Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hitec Flash 5 funksjoner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hitec Flash 5 funksjoner?

    Hei

    Noen som vet om Hitec Flash 5 har ATV og D/R instillinger??
    Philip
    www.airheads.no
    Hobby24.no

  • #2
    Jepp. Den har begge. Vær klar over at hvis du kjøper denne radioen brukt så finnes det 2 utgaver. En eldre med 2 modellminner og en nyere med 5 modellminner. Skal du kjøpe den ny ville jeg sett på www.flyhobby.no så får du Eclipse 7 Q-PCM versjonen til bare 2595,-. Det er dritbillig. Ellers er Flash 5 en helt grei radio, hvis du ikke går i tanker om å crow-mix og avansert 3D. Ellers vil jeg rette et kraftig spark til alle som rakker ned på Hitec . Multiplex er sikkert en kjemperadio, men man må ikke ha en multiplex for å kunne fly.

    Comment


    • #3
      Helt enig, det er fremdeles noen av oss som har dette kun som hobby og ser faktisk på prisen før vi handler. Jeg er ikke uenig i at kvaliteten er forskjellig på merkene men en må se litt på behovet og, jeg flyr et par ganger i uka og Hitec duger til mitt bruk. Virker som at det er en del som mener at det de bruker er best uansett.
      Align T-Rex 450
      Fizza elektrofly
      JR 9xII

      Comment


      • #4
        Takker og bukker for svar!
        Philip
        www.airheads.no
        Hobby24.no

        Comment


        • #5
          He he,tror noen missoppfatter poenget med bedre kvalitet og dyrere radioer.
          1. Jeg har fløyet Hitec (Prism 7x) i 8 år og aldrigt krasjet et fly p.g.a. radiofeil (det har jeg greid helt alene ).
          2. Jeg har og i samme tidsrom brukt min første radio (Sanwa Vanguard 7 og den er helt top bortsett fra at den ikke tåler fukt).
          3. Hitec Flash serien er genuine dritt radioer (hater programeringen på de) som sikkert fungerer ok
          4. Jeg har også brukt min Hitec Focus 6 trainer radio det siste 5 år uten tull.
          5. Min Hitec Laser 6 fungerer helt top.
          6. Jeg har altid vert fornøyd med Hitec motakerne mine (men det ville ikke falle meg inn å kjøpe en Feather fordet).
          7. Enkelt servoer fra Hitec er gode i forhold til prisen (HS-422), mens andre er mindre bra (HS-300 serien varer bare tre fire turer før det er slarkete på toppen).
          8. Min Prism 7x har altid irritert meg med at trim pottene vandrer over tid (må justere annenhvert år) mens naboens maken aldri har hatt noe problem.
          9. Er egentlig fornøyd med det meste av Hitec utstyret mitt (men liker ikke de gamle billig servoene til Sanwa).
          10. Kjøper fetere ting nå (MPX) fordi jeg etter 8 år har begynt å møte begrensninger og ikke muligheter i radioene mine.
          11. Dere burde ha luktet lunta nå, Hitec er rimeligt og ok utstyr men noe variabelt i kvalitet. Problemet er at andre merker med mindre kvalitets variasjoner har blitt billigere og spist opp mye av Hitec`s marked. Derfor blir det tøffere og tøffere sammenlikninger mot Hitec sine radioer. Det en kunne leve med når radioen var 2000kr rimligere enn tilsvarende konkurent hadde å by på er nå redusert til 0 eller -minus. Dat kan det av og til gå litt hardt for seg i sammenlikningene.
          12. Sier ikke alle burde kjøpe MPX men kansje flere? Spesielt som første komputer radio. La oss si at t.d. har en Hitec Laser 4/6 som ligger hjemme med servoer og mottaker og vil oppgradere, hva med å se litt nærmere på en MPX Cockpit mm der kun sender og batteri koster 1995kr hos Øgrey og den er fult utbygd til 7 kanaler (i tillegg kommer 189 kr for TX krystall og ca 100kr for en ladekabel til senderen).
          13. Tror flere merker vil selge sendere sepparat i tiden fremover (ser i USA at trenden går den veien ettet MPX kom på banen) og utvalget vil bli godt så der vil bli ting for alle etter hvert til mere overkommlige priser.
          14. Hvorfor ikke ett ord om Graupner? helt ok saker men liker ikke senderne (for tykke).
          15. Det samme om Futaba? Likte de bedre før (utseende).
          16. Det samme om JR? Liker de godt jeg men har enda bedre tro på MPX.
          17. Smaken er som baken. og det må vi alle akseptere, om noen sier at Hitec Flash er kjempe bra så skal jeg akseptere det bare vedkommende aksepterer at jeg mener den er noe dritt med dårligt konstruert plastikk og verdens mest krøkkete programering (men du flyr helt greit med den altså ).
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            hehe... ikke meningen å starte merkekrig her.
            Er selv Futaba bruker, og Hitec'en skal brukes til kamerastativ på heli'en.
            Philip
            www.airheads.no
            Hobby24.no

            Comment


            • #7
              Ahh, disposable. Det forklarer, selfølgelig er den top til slikt (bare du finner ut av programeringen).

              Raljeringen ovenfor er ett lite spark til det som tror at fordi om en mener en ting er bra eller dårlig. Tror at vi som uttaler oss om merkene mangler glimt i øyet og ikke har sett på prislappen før vi bombastisk sier hva som er best (og det kommer jo ann på om prislappen taes med i beregningen eller ei).
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                Når vi snakker om programmeringen, noen som vet hvor jeg kan skaffe manual til Flash 5??
                Philip
                www.airheads.no
                Hobby24.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dr.Phil
                  Når vi snakker om programmeringen, noen som vet hvor jeg kan skaffe manual til Flash 5??
                  Ligger manualer på det meste av Hitec her

                  http://hitecrcd.com/Support/Manuals/manuals.htm
                  Filene er på engelsk og i pdf format
                  mvh MM

                  Comment


                  • #10
                    Takk MicroMac!
                    Philip
                    www.airheads.no
                    Hobby24.no

                    Comment


                    • #11
                      Har nå mottatt krystaller til både tx og rx, og en 4-kanalers reciever.
                      Koblet krystall i både radio og mottager, sjekket at begge er på samme kanal (duh) men får ingen reaksjon på servoene!

                      Jeg har glemt å kjøpe av/på bryter, men det bør vel fungere om jeg kobler batteriet rett inn i mottageren for det? LED'en på mottageren lyser, så den får strøm. Jeg hører servoene reagerer når rx'en får strøm, men jeg får ingen reaksjon når radioen er på.

                      Noen tips??
                      Philip
                      www.airheads.no
                      Hobby24.no

                      Comment


                      • #12
                        Oppdaget akkurat at rx'en er merket Single Conversion og krystallene er merket Dual Conversion.
                        Har jeg fått feil krystaller??
                        Philip
                        www.airheads.no
                        Hobby24.no

                        Comment


                        • #13
                          Jepp (og det er sabla surt å oppdage når en har tenkt seg ut å fly). Det skulle ha stått single conversion på rx krystallet ja (har du tjangs på å få byttet krystallet?, du må jo uansett ha ett nytt ett.
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment

                          Working...
                          X