Announcement

Collapse
No announcement yet.

GWS Dreamstarter problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GWS Dreamstarter problemer

    Har kjøpt meg ett challenger fly, men har ett problem. Jeg bruker en gws
    dreamstarter sender og gws mottaker. Det er noe som er galt. Når jeg flyr
    beveger servoene seg slik som de vil. Plutselig går flyet rett opp osv. Jeg
    prøvte å gå bortover med flyet da begynte servoene å bevege seg og
    motoren gikk av og på hele tiden. Dette skjer også når senderen er
    skrudd av. Noen som har opplevd noe lignende? Det har vell ikke noe å si
    hvilken vei krystallen står i mottakeren? Motoren starter også litt når jeg
    skrur senderen på, men stopper med en gang. Dreamstarteren er nok
    ikke den beste senderen, men noen som vet om noe som kan være galt?
    Når jeg skruer av senderen står også alle ror i forskjellige retning er dette
    normalt? Noen som vet hva det kommer av?

  • #2
    Dårlige batterier?
    Har du tatt en rekkeviddetest?

    Comment


    • #3
      Skjer dette når motoren er i gang eller hele tiden? Ligger mottakerantenen inntil eller i nærheten av støtstenger og hva med ESC er den i nærheten av batteri eller servoledninger.

      Prøv med å isolere hver enkelt del med skumgummi eller lignende og se om det retter på problemene - det minner veldig om glitching.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Prøvte å gå bortover med flyet i handa. Det var ikke langt jeg trengte å gå før motoren begynte å slå seg av og på å servoene bevege seg... Batteriene i flyet og i senderen var helt oppladet også. Når batteriet er koblet til i flyet og senderen er av begynner også motoren å slå seg av og på og servoene beveger seg. Det må vell være noe galt med mottageren? Veldig irriterende dette....

        Comment


        • #5
          Du må aldri slå av senderen mens flyet er på. Da er det ingenting som styrer flyet og du kan ødelegge servoene fordi de kan kjøre hardt i endene. Det er normalt at det går amok når du slå av senderen.

          Har du vært uheldig og tråkket på antenna til mottageren? Antenna på disse mottagerene har en tendens til å løsne i loddingen hvis antenna belastes og det gir ekstrem kort rekkevidde og glitc-tendenser. Ganske vanlig i mikrohelikopter-miljøet. Ellers må du sjekke alt som er nevnt tidligere her. Sjekk at antenneledningen er strekt ut og at den ikke ligger intill fartsregulator, motor, batterier, ledninger eller metalldeler i flyet.

          Comment


          • #6
            løse kondensatorer på motoeren er og en viktig ting å sjekke. har motakeren din vært i en kræsj?
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Ja mottakeren har vært med i en krasj... Trur nok jeg vill kjøpe en ny, men vet ikke hvilken. Trur ikke jeg vil ha en gws mottaker igjen. (Tviler litt på kvaliten) Noen som vet om noen gode mottakere med god rekkevidde som ikke koster all verden? Jeg kan bruke dreamstarter senderen og ta krystallen i den nye mottakeren? Mottakeren trenger ikke å være typen GWS?

              Comment


              • #8
                Schulze sin Alpha 435 er vistnok en bra mottaker.(ønsker meg en sånn selv)

                Comment


                • #9
                  Dreamstarter-senderene har forresten en veldig lav sende-effekt. Bare 200 mW sammenlignet med ca 500 mW som er normalt for andre sendere. Grunnen er at i Taiwan fly folk i forskjellige områder som ligger ganske nær hverandre og en kraftig sender kan ta over et annet fly i en anne park. Det er mulig det ikke gjelder de senderene som selges i Norge, men det gjelder de som selges i USA. Bekreftet av Mr. Lin (GWS CEO) selv på Rcgroups.com

                  Jeg har selv en Dreamstarter og bruker den til det minste helikopteret mitt. Jeg flyr aldri lenger bort enn 15-20 m med det helikopteret uansett.

                  Comment


                  • #10
                    Forekommer problemet hver gang du flyr? Opplevde det samme med min dreamstarter + 6ch mottaker. Hvilket batteri benytter du på flyet? Var plaget med at jeg fløy en 50 - 60 meter unna meg, så begynte motoren og kutte og servoene glitchet. Ordnet dette med å bytte motor med bedre støykondensatorer, og legge antenneledning fra mottaker rett ut av kroppen på flyet for å unngå støy. Regulator må også lengst mulig unna mottaker. Nå fungerer dreamstarteren utmerket. Hvordan er Challenger å fly med? Er det bra med krefter til akroflyvning? Har lyst på en sånn.

                    Comment


                    • #11
                      Hei
                      Problemet kommer hver gang jeg flyr ja. Broren min har e-starter og jeg har prøvt å flydd dette litt. Må bare si at challenger er noe helt annet å fly i forhold til e-starter. Mye mer fart dette mener jeg... Men jeg krasjet det dessverre her en dag. Det skjedde kun noen få meter foran meg. Hadde flydd en stund og alt virker som det skulle, men så skjedde det. Det gikk plutselig inn i en roll uten at jeg gjorde noe. Når jeg såg flyet på bakken såg jeg at balanserorene og sideroret hadde fullt utslag. Har ikke peiling på hva dette kom av. Den ene lednigen til fartregulatoren hadde blitt revet av og det såg ut som fartregulatoren hadde begynt å smelte litt. Jeg festet ledning igjen og servoene fungerte, men ikke motoren. Motoren fungerer det har jeg testet. Så det er noe galt med fartregulatoren. Det skal jo tåle 20 amper kontinerligt. Noen som har ett fartregulator å anbefale? Batteriet jeg bruker er det som følger med flyet. Jeg syns at flytiden er litt kort med dette batteriet...

                      Comment


                      • #12
                        Det er kankjse viktig å finne ut av sine radioproblemer før man flyr.... Det vil ende i et krasj, men du har ingen garanti for hva du vil treffe!

                        Har du radioproblemer -sett flyet på bakken. Det er livsfarlig å ro at det sikkert går bra. Modeller kan erstattes - det kan være verre med det de kan treffe!

                        Ben_E
                        Ben-Erik Ness
                        Bergen Modellflyklubb

                        Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                        www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                        http://www.bmfk.no
                        http://www.jetsofbergen.no

                        Comment

                        Working...
                        X