Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har et 10 år gammelt fly, har ikke peiling hvor å begynne!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har et 10 år gammelt fly, har ikke peiling hvor å begynne!

    Jeg har et gammelt trainerfly som jeg tenkte jeg skulle få istand. Jeg har alt som skal til, bare ikke tegningen.. så jeg lurte på om noen her som kansje viste hvor jeg kan få tak i nye?

    Flyet heter "angel" og er laget av et selskap som heter Aarda's tror jeg.. logoen er litt vanskelig å tyde. Made in the Czech Republic står det på.Flyet er ganske stort(tror jeg) 2,2 kilo skal det veie når det er ferdig. Det har et 158cm langt vingespenn og en 116cm langt kropp.

    Hadde vert veldig kjekt å fått litt hjelp.

    Ps: jeg er ekstremt nybegynner så om noen hadde noen hjelpendes linker eller no hadde det også vert koselig

    MVA

    JMT
    Jeg driver å bygger jeg.... heh...
    Utstyr ellers : sc40a motor, Hitec servoer, focus 4 controler. jee..

  • #2
    Jeg tror kanskje du vil få litt problemer uten tegningen. Viktige ting som høyretrekk i motoren og tyngdepunkt er ofte markert på tegningen. Jeg vil ikke anbefale det som første fly. Jeg har ikke hørt om merket*/firmaet før, har du forsøkt å søke info om det på nettet? Det kan være at det finnes en tegning å få tak i men jeg tror du bør søke etter noen med erfaring i din lokale klubb til å se over prosjektet for deg så du ikke limer deg inn i en blindgate. Det ville vært synd om du skulle få en dårlig opplevelse med ditt første prosjekt for denne hobbyen har mye å gi.
    MVH

    Jon Gunnar Wold

    Comment


    • #3
      ok. Men jeg tror det skal ordne seg.

      er sc40a en sprek motor?(det er tydeligvis det jeg har, en sc40 alså. )
      Jeg driver å bygger jeg.... heh...
      Utstyr ellers : sc40a motor, Hitec servoer, focus 4 controler. jee..

      Comment


      • #4
        Sprek nok i en lett 40 trainer.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.