Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servovalg på 1/5 skala Zlin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servovalg på 1/5 skala Zlin

    Hallo!

    Har en 1:5 skala Zlin 526AS, og trenger nye servoer til sideror og høyderor. Hva som sitter i den nå er så dårlig at jeg ikke tør å si det, men før jeg begynner med skikkelig akro, tenkte jeg nye servoer ville være en god investering.

    Noen forslag?

    Stian
    Mine fungerende fly:
    1:5 skala Zlin 526AS
    1:1 Mistral-C seilfly

    www.silvertriggers.tk

  • #2
    Hehe du skulle hvert litt kjapp så kunne du ha bestilt noen JR DS-8301 fra www.helizone.no på tilbud til 650

    Comment


    • #3
      Rimelige, gode og sikkert sterke nok servoer er Graupner 5077. Ikkeno digitale greier, men dem drar 5,5 kilo og gjør det bra uten å koste skjorta.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Så dårlige at du ikke tør nevne det? Da må det nesten være Hitec sine HS-322 da?
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Futaba sine 3010 servoer trekker 6,5kg (tror jeg) og bruker 0,16sek/60grader. Noe sånt hverfall... Koster nesten ingenting heller! Jeg skal ha det på alle ror i min Widebody. (Er det noe dårlig med de servoene siden de er så billige?
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Flue
            Futaba sine 3010 servoer trekker 6,5kg (tror jeg) og bruker 0,16sek/60grader.
            Dette er nok en helt greit servo til formålet. Spørs jo hvor raske og slarkefrie du trenger å ha de. Talla som Flue oppgir stemmer de, men det er hvis du kjører 6V. Hvis du vil litt opp i 'performance' uten å bruke en masse penger så er disse et bra alternativ:

            404 - File or directory not found.

            De er kjappe med 4,8V (det går helt fint) og ganske tighte. Har slike rund baut på min TWM Extra 300 og de får kjørt seg skikkelig. Koster 70 daler på Tower

            Odd
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              Takk for gode forslag!! Jeg går til innkjøp veldig snart, og da tipper jeg det blir noen av futaba servoene!

              Vingemuttern, det verste.... lol...er at du har rett. HS-322 Deluxe
              Fatter nå nesten ikke at jeg har tørt å fly det...

              Men nye futaba'er skal på plass, og da blir det andre boller!
              Mine fungerende fly:
              1:5 skala Zlin 526AS
              1:1 Mistral-C seilfly

              www.silvertriggers.tk

              Comment


              • #8
                Det går som regel greit å fly en stund med HS-300/322, problemet er om du tar i litt så kan ting skje eller etter en tid med viberasjonene i fly og de er game over (eller de har blitt så slarkete at den nesten ikke nullstiller). I utgangs punktet kan alt av servoer brukes, dernest kommer spørsmålet om kraft og fart på servoene når en vil at flyet skal oppføre seg konsekvent og til slutt kommer spørsmålet om kvalitet (levetid). Det er jo ordentligt surt om en vraker flyet fordi en servo giropp i lufta (og da kan en jo stille spørsmålet om den rimelige servoen kansje ble litt dyr til slutt?). HS-300/322/325 er sikkert kjempe bra servoer bare de blir brukt der de skal (men det er ikke i ett fly).
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment

                Working...
                X