Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servoer til DC-3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servoer til DC-3

    Bygger en DC-3 (vingespenn 2.14). Lurer på to servovalg til denne. Det ene er til sideroret. Dette er litt tregt så jeg vil ha en digital servo som trekker 5-6 kilo slik at dette blir presist.
    Jeg vil også ha en digitalservo til høyderoret, men denne bør ikke være så sterk. ER det noen som kan anbefale meg noe i denne jungelen av valg. Hitec burde være helt greit, men tar også imot andre anbefalinger!
    Henrik Falch
    ____________

    North Star (vannfly)
    Nemesis (Shockflyer)
    JR 9x v.II

  • #2
    HiTech... Takes your plane anywhere it wants!

    Hadde jeg brukt "votter og vintre" på en stor DC-3 så hadde jeg ikke puttet HiTech i det...

    Omtrent som å bruke nitroglyserin som drivstoff på veivesenets "hoppetusser"... De som komprimerer veiene...

    Som en kamerat pleier å si.... "Det kan jo gå bra, eller???"....

    Comment


    • #3
      Enig med Alfalfa. Hvorfor ikke prøve JR eller Futaba, så stor prisforskjell er det ikke. Har en haug med Futaba servoer som ikke har skuffet ennå, men også hørt masse godt om JR sine digitale.

      Ellers av analoge som bruker betydelig mindre strøm så er Futaba 9206 veldig sterke og tighte. (Jeg har 10 av de i min nye 3 meter Katana)
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Greit nok det! Hitec er kanskje ikke det beste, men mine erfaringer tilsier i alle fall at servoene ikke er så dårlige. Kanskje ikke på sin plass å innrømme at det brukes Hitec servoer til trottel og retract ventil da, men dette er jo servoer som går så og si uten belastning (HS-81)

        Men, jeg tar gjerne imot anbefalininger på andre typer! Kom med noen forslag så blir jeg glad. Det er jo så sinnsykt mange varianter å velge mellom . . .
        Henrik Falch
        ____________

        North Star (vannfly)
        Nemesis (Shockflyer)
        JR 9x v.II

        Comment


        • #5
          En ting er belastning.. En annen ting er vibrasjoner...

          Hvor godt tåler pot-metre og drev vibrasjoner før de pakker sammen og reiser sammen med flyet til de evige rullebaner????

          Ta en throttleservo.. La den få litt os og røyk og dritt fra en motor eller to og rist jevnlig med varierende frekvens, strekk godt ut i rorhorn etc....
          Det er som å sitte konstant på en dårlig røykfylt bar hele livet og høre på Satyricon mens toget passerer under kjelleren mens eneste smøringen du får i deg er svetten fra folk som går forbi....
          Eneste mosjonen du får er å snu på hodet +/-180 grader for hver snasne snuppe du såvidt kan skimte utenfor de gjengrodde vinduene....

          Det er igrunn denne behandlingen servoene får, og jeg tror neppe noen hadde overlevd særlig lenge, men på samme måte som med servoer så er det forskjell på folk..

          Tror jeg ville ha valgt Futaba S3010 til drøyt 200,- pr. stk..
          Den har 1 kulelager og 1 bronselager og er litt tøffere enn de med bare nylon eller bronselager.

          Comment


          • #6
            TAKK! 3010 servoen til FUtaba ser spennende. Eneste minus er at jeg ikke finner den på TOwer Hobbies. Blir nok et par slike i flyet tenker jeg.
            Henrik Falch
            ____________

            North Star (vannfly)
            Nemesis (Shockflyer)
            JR 9x v.II

            Comment


            • #7
              3010 skal jeg bruke på alle ror (ikke throtle) på min nye Widebody. Du finner dem hos: Hjem - Norwegian Modellers men husk at de trekker mindre på 4,8v.

              Lykke til!
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • #8
                Noen andre som har forslag til servoer her på forumet??
                Henrik Falch
                ____________

                North Star (vannfly)
                Nemesis (Shockflyer)
                JR 9x v.II

                Comment


                • #9
                  ???
                  Henrik Falch
                  ____________

                  North Star (vannfly)
                  Nemesis (Shockflyer)
                  JR 9x v.II

                  Comment


                  • #10
                    ??
                    Henrik Falch
                    ____________

                    North Star (vannfly)
                    Nemesis (Shockflyer)
                    JR 9x v.II

                    Comment


                    • #11
                      Den som tier samtykker.... .

                      Comment

                      Working...
                      X