Announcement

Collapse
No announcement yet.

En SIG Rascal's alt for korte liv....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En SIG Rascal's alt for korte liv....

    En kjapp beretning om hvordan det går når man har "radio med kontantkort"....

    Har slitt litt med rekkeviddeproblemer og her et kort resymé....
    Attached Files

  • #2
    jaja sånn kan det gå hadde et aldrig så lite krasj selv idag, mn har ingen bilder. dette var første gangen jeg har klart å holde det oppe en stund, så jeg var mye mer glad enn lei. har akkurat klart å fikse det nå faktisk. den ene siden på flyet ryker hver gang, og jeg limer den bare på det samme stedet om og om igjen.. jaja å fly er kjekt, så et lite krasj stopper ikke meg.. (selv om det har blitt mange "et lite krasj" i det siste)
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

    Comment


    • #3
      Blir litt trist når så fine fly får "ingen kontakt med abbonenten". Hadde du enda planta den selv etter en baklengs inverted roll, så hadde det liksom hvert greiere.
      P.S. Hvem har ansvaret med å sjekke at radio systemet dit er ok? Den ansvarlige burde få seg en reprimande.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Yess...
        Da er hjertebarnet endelig bygget opp igjen fra bunnen av, og har hatt sine første turer igjen!

        Flyr fortsatt som en drøm og denne gangen uten noen som helst problemer..
        Kroppen og vingene er bygd opp på nytt, og flyet ble totalt ca. 50gram tyngre enn originalt.. Dette er sikkert pg.a. at jeg har brukt noe grovere finér enn det som var originalt, samt at monocote er littebittegrann tyngre enn oracover..

        TIPS! Fant også ut at Testors Emaljelakk matcher Oracover perfektos!
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Yess...
          Da er hjertebarnet endelig bygget opp igjen fra bunnen av, og har hatt sine første turer igjen!

          Flyr igjen som en drøm og denne gangen uten noen som helst problemer..
          Kroppen og vingene er bygd opp på nytt, og flyet ble totalt ca. 50gram tyngre enn originalt.. Dette er sikkert pg.a. at jeg har brukt noe grovere finér enn det som var originalt, samt at monocote er littebittegrann tyngre enn oracover..

          TIPS! Fant også ut at Testors Emaljelakk matcher Oracover perfektos!



          Moralen her er egentlig bare at alt er mulig å fikse opp igjen, med litt tålmod og lim... Uansett hvor ille det ser ut...
          Attached Files

          Comment


          • #6
            gratulerer med nytt/gammelt fly. det ser nå strøkent ut i hvertfal
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              gratulerer med fin resturering.
              Pen modell dette!

              Cessnaknuseren
              Cessnaknuseren
              Bjørn Sandbæk

              Dæ går litt mindre lim nå.

              Comment


              • #8
                Rascal-ene er bare direkte vakre fugler! Godt jobba alfalfa.

                Men jeg ser umiddelbart årsaken til flystyrten; det sitter en forurenser i nesa på den som spyr ut griseri som blokkerer for signalene til mottakeren din... Bytt umiddelbart til noe som bruker Ampere istf en blanding av gamle trær, pressa linfrø og sprengstoff
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Nyyydelig restaurering....gjennomføre slike prosjekt står det respekt av.
                  Den har du endel timer på.
                  mvh MM

                  Comment


                  • #10
                    Nydelig fly!! Det var nok noe timer bak denne jobben ja, men flott at noen gidder og ikke bare lager balsabål med en gang noe går i bakken
                    Align T-Rex 450
                    Fizza elektrofly
                    JR 9xII

                    Comment

                    Working...
                    X