Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg har bestilt en LieRaider. :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg har bestilt en LieRaider. :D

    Jeg bestilte akkurat en LieRaider fra Ultramicro. Det er det fineste depron-flyet jeg har sett og siden jeg har hatt lyst på en sånn 3D-kjerre en stund så måtte jeg slå til på denne. Dæsken så mye jeg får å gjøre nå. Tusen ting som skal gjøres, ikke bare modellfly.

    Jeg trenger en mottager og en servo til men har ikke råd til Schultze så det må jeg kjøpe en annen plass eller stjele fra et helikopter.

  • #2
    Motoren for LieRaider. Dobbel-stator motor, 20.16x10 mm stator og 24 stk. 5x5x2 N45 magneter. Burde bli kraftig!!!
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Grattis!
      Jeg så Pål på UltraMicro fløy med sin LieRaider i går og bestillte en sporenstreks! Tror denne blir poppis utover høsten/vinteren.
      Pål har laget en video som blir lagt ut på sidene til UltraMicro løpet av kort tid.
      (Nå flyr jo det meste utrolig bra med Vindfallet bak stikkene....)

      Han hadde også en genial løsning med feste av motordekselet (magnet+skrue)... Har du sett den??

      Lager du motoren selv?? Fra 'scratch'?? Tøfft!
      Jeg tenkte å putte inn en Klepaker, selv om den er litt 'dyr'...

      Får vel støtte opp gode venner med å kjøpe gadget'sene deres! Det er tross alt topp kvalitet på både fly og motor!
      Ikke mange motorer på 22g som drar over 350g statisk, så det er verdt det!

      Comment


      • #4
        Jeg brukte magnet for å feste canopyen på det lille hjemmelagede hlikopteret mitt og kommer til å bruke det mer. Det funker veldig bra.

        Denne motoren veie 22,9 g nå. Jeg må slipe bort mer stål fra huset og kappe akslingen, og det fjerner en del vekt, men samtidig så må jeg lime magneter, lager og vikle motoren som igjen øker vekten. Likevel er det veldig lett, for dette er en dobbel motor. Jeg får kanskje tak i kurvede magneter som gir bittelitt mindre luftrom. Hvis ikke så bruker jeg 5x5x2 magneter.

        Comment


        • #5
          Hvor kjøper dere disse små magnetene?
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #6
            LieRider`n er nå i full produksjon, Flyet er tilpasset den nyeste utgaven av Klepaker Extrem. Det vil si 17 Turn utgaven. Den andre er på 20 turn. det betyr at vår venn Klepaker har klart å tyne 480 gram trekk på 9 amp. ut av den nyeste motoren. Dette betyr at du får nok å dra på med i vertikalen samtidig som vekta holdes nede. En av prototypene vi laget fikk vi ned i 170 gram med Klepis 17 turn og 2. 350 kokam. Å enda er det mere å hente på vekta for den som er extrem alle veier.

            Best flyr nok flyet hvis du kommer ut på en vekt rundt 205 til 220 gram.

            Motorene har samme pris.....

            Håper snart snøen kommer og idrettshallene åpner.........
            Pål S Vindfallet

            Royal Norwegian Display Factory Pilot....

            Comment


            • #7
              Vil det si at den nye 17 tørn klepaker ekstreme yter godt med 2S lipo?
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                Hei Pål!
                Du husker å ha en Raider og en KlepX klar til mandag??

                It's a must-have!

                Klar for litt club-kultur, så jeg piler bortom!
                Btw. så har Per Anders Klepaker lagt ut indoor-lista på klubbsidene men den er litt lett å overse... Her... Bare 1 mnd. til...

                http://home.online.no/~pklepake/lmfk/terminliste.htm

                Comment


                • #9
                  Klepisen skyver hurn bra som helst med 2 celler. har ikke målt draget men er sikker på at Indoorelektromotorkonstruktør Klepaker sitter inne med stor kompetanse på området....
                  Kjærra vi lagde på 170 gram hoovrer på under halv stikke.... Tror ikke den er langt unna 20 turn`s motoren på 3 celler. Er ikke sikker på amp. trekket..

