Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pang...Krash...Jæ....Tretopp!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pang...Krash...Jæ....Tretopp!!!!

    Det måtte jo komme... Raptor 50 + Norsk Furuskog = Dårlig valg...

    Etter en backward roll i altfor mye medvind fikk heliet litt for stor fart og min avstandsbedømmelse ble desverre litt feil
    Det hukket i en tretopp, og ble hengende der som en flaksende kråke. Hva skjedde???
    Jeg fikk stoppet motoren, men før jeg rakk bort, blåste det desverre (heldigvis) ned, og traff en stor stein med snuten og et rotorblad først
    Resultat:

    Bøyd Main Shaft
    Bøyd Spindle Shaft
    Bøyd Paddle Shaft
    Knust Canopy
    Et stk sprukket NHP Carbon rotorblad
    To canopy fester revet ut av Main Frames
    Noen linker som ble donert til skogens konge...

    Mobiltelefonen ble dratt opp, og her er noen bilder av årsak og resultat

    Heldigvis er det en Raptor, delene er billige og Morten på www.helizone.no er grei. Så alt er på vei.
    Attached Files
    Tore

    Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

  • #2
    Vel siden god Norsk Furuskog er annerkjent for sin gode kvalitet så tror jeg nok at jeg heller vil anbefale roterende dingser av typen Jobu/partner eller tilsvarende fremfor Taiwanske sirkelsager som tydelig vis ikke er helt voksne for oppgaven med å kutte topper i gamlelandets furuskog.

    Forøvrigt så såg den furua fryktelig høy ut, hadde du ikke tid til å autorotere på vei ned?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Jeg kræsjer en del med mitt lille helikopter.

      Jeg fløy det minste helikopteret mitt i veggen her i lunsjen da jeg feilberegna litt. Måtte lime fast den ene skid'en etterpå.

      Comment


      • #4
        Finnes det ikke barkemaskiner som kan gjøre denne jobben billigere og bedre???

        Godt det er flere som har mottoet "Ut i skogen... Opp i trærne...!"

        Comment


        • #5
          Også helt i toppen da.... Skulle likt å se dg klatre opp å hente d vis d ikke hadde blåst ned da....
          Eivind Hansen
          ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

          Comment


          • #6
            Originally posted by Pole
            Også helt i toppen da.... Skulle likt å se dg klatre opp å hente d vis d ikke hadde blåst ned da....
            Eller.. Klatre helt opp og bare finne ut at helikopteret allerede har blåst ned

            Huff, det er høyt! Stakkars helikopter.
            Run, live to fly, fly to live, aces high!
            Erlend Larssen

            Comment


            • #7
              Høyt hang den, og surt var det.....

              Comment

              Working...
              X