Announcement

Collapse
No announcement yet.

LiPo regulatorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LiPo regulatorer

    Ser ut som jeg må bytte noen regulatorer grunnet overgang til LIPo.
    480JR 2.33:1 gear 13x8" og 3S1P 830mah, egnet reg ???
    300 direkte 9x6" 2S1P 1200mah, egnet reg ???
    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

  • #2
    Hvis du er forsiktig og lader med en gang du merker at det begynner å bli lite futt i motoren bør det gå greit å bruke det du har fra før, men selfølgelig er det tryggest å bruke regulator beregnet for lipo.

    Comment


    • #3
      Har en ElectriFly 20C til 480 motorn som kutter på 4,8 v
      og en ElectriFly 10C til 300 motorn som kutter på 3,7 v.
      tror ikke det er trykt å bruke disse på LiPo
      'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

      Ørjan Rapp

      Comment


      • #4
        Ikke hvis du kjører helt til motoren kutter nei.

        Comment


        • #5
          Du greier aldri å beregne når batteriene er tomme...
          Kjøp deg LiPo-reg, så bidrar du iallefall til å prøve å bevare batteriene...

          Et lite tips... Bruk ALDRI automatiske ladere til LiPO... Bruk ladere hvor du manuellt setter spenning el. antall celler.
          Det som kan skje (og har skjedd) er at en autolader tror ditt nyladede 2-cellers batteri er et flatt 3-cellers eller at ditt nyladede 3-cellers er et flatt 4-cellers, og setter i gang lading...
          Med LiPO så trenger du kun 1.1V overlading for å starte en irreversibel "thermal runaway" i batteriet og whippps....
          Modellen eller batteriet og bilen eller huset ditt blir fort og greit til et "romerlys"....

          SÅ.. Bruk for all del LiPO lader hvor du manuellt setter batteritype!!

          Comment


          • #6
            Jeg bruker en Schulze 330 lader og en gammel Jeti børsteløs regulator uten lipo program. Jeg bruker timeren på senderen, og følger med på laderen hvor mye jeg har brukt på hver fly tur. Da får du raskt kontrol på hvor lenge du kan fly på et batteri.
            Damn these things are hard to fly!

            Comment


            • #7
              Et lite tips... Bruk ALDRI automatiske ladere til LiPO... Bruk ladere hvor du manuellt setter spenning el. antall celler.
              Det som kan skje (og har skjedd) er at en autolader tror ditt nyladede 2-cellers batteri er et flatt 3-cellers eller at ditt nyladede 3-cellers er et flatt 4-cellers, og setter i gang lading...
              Måtte jo gå å prøve det
              Lader type: Astro Flight 109 kobles til (3S1P 830 mah) pakke, pakken identifiseres korrekt men er nesten full, så etter 2,5 minutter står det 3S2P, Æ varth skræmt ja..

              Kan JETI JES 020 og JETI JES 030 være greie regulatorer til disse motorene mine ??
              'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

              Ørjan Rapp

              Comment

              Working...
              X