Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kunne trengt litt hjelp...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kunne trengt litt hjelp...

    jaja, så har jeg uheldigvis kommet med i dragsuget...For noen år siden kjøpte en venn av meg et fjernstyrt fly. Helt siden da har jeg aldri fått fred i sjelen. Jeg har nå begitt meg ut i et eventyr fylt med farer, fortvilelse og kostnader. jeg er ikke villig til å bruke mer en 1500 på mitt første fly og det bør være mer eller mindre komplett. Jeg lurte på om det er lurt å kjøpe elektrisk eller bensin drevet? Om park-flyer er en mulighet? Noen spesielle modeller jeg burde se på?Settr pris på alle tips uavhengig av det som står her...
    Up,up and Away!

  • #2
    En Slow Stick er lett å fly.

    Velkommen!!

    Comment


    • #3
      Hei, og velkomen !

      Jeg vil annbefale elektro til å begynne med, da kan du fly på fotballbaner o.l. (slowflyer). Jeg vil annbefale GWS Tiger Moth (den lærte jeg å fly med på egenhånd), du kan lett reparere hvis noe blir ødelagt, og du slipper å kjøre i ca. 1/2 ut til stripa. Du får du alt du trenger bortsett fra sender for ca. 1500 hvis du kjøper TM! (men husk at du trenger sender og lader i tillegg). Komplett pakke med alt for under 1500 blir vanskelig uansett om du velger elektro eller glow!

      Men vi bor veldig nærme hverandre (jeg bor på storhaug), så send PM så kan du sikkert være med å prøve min Tiger Moth, men det må være vindstille.

      Lykke Til!
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #4
        Velkommen!

        Jeg er helt enig med Ostnik og Flua..
        Begynn med enkle elektromodeller og få feelingen.

        De er små og lette, kan flys på små områder og er somregel veldig lette og billige å reparere om/når ting går galt.

        Brukte elektro/depron-modeller er sjelden særlig fine (men det finnes jo unntak), men sender og lader anbefaler jeg at du tar en kikk på Ute av drift etter...

        Noen mener sikkert at du bør kjøpe en dyr og fin sender slik at du har litt å vokse på, men jeg mener du kan kjøpe en helt enkel 4-6 kanalers radio til en fornuftig pris slik at du får en rimelig inngangsbillett for å se om du fortsatt synes det er gøy.
        Dessuten er slike radioer enkle å få solgt igjen uansett om den skulle bli for liten fort...

        Har sett endel eksempler på at endel blir fristet til å kjøpe dyrt og fint og krasjer og blir lei og forsvinner fra miljøet.. Noe som er veldig synd.
        Vil ikke at det samme skal skje med flere. Vi trenger så mange vi kan få!

        Oppsøk nærmeste klubb og få litt inspirasjon og info der.


        Husk at vi er en liten menighet, men desto nærmere himmelen!!


        Lykke til.

        Comment


        • #5
          Det med sendervalget er jeg både enig å uenig i på en måte....klarer ikke å bestemme meg Jeg mener det kan gå helt greit hvis du har litt penger åkjøpe en veldig billig sender med minimalt av det du trenger først for så å kjøpe en god.....men hvorfor ikke bare kline til med en skikkelig en? Vet ikke jeg

          Uansett: din nærmeste klubb blir vel Forus RC Klubb: www.forusrc.no
          De holder møter hver første mandag hver måned, men untak i ferien.
          Jeg betaler bare 225 i året inkl. MI og medlemskap i NLF/NAK. Men jeg er vel junior da....
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #6
            Hei!

            det er mange hobbyforretninger som selger en gul Cub-modell (de kaller den vel for "Grashopper", men det er samme sak det) til 1100-1200 for full pakke. Du trenger ikke mye ekstra for å sette den sammen, men du bør ha det rimelig vindstille første gang. Jeg har bare hørt godord om den modellen.

            Se på http://www.hobbyshop.no/, klikk linken for fly på venstre side . Det er den øverste modellen. Fjernkontrollen som følger med er ikke noe for fremtiden men siden du ikke har flydd før skulle ikke det by på problemer.

            Hvis du skal kjøpe radio som du kan bruke videre ryker grensen din på 1500 uansett. Det jeg ville anbefale deg koster det dobbelte, og det er bare radioutstyret du har da.

            Prøv Grashopper eller en av de andre modellen som er foreslått her, Badius hos mikromotor.no kan du også prøve. Hvis du liker opplevelsen vet du ihvertfall hva pengene går til fremover....
            Anders Valland
            Trondheim

            Comment


            • #7
              jaja, så har jeg uheldigvis kommet med i dragsuget...
              Uheldigvis?!

              Hvorfor det?


              men..
              Vælkommen ska'ru vær!! :P
              Simen

              Why drink and drive, when you can fly so high?!

              Comment


              • #8
                Ready Plast ARC Fly

                Hei.
                Om jeg skulle kjøpt fly for første gang, vil jeg anbefale flyet som heter Ready-S

                Dette er et utrolig lettfly fly som passer perfekt for nybegynnere.

                Dette flyet tåler utrolig mye juling og en god del styrt uten å gå noe nevneverdig i stykker.

                Hvordan jeg vet dette???
                Jeg kjøpte selv det flyet som første fly, og lærte meg selv å fly uten hjelp av andre, og flyet flyr like godt idag uten annen form for peperasjoner underveis en litt lim

                Comment


                • #9
                  Test av Accipiter Badius, selges hos Alpsoy Makina Dental | Mikro Motor | 2014 | Anasayfa

                  Norwegian har en tilsvarende

                  Begge koster rundt 1500,- og har alt du trenger for å komme i luften, bedre radio og batterilader er selvfølgelig å foretrekke, men man flyr ikke bedre eller dårligere av den grunn.

                  Har sett den "Grashopper" Cub forsøkt flydd av en nybegynner også, det endte i mange 5-10 meters flukter før han til slutt knakk propellen, det virker for meg som om den kanskje er litt for liten og fintfølende, men jeg har tatt feil før

                  Comment


                  • #10
                    Hva med dette?
                    Siden finnes ikke
                    Skal kansje kjøpe det selv.
                    Per Johannes
                    - Twister bell 47(i deler)
                    - T-hawk
                    Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...

                    Comment

                    Working...
                    X