Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket hobbyverktøy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket hobbyverktøy?

    Jeg trenger båndsag, pussemaskin og en del annet elektrisk utstyr, og finner mye flott fra Dremel. Noen andre merker å anbefale ut fra pris/ kvalitet? Hvilke nettsider finner jeg dem i så fall på?
    Erik Jenssen

  • #2
    black & decker er sikket et bra merke. slike verktøy er det ikke noe voldsomt gode nettsider på, heller spør i en vanlig jernvarehandel.
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

    Comment


    • #3
      Båndsag: er et firma.. på baksiden av "Motor" tror jeg.. Moe &Co som har en del. Husk sag med smalt blad! Jeg bruker en "bordmodell" jeg ikke husker merket på.. Er mye å finne i butikkene! Må vel ikke være via nettet?

      Jeg har handlet en del Proxxon istf Dremel av småverktøy og er storfornøyd med det. Elektrisk løvsag og mini-drill med overfressats til blant annet. Frese-tilbehøret er uvurderlig til min hobbybruk: lager hengsle-V-spor i depron som blir perfekte og klare til hengsling (eller hva Flue???) freser "usynlige" slot`er til 1 og 2mm carbonstenger som forsterkninger i vinger og kropper på ymse depronbygger, lager spor til carbon med 2mm notfres til avstivninger på flater og ror og uendelig mye annet. Kan også bore hull med tingen

      Pussemaskin har jeg aldri hatt tross alle åra med modellfly... men ser stadig etter. En brukbar søyleborer er viktigere, spesielt til å slipe ut ovaler etc i cowlinger.
      Proxxon har masse andre små lekre maskiner fra dreiebenker til loddeutstyr via små sager og micro tykkelseshøvler etc
      Skal du ha "større" ting er det Elu og DeWalt som er best kvalitet uten å kjøpe industri-standard...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hehe, joda, kan skrive under på at V-sporene som joo lager blir Veldig fine!

        Når jeg gjør det selv tar jeg det med en kniv og da blir det altid unøyaktig og stygt!
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Flue
          Hehe, joda, kan skrive under på at V-sporene som joo lager blir Veldig fine!

          Når jeg gjør det selv tar jeg det med en kniv og da blir det altid unøyaktig og stygt!
          Er det til carbonrør dere mener? Jeg bare taper de fast med brun pakketape jeg (det er på depronfly som jeg lager selv på frihånd . de blir aldrig fine! men et mindretall flyr faktisk )

          Comment


          • #6
            Jeg kjøpte en kontursag fra Biltema og er fornøyd med den. Kostet bare 420 kr. Biltema | Hvorfor betale mer? - Biltema.no (søk på kontursag)
            Marius

            Comment


            • #7
              Billigere og billigere

              Kontursaga faller i pris for hvert tips jeg får her. Først fant jeg dremel-saga til nær tre tusen kroner, så fant jeg Clasohlson-saga på 30 prosent-tilbud for 598,- og nå dukker Biltemas sag opp til 499 på nettet. (ordinærpris).

              Litt mer blaing hos Biltema forteller meg videre at pussemaskinen jeg trenger fås kjøpt for rundt 300 kroner. Så dermed er hobbyrommet mekanisert for godt under tusenlappen. Fantastisk!
              Erik Jenssen

              Comment

              Working...
              X