Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektrofly med standard servoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektrofly med standard servoer

    Jeg har lyst til å begynne å fly modellfly og ser etter et elektrofly i første omgang. Har planer om å kjøpe en 40 size trainer etterhvert, men siden jeg ikke har altfor stor plass til å lande på så tenkte jeg det var best å begynne å lære med et elektrofly som ikke trenger veldig stor rullebane. Og som til nød kan lande på et jorde med høyt gress.
    Det er bra plass og fly på rundt huset (ca 10 mål jorde) men med høyt gress (åker) og derfor tenker jeg på et elektrofly.
    Men de flyene jeg har sett trenger små servoer og mottakere. Har planer om å gå til innkjøp av Futuba 6EXA. Det ser ut som en grei computerradio til mitt bruk. Og fin hvis jeg senere skal avansere til glow.

    Så mitt spørsmål er da egentlig: Finnes det elektrofly som jeg kan bruke servoene som følger med futubaen? Eller eventuellt holder det å kjøpe et par mindre servoer, og bruke mottakeren som følger med?

  • #2
    Da er det vel 4 stk S3003 eller S3004 du får med da, de blir for store og tunge for de små og mellomstore elektroflyene, passer vel best til .25 til .40 size fly. R136F er er en kurrant mottaker for det meste utenom de minste flyene der man er kanskje er villig til å betale 500,- for å spare 15 gram.

    Kjøp heller tre Waypoint eller GWS mikroservoer utenom når du har bestemt deg for et fly og vet hva du trenger.

    Har forresten den samme radioen selv, grei radio så lenge man ikke trenger noe fancy, men den har ikke noe særlig miksemuligheter utover de vanlige ferdigprogrammerte miksene pluss én fri. Jeg angrer selv på at jeg ikke brukte noen hundrelapper til på en Futaba 7C

    Comment


    • #3
      Det er fullt mulig å elektrifisere en lett 25-40 modell med en rimelig 600-motor og NiCd-batterier og bruke de servoene du har.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment

      Working...
      X