Announcement

Collapse
No announcement yet.

Os 46la

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Os 46la

    Noen som har noen meninger om os 46la? Er dette en bra motor? Hadde tenkt å kjøpe den, jeg trenger en ny motor, den jeg har nå er en os 35fp, som er ca 16 år gammel. Ikke det at den ikke fungerer fint, men jeg har tenkt å kjøpe meg en ready, og den trenger en større motor. Noen som har noen meninger om denne kombiasjonen? Er veldig nybegynner, setter pris på andre tips også
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

  • #2
    Heisann

    OS 46LA er en knallmotor...til sitt bruk. Det er en forlengelse av den motorserien du er eier av i dag, FP. LA'ne er lette å starte, enkle å stille inn og veldig driftsikre. Jeg har hatt min andel av FP'er og LA'er og aldri hatt problemer såfremt justering, tank og fuelslanger er i orden. Hva propell angår så bruker jeg bare APC 11x6 til denne motoren og synes det fungerer veldig bra.

    Medaljens bakside er at de ikke er spesielt spreke. 46'n er helt super i en lett 40 size trainer, men det kan nok være at den blir noe spak i en Ready. Jeg har ikke flyet selv, så kanskje noen som har det kan si mer om den saken...

    Odd
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      Søtter Supra 25 helt ut på denne. Men mener den burde holde på Ready også da motoren er endel sprekere enn en os 4o FP (som jeg har testet i Ready). Os 40 FP var klart for slapp i Ready men OS 46 LA er en god del sprekere og i tillegg så må det nevnes at den 40 FP som jeg testet med er endel slappere enn enkelte andre 40 FP motorer jeg har fløyet (gammel og grå vet du , den motoren ). Det må også nevnes at min Ready er i utgangs punktet endel tyngre enn originalt p.g.a. Endel lakk på flyet. Kombinasjonen Ready (med lite eller ingen lakk) og lett motor (t.d. OS 46 LA) burde funke fint sammen da en OS 46 LA er veldig lett.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Nå flyr jeg min Ready med en Irvine 40. og det syns jeg er nok, men det er lite krefter hvis man må dra seg ut av rare ting...
        Min er også mange gram for tung, men den flyr godt for det!

        Comment


        • #5
          Okey tusen takk! Tror jeg går for os´en. Får nok selge den gamle, noen som vet ca hvor mye jeg kunne fått for den?
          I don't think there's a punchline scheduled, is there?

          Comment


          • #6
            tja en 50-100kr maks tenker jeg (kødder ikke), gamalt er gamalt. Finn heller ett lett 25-40 size trainer/kose fly å sett den på. Da får du mye mere moro for penga og den blir ikke dårligere på hylla den gamle FP`n.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              Det va lite.. jaja får nok beholda den då. fungere fint på flyet jeg allerede har så det er ikke så dumt. takk for hjelpen!
              I don't think there's a punchline scheduled, is there?

              Comment

              Working...
              X