Announcement

Collapse
No announcement yet.

cool 002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cool 002

    404 - File or directory not found.
    Er dette flyet passende for en nybegynner? er fjernkontrollen noe å samle på?
    Up,up and Away!

  • #2
    Vel.. skjønner du er ny og lurer på mye! Og å finne ut av alt ut fra reklame og bruktannonser blir kanskje litt tøft?

    Den maskinen du ser på her er en "lekesak" for dem som behersker stikkene brukbart, ser ut som det er så mye rorrespons at du må regne med å flikke i bakken etter 3 meter på egen hånd Rådene du har fått tidligere om f.eks rolige GWS-modeller er verdt å høre på (om du vil ha elektrofly)! Et fly som ikke har vært nevnt er en rimelig modell som kalles "E-Starter" og er i samme klassen men langt mer flybar for en nybegynner!! Sjekk reklamen for den hos Elefun eller Moss hobby. Dessverre er senderne i billige "komplettsett" ikke brukbare til stort annet enn å støtte opp CD-samlinga med når du oppdager at du vil drive med modellfly... synd men sant!
    Det aller beste er om du sender en PM til Flue og benytter deg av tilbudet hans om å prøvefly!! Flyging ER moro, men har du tenkt at du på kjøpet kan risikere å få god hjelp og bli kjent med noen hyggelige flygere i tillegg?? Og når du drar på flyfeltet sammen med noen som viser deg litt kan du bedre bedømme hva du bør handle om du vil satse
    Dessverre er det en del som prøver seg helt på egen hånd og faller fra ganske så fort, jeg kan ikke understreke nok hvor viktig det er at du hopper inn i et miljø med hjelpsomme sjeler som vill-/vei-leder deg på den rette sti
    PS: Jeg fikk uvurderlig hjelp av en kamerat da jeg begynte i -75 og takket være det er jeg like flygal i dag som da... selv om jeg ikke nødvendigvis flyr så bra
    PPS: det er vanskelig å sette en prisgrense.. 1.500.- er mye hvis det er bom, og ufattelig lite hvis du blir bitt!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      PPS: det er vanskelig å sette en prisgrense.. 1.500.- er mye hvis det er bom, og ufattelig lite hvis du blir bitt!
      Det har mange her inne erfart. (at det er ufattelig lite altså. eller... )

      Flyging ER moro, men har du tenkt at du på kjøpet kan risikere å få god hjelp og bli kjent med noen hyggelige flygere i tillegg??
      Jeg tror ikke at jeg har møtt en modellflyger som ikke er hyggelig ennå! :P

      Og så var det til temaet igjen.
      Jeg har vert ute å flydd Ferias for første gang nå, selv om jeg har hatt flyet lenge har jeg ikke flydd det før. Grunnen var den dårlige motorbukken og den &%€!#%€ gearkassa! Men nå som jeg har byttet det ut med motoren fra Wild Beasten(R.I.P) flyr den som en drøm! Kan absulutt anbefales hvis man har en motor fra en WB. stående!

      E- starteren syns jeg ser ut som et bra fly, jeg har hatt litt lyst på det som erstatning for Wingoen.( )
      Men siden jeg har hatt Slow Stick selv holder jeg en liten knapp på den. Koster ikke mer en 400.- heller. (fly med motor.)

      Ble litt lite helt til tema men...

      Comment


      • #4
        Knut har tatt kontakt med meg, men det har blås litt for mye.

        Ellers kan faktis E-Starter som jo nevner være en god modell, tror den tåler mer vind enn f.eks. TM!

        Nå flyr jeg ikke TM'en min med mindre det er helt vindstille, det er ikke like kjekt når det blåser, men når jeg lærte å fly på den fløy jeg nesten vær dag (litt å overdrive, men), vet ikke om det var mindre vind det året eller hva det var. Men det jeg prøver å si er at selv om du kjøper en modell som tåler lite vind så er ikke det noe stor hindring, då får ikke flyd mindre, tvert imot, gjerne mer ettersom du slipper å kjøre langt hver gang du skal fly hvis du kjøper glow! Med elektro er det svært sannsynelig at du slipper fuel søl og motorer som ikke starter, og da kan du konsentrere deg om å fly!
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment

        Working...
        X