Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børsteløst til Shockflyer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børsteløst til Shockflyer

    Har akkurat handlet børsteløst oppsett til min Shockflyer. Alt fra ikarus. Har noen spørsmål:

    Er det det samme hvilken av ledningene fra regulatoren som kobles til motoren. De har alle samme farge. Er jo umulig å vite hvilken ledning som skal hvor.

    Regulatoren er en Lexor regulator og bruksanvisningen er på tysk. Noen som har denne regulatoren og vet hvordan den skal programeres for 3S Lipo? Det var mange programeringsvalg i manualen, men jeg skjønner de ikke helt grunnet relativ rusten tysk.
    Torgeir K. Haugstad

  • #2
    Er det det samme hvilken av ledningene fra regulatoren som kobles til motoren. De har alle samme farge. Er jo umulig å vite hvilken ledning som skal hvor.
    Jepp, går motoren gal veg så er det bare å snu om på ett par av ledningene (samme som trefaset strøm på sager osv).
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Lønner seg kanskje da å bruke et pluggsystem i steden for å lodde ledningene sammen!?
      Torgeir K. Haugstad

      Comment


      • #4
        Forstår det slik at det fleste bruker rund plugger i enten to eller fire mm størrelse mellom regulator og motor (så sant ikke vekten er ett problem da).
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Da var shockflyeren utstyrt med børsteløs motor fra ikarus. Måtte bytte ledninger en gang for å få motoren til å gå riktig vei. Klarte å stotre meg igjennom den tyske programeringsguiden til mottageren. Nå piper den først 2 ganger (mode 2 for motorfly) og så 3 ganger (for 3S lipo) Gleder meg til første flight.
          Torgeir K. Haugstad

          Comment


          • #6
            Er dette en kombinert Mottaker/børsteløs regulator? Hva er det fulle navnet på regulatoren (eller hva det nå er for noe du har). Antar att du skrev feil når du skrev Lexor, du mente vel Lexors?
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment

            Working...
            X