Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merkelig fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Merkelig fly

    Lurer på om det er noen som har en liten tanke om hvordan fly dette er.
    Skal visst være fra 1939.

  • #2
    Denne ser kjent ut, mener det er en design studie av Clarence (Kelly) Johnson (Locheed Skunk Works) som aldri ble bygget (er det den jeg tror så var dette det mest avanserte flyet som var tegnet på den tiden og mye mere avansert enn den første produksjons jetten til USA). Uansett så tror jeg at dette er en av Clarence (Kelly) Johnson babyer, skal se om jeg finner det.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Jada Vingemutteren, du er på sporet "Lockheed L133" er navnet, og den ble aldri bygd.
      Lockheed L133
      'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

      Ørjan Rapp

      Comment


      • #4
        Jepp det var det. Dette flyet ble aldri produsert (for langt forran sin tid eller noe sånt mente enkelte i Lockheed), men design elementer og innovasjoner fra denne designen finnes i fly helt opp til i dag (det første med afterburner teknologi, diverse vinge design/konfigurasjon og det muligjorde en enormt hurtig konstruksjon av Lockheed P-80 Shooting star i 1944 eller deromkring). For å si det kort, hadde det vert bygd og de hadde fått det til å fungere, ville det vert det råeste flyet langt inn på 1960 tallet, så langt fremme var konstruksjonen.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment

        Working...
        X