Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vingestrikk eller skruer. Hva er best?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vingestrikk eller skruer. Hva er best?

    Driver å bygger mitt første fly nå, det er en ARF fra world model (sky raider Mach 1) Den har 4mm stålskruer til vingefeste!!! Det er jo ingenting som "gir seg" så jeg ser for meg mye balsaflis etter første prøvetur. Finner ikke 4mm nylonskruer, bør jeg bygge om til strikk eller la det stå til??
    Mvh
    Bent Andreassen




    Harstad Modellflyklubb på Facebook
    http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

  • #2
    Tror jeg hadde byttet om til strikk, da slipper du ihvertfall å mose hele flyet pga. at vingen ikke løsner.

    Comment


    • #3
      Å bygge om til strikk er jo en minimal oprasjon, og utelukker ikke bruk av skruer om du skulle komme over noen 4mm nylon skruer. Evt kunne du jo ha sett etter andre fester som har 5mm gjenger!
      Torgeir K. Haugstad

      Comment


      • #4
        Yepp, som Torgeir sier så er det ingen heksekunst å bytte islagsmutrene til f.eks 5mm om det er interessant. Jeg finner både 4mm og 3mm nylonskruer hos min lokale hobbypusher så det er bare å lete.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Er av den bestemte mening att strikk hører hjemme på syltetøyglassene, eller matpakka. Eller i hestehalen på en langbent kvinne ....hrrrrm

          Har sett noen aldeles imponerende kræsj forårsaket av for få strikk eller for dårlig strikk eller rabiat pilot . Vingeløft er ikke morro.

          Men har du pinner eller annen mekanisk låsing på vingen i forkant så bør strikk være greit på en trainer.
          Alternativet er som torgeir sier og bytte til 5mm alt 6mm. 5mm nylonbolter og innslagsmuttere bør det gå greit og få tak i .

          Ikke sikker på det er mere jobb enn syltetøy løsningen heller.
          mvh MM

          Comment


          • #6
            Bare husk å bruke nokk strikk, minst 6-8 stk av de vanlige brede hvite. Det er ikke morsom når en tar en loop og en hører klapp klapp (lyden av vingen som treffer kroppen etter å ha løftet seg litt i fra) hver gang en flater ut (dvs. det er gøy for de som ser på da det kan bli innteressange landinger av det om vingen lander skjevt nedpå kroppen etter en klapp).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment

            Working...
            X