Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke Heli Simulator...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke Heli Simulator...?

    Hei!

    Jeg lurer på hva som er greiest å kjøpe av heli simulator..? Kunne tenke en
    meg som man kan f..eks bruke den Futaba sender`n jeg har. (T8UP Super)
    Men det er ikke noe krav altså..

    Så da lurer jeg på hva som er verdt pengene og funker bra..

    Har sett på div. men vet rett & slett ikke hva man skal velge her, siden det
    fins mange versjoner der ute...

    Så jeg håper på gode tips & råd.. DERE kan gjerne nevne hvor man får tak i
    dem + pris =)

    All takk på forhånd!

    Mvh
    Tommy
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

  • #2
    Kjøp aerofly? sin nyeste simulator (tror den heter pro) eller reflexe sin nyeste simulator.... selv bruker jeg den sistnevnte fordi jeg er grafikkhore :P

    Comment


    • #3
      Etter litt surfing på nettet, så ser det ut som valget blir mellom Reflexe XTR eller Real Flight G2... =)

      Den nyeste simulator til Reflexe, hva heter den? XTR eller?

      Hvor det er billigest å shoppe en av disse simulator?


      Jeg kan hovere bra, flyr delvis greit framover,bakover og til sidene..
      Derfor ønsker jeg en simulator som passer til å vidre bygge på dette..Som blir mest mulig likt "i live"..

      Takk
      Tommy

      Futaba 14Mz 2,4GHz
      Futaba 10CG 2.4GHz

      Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
      Raptor 50Titan SE (x3)

      Div. modell flyr.. (alt for mange)

      Comment


      • #4
        ellers sså må jeg si at aerofly proffessional er helt rå......
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by Heligutten

          Jeg kan hovere bra, flyr delvis greit framover,bakover og til sidene..
          Derfor ønsker jeg en simulator som passer til å vidre bygge på dette..Som blir mest mulig likt "i live"..

          Takk
          Tror jeg ville gått for Real Flight G2, den har i alle fall lært meg utrolig mye.
          Realismen når det gjelder "live" er utrolig bra. Det som skjer på skjermen, er det samme som skjer i virkeligheten.
          Eneste er å bli kvitt nervene når en står der med en maskin til mange tusen som bråker og ryker... Det kan ingen simulator fikse..
          Tore

          Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

          Comment


          • #6
            Er det bare RealFlight G2 som det føller med dummyradio på?
            varta

            Comment


            • #7
              Jeg skal kjøpe simulator snart.. Men skal vente å se om den nye Realflight simulatoren er no bra før jeg bestemmer meg helt... Realflight G3 skal komme ut i midten av november til butikkene...

              Comment


              • #8
                AF pro har med sender, og expansion til under 2 lapper hos martinsen-hobby.no
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

                Comment


                • #9
                  Etter å ha sett forskjellige demo videoer, så hadde nok jeg valg aerofly pro. den kan du få med eller uten dummy radio. En butikk over dammen selger den for 128 usd.
                  http://www.aeroflypro.com/[/url]
                  Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                  Comment


                  • #10
                    Det så ut som AF Pro sin dummyradio ikke var like avansert som RealFlight G2 sin. Jeg kan ikke noe særlig om disse funksjonene på noen radio, så hva er det egentlig AF sin mangler?
                    varta

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Talker
                      Det så ut som AF Pro sin dummyradio ikke var like avansert som RealFlight G2 sin. Jeg kan ikke noe særlig om disse funksjonene på noen radio, så hva er det egentlig AF sin mangler?
                      AF Pro dummyradio suger, com port och grejer, möjligt att de kommigt med en USB variant nu, men annars är den också mindre avanserad.


                      AF Pro är en kanonbra simulator annars, men jag kör med medföljande kabel och vanlig radio.
                      Skulle jag köpt på nytt hade jag valt Real Flight med dummy sändare.
                      Större utval på flyg med mer.

                      Men där emot så finns det 2 skäl jag kunde tänkt mig att välja A Pro framför RF.
                      1. Dålig PC.
                      Har du en PC som inte är grym på 3D och/eller inte är "så up to date". Du kännser inte för att investera i en ny PC.
                      Väl A pro, den går lättare, mycket lättare.

                      2. Dårlig råd.
                      A pro proffesional är billigare än RF.
                      MFK Blue Max
                      www.mfkbluemax.com

                      Comment


                      • #12
                        Må si meg enig med forrige innlegg.
                        "Radioen" som følger med Aerofly Pro er elendig!! Det er også et svare strev å få den til å fungere ordentlig på min PC. Dette på grunn av com port tilkoblingen, mistenker jeg......
                        Sats på å bruke din egen radio, eller gå for en med USB tilkobling.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg kan nokk ikke kjøpe meg egen radio enda, har ikke pengene til det.
                          Men dummyradioen til RF er mye bedre? Er det noen vesentlige ting den mangler? Noe jeg ikke får trent på som er viktig i real life?
                          Jeg vet ikke hva som blir enklest jeg.. å si hva den har, eller hva den mangler
                          varta

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Talker
                            Jeg kan nokk ikke kjøpe meg egen radio enda, har ikke pengene til det.
                            Men dummyradioen til RF er mye bedre? Er det noen vesentlige ting den mangler? Noe jeg ikke får trent på som er viktig i real life?
                            Jeg vet ikke hva som blir enklest jeg.. å si hva den har, eller hva den mangler
                            Dual rates (3 mode før heli), rotary knob, styre høyden på stikka.
                            Dessuten var min dummy til AF Pro med Asien oppsett, dvs gass til høyere osv.
                            MFK Blue Max
                            www.mfkbluemax.com

                            Comment


                            • #15
                              på af pro kan du bytte om stikke funksjonene i oppsettet. du kan dessuten fly heli med en hvanlig flyradio, da heli mixerene ligger i programmet. skjønner ikke helt de negative vibene for af pro, da det er MASSE fly og helikoptere å laste ned på nettet, samt gratis oppdateringer. Det du bør se etter er etter min, med fleres mening AF PRO, eller XTR, xtr har noe bedre grafikk, ellers er de etter min mening like gode.

                              Thomas Berg
                              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                              www.airheads.no

                              Comment

                              Working...
                              X