 6-7 flighter. Den flyr som en spurv (altså ikke like majestetisk som en ørn..), men det er da akkurat det den som er meningen
      Jeg prøvde den til og med inne på tunet da det blåste for mye ute på stripa, men etter 4 runder rundt tun-treet og nesten-kollisjon med en låve som fant det for godt å sprette i vegen gjorde at jeg feiga ut og landet herligheten. Det var da jeg fant ut at "isopor-lynlimet" ikke EGENTLIG skulle vært brukt på depron Kroppen delte seg ganske så lekkert i to akkurat i limskjøten... Og der så det labert ut mhp liming!
      2 minutter og 4gram epoxy senere var alt glemt, og flyet like flydyktig som før!
      Attached Files
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        Simen

        Why drink and drive, when you can fly so high?!

        Comment


        • #5
          -Og det værste er vel egentlig at jeg har meldt det på til modellflyshowet på Øvrevoll til helgen......
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #6
            Skulle bare mangle - formann må gå foran med et godt eksempel
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Der tror jeg vi fant ulempen med din arbeidsplass, huset fylles fort nok av modellfly liksom Fra mitt kontor ser jeg bare en stor båt, og jeg har en følelse av at det blir upopulært hvis jeg tar den med hjem og legger igjen en lapp :P


              Anders snakket om å komme bort og se på dere på søndag, men det kan være bare noe han sier. Han tok forresten MC lappen i dag og var stolt som en hane.

              Comment


              • #8
                Skulle bare mangle - formann må gå foran med et godt eksempel
                Enig
                Simen

                Why drink and drive, when you can fly so high?!

                Comment


                • #9
                  Det finnes et kult stoff som heter Tec7.
                  Det er hvitt eller grått, og har en enkel påskrift på "patronen" det kommer i: "Limer allt".

                  Egentlig minner det om fugemasse, men det hefter usedvanlig godt på depron og EPS/EPP skum! Bruker en tid på å herde men forblir stivt men gummi-aktig etterpå. Resultatet er en skjøt som flexer bittelittegrann slik at ikke depronen revner langs skjøten. dette har vært mitt store påroblem med depron i ett 3D fly jeg lagde. Vingen brakk løs fra flyet i skjøten. Med Tec7 var allt saga-blott.

                  Så til sitronen da: En patron koster skjorta og høyrearmen, omkring 150 kroner. Så har du også over en halv kilo lim da...

                  Jeg sprøyter en del over i en 20ml sprøyte og tetter patronen godt igjenn. Tuppen i sprøyta herder, men man tar bare tak i den og trekker den ut, og POPP, så har man en ren tupp igjenn og kan påføre lim der man vil. (La en liten tupp stikke/tyte ut etter bruk slik at du har noe å ta tak i når den herder.)

                  Comment


                  • #10
                    Coolt!
                    Hvor pusher de dette serumet??

                    Comment


                    • #11
                      Bruker en tid på å herde men forblir stivt men gummi-aktig etterpå.
                      Hvor lang tid er "en tid" i minutter?

                      Comment


                      • #12
                        Varierer med hvor tykt du legger på og om det kommer noe særlig luft til. 20 min max ved tunt lag og mye luft. Mer som evigheter ved tykt lag og lite luft. (10 timer?)

                        Ikke noe for de med dårlig tid...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Alfalfa
                          Coolt!
                          Hvor pusher de dette serumet??
                          Jeg kjøpte det på den lokale malings sjappa, feilkjøp fra min side var ute etter noe litt mer silicon aktig, nå øyner jeg plutselig nye bruksområder.
                          Skal teste den litt på diverse matrialer

                          Reklamen sier:
                          "En patron til alt! Tec7 erstatter monteringslim, trelim, polyuretanmasse, silikon, sanitær-fugemasse, akryl, butyltetting, natemasse og vinduskitt!

                          • Limer, fuger og fester til «alt»
                          • Fester også til våte overflater
                          • Herder raskt, krymper ikke, siger ikke og forblir fleksibel
                          • Limer sterkt: 27 kg/cm² - primer er ikke nødvendig
                          • Giftfri og luktfri
                          • Inneholder ikke skadelige løsemidler
                          • Gulner ikke, tåler UV-stråler og er meget
                          aldringsbestandig
                          • Motstår sopp og bakterier
                          • Overmalbar med de fleste typer maling og lakk
                          • Finnes i hvit, lys-grå, grå, sort, beige, eik og brun"

                          Jøss og jøss har de en overivrig markedsavdeling med 40% nitro i kaffemaskina

                          Ordner mao ord det meste fra plastiske kirugi (60shore burde holde),til liming av den mest bisarre depron krasj
                          Teknisk:
                          Temperaturstabilitet: -40°C til +95°C (+155°C i opptil 30 min)
                          Hardhet: 60 shore A
                          Elastisitet: 12,5 %

                          Sakset fra: http://www.novatech.as/content/products.htm

                          Men hva i hampen gjør jeg oppe nå, dra deg i loppekassa di web lus
                          mvh MM

                          Comment


                          • #14
                            Som jeg sa. Skikkelig bra saker for skum-liming generellt
                            Del limer til og med mot plastikkposer fra butikken!

                            Eneste det ikke limer mot er den plasten som er i de sprøytene jeg bruker til å oppbevare mindre "bruks-doser" i.

                            Comment


                            • #15
                              Hva veier dette vidunderlimet?

                              Forsøk også smeltelim (lavtemperatur) fra f.eks. Clasohlsson (den blå 18 watts limpistolen med orginale limstifter)
                              Etter utallige depronmodellodifiseringer/bygging/konstruksjon og reparasjoner opplever jeg dette som den beste løsningen m.h.t. vekt, styrke,elastisitet,kort ventetid og tilgjengelighet. UHU Por er også uovertruffen på steder der det er naturlig å bruke kontaktlim. Jeg bruker ikke epoxy mer til disse oppgavene.

                              Comment

                              Working...
                              X