                  Vi har fått svidd ut en del modeller i dag så den som måtte ønske å tre inn i galskapens hule på Mandag kveld er hjertelig velkommen. Da kommer også den eminente konstruktør den lange veien fra Oslogryta. Han vil sitte å signere fly til ca kl 0100

                  Fire uker til Indoorsesongen starter?? Da må vi vel begynne å lade snart......
                  Pål S Vindfallet

                  Royal Norwegian Display Factory Pilot....

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kommer først til å vikle motoren for 3S siden jeg har en 3S 340 mAh pakke og en 700 mAh pakke. Det er begrenset hvor mye kraft jeg kan dra ut av diee pakkene, men denne motoren burde ha veldig god virkningsgrad.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by RNDFP
                      LieRider`n er nå i full produksjon, Flyet er tilpasset den nyeste utgaven av Klepaker Extrem. Det vil si 17 Turn utgaven. Den andre er på 20 turn. det betyr at vår venn Klepaker har klart å tyne 480 gram trekk på 9 amp. ut av den nyeste motoren. Dette betyr at du får nok å dra på med i vertikalen samtidig som vekta holdes nede. En av prototypene vi laget fikk vi ned i 170 gram med Klepis 17 turn og 2. 350 kokam. Å enda er det mere å hente på vekta for den som er extrem alle veier.

                      Best flyr nok flyet hvis du kommer ut på en vekt rundt 205 til 220 gram.

                      Motorene har samme pris.....

                      Håper snart snøen kommer og idrettshallene åpner.........
                      Hvordan er den LieRaider som er avbildet på www.ultramicro.no fargelagt? Tusj eller lakk?

                      Comment


                      • #12
                        Motoren har nådd teststadiet nå. 11 turn er litt for hett for 3S med 9" og 10" propellere, men det er helt vilt med 7035. 9047 SF drar som en okse nå og trekker over 9 A før full gass, jeg vil ikke presse batteriet mer enn det. Får ikke målt turtall i dag på grunn av at det er mørkt ute. I morgen finner jeg ut om jeg skal vikle om og hvor mange turn jeg trenger. Hvor stor diameter propeller er LieRaideren beregnet på tro?

                        Motoren er støvete på bildet fordi jeg nettop har kappet akslingen.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          På den modellen det er bilde av på Ultramicro sidene er det brukt Styro lakk på det røde på kroppen. Den svarte stripa er trimfilm. Sideroret er tusj. Penol 700.
                          Pål S Vindfallet

                          Royal Norwegian Display Factory Pilot....

                          Comment


                          • #14
                            Hva slags propeller og batteri var brukt og hvilket turtall fikk dere når dere fikk 480 g skyvekraft av Klepaker Extreme??

                            Jeg har nettopp kjørt motoren min for første gang med 2S. Resultatene sier at denne vil ha god vertical climb med 330-350 g statisk thrust, men hvis jeg vil fly med Kokam 340 må jeg vikle om slik at jeg får under 6 A maks. Denne motoren vil klare å holde 10 A kontinuerlig på grunn av den store statoren men det er ikke nødvendig på et sånt fly. Jeg vil prøve andre propellere og batterier.

                            20x10 mm stator
                            11 turn 0,5 mm Y
                            12 poles 5x5x2 mm N45

                            GWS SF:
                            9047 prop - 5600 rpm - 330 g - 2s / 6.58 V - 7.6 A - 57.43 % - 41 km/h
                            1047 prop - 4440 rpm - 355 g - 2s / 6.20 V - 8.3 A - 54.84 % - 32 km/h
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Du har sikkert kikket på det, men for sikkerhets skyld, her er linken til Per Anders Klepaker:

                              404 Not Found

                              404 Not Found

                              Comment

                              Working...
                              X