Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med helihobby.com?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med helihobby.com?

    Noen som har handlet derfra? tenker på leveringstid, toll og sånt.

    Mangler bare armen som overfører kraften fra linken til pitch-armen før eg har en komplett tunet haledel på Horneten, og for 20$ er dette noe som er verdt å spante på seg.....
    Morten Smøraas

  • #2
    Hei.
    Jeg handlet en simulator der her om dagen (Reflex XTR)
    Var i postkassa mi på under en uke.
    Seriøs og bra webshop, no worries.

    mvh.
    ØE

    Comment


    • #3
      Dersom du leser litt på RCGroups: Remote Control, Radio Control Planes, Drones, Cars and Boats vil du se at det er mange som er misfornøyd.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Hei.
        Jeg bestilte akkurat en Sceadu 50 derfra. Mest for å se om det lønner seg å importere rc utstyr fra USA. Nettsiden deres beregner frakt, og du får da se det totale beløpet, som i mitt tilfelle var 15$. Senere fikk jeg en mail at fraktkalkulatoren deres hadde gjort en feil, så de belastet meg for 60$ i frakt.. Det er jo en vesentlig forskjell...
        Selveste varen kom innen 2 uker, så det skal man ikke klage på..

        Men jeg tror ikke det lønner seg veldig å handle fra USA mtp pris..
        Man sparer kanskje noen hundrelapper... Men ltt ugunstig dersom man trenger å reklamere på varen..
        Men de har jo ennå mye som fortsatt ikke finnes i norske nettbutikker..
        Hans Idar Haldorsen
        Alta

        Sceadu Evo 50
        T-Rex 450 SE
        E-starter
        U Can Do 3D Elektro
        Great Planes Revolver 50

        Comment


        • #5
          Har kjøpt 95% av rc utstyret mitt i utlandet, en god del i USA i tillegg til Hong Kong og Taiwan.
          Kjøp fra USA lønner seg uten tvil, og jeg tror ikke, jeg vet at det gjør det for min del. Bestiller regelmessig småting til under kr 200,- derfra og selv det lønner seg. Besparelsene har variert fra 10-15% og opp til drøyt 50%. Har til dato aldri tapt penger på det selv med dyr EMS frakt og moms betalt, og jeg sjekker stort sett alltid priser her.

          På heli er situasjonen litt anderledes da det for meg ser ut som bla Helizone og Elefun beregner seg litt mindre marginer enn mange andre.

          Har også reklamert på flere saker. Med USA har dette ikke vært noe problem overhode, ting tar selvsagt litt lengre tid da skadede deler må sendes til USA alt. Europeisk kontor men det funker. Min erfaring med norsk butikk er at de ikke en gang forteller deg at dette er en reklamasjonssak, de selger deg heller ny del...
          Reklamasjon hos jalla-forhandlere på eBay og andre steder er nok så som så, de har en tendens til å begynne å argumentere...på den annen side sparer man som regel så mye penger at man har råd til et par blåste dealer (men ja det er irriterende.)

          På den annen side virker det som om det er i ferd med å skje noe i norsk rc marked, biler som før kostet 6 høvdinger er nå helt nede i 4,5' og da begynner marginene å bli mindre, noen har nok merket konkurransen..

          Comment

          Working...
          X