Announcement

Collapse
No announcement yet.

dumme spm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dumme spm

    hei.. trenger hjelp til min ready..
    1. skal det ikke være luftfilter? bruker det å følge med?
    2. hvordan montere tanken? (selve dritten inne der)
    3. bruker ikke alt av stag og slanger osv følge med. (trottle og fronthjulet?)
    4. hvordan skruer brukes det på motor.. vanlig eller maskinskrue med mutter??
    5. skal tanken stå eller ligge??
    håper på svar, da jeg er helt ute på jordet når det gjelder bygging..
    Jaja.. er n00b.. hva kan man forvente

  • #2
    1. Ja det skal vere luftfilter (hvis du ikke vil ha en motor som ikke går skikkelig pga. rusk i forgasseren da vel og merke ).
    2.Det følger med to gardinkroker som skal skrues inn i firewall deretter skal du ta strikken og dra bak tanken og feste tanken inn i hullet. PS. Husk skumgummibiten og silikonrøret!
    3. Jo det følger med(vanlig pianotråd)
    4. Medfølgende karrosseriskruer eller maskinskruer hvis du vil det. Fritt valg.
    5. Ligge

    Ingen spørsmål er for dumme. Hva har vi vel dette forumet til? :P

    Comment


    • #3
      takker for det.... men kan du ta det med tanken igjen.. det er jo 2 bøyde rør+ 1 rett rør+ 1 nippel av no slag.. hva er firewall..skal alle røra osv inni tanken?? hvordan skal detta settes i sammen med motor.. (en slange fra tank til motor og en fra tankt til eksos?)
      er foresten pianotråden stiv, for det skal vel bare en greisus for å dytte eller trekke trottlel??
      veit det ikke er lett når jeg er helt rosa på detta..
      Jaja.. er n00b.. hva kan man forvente

      Comment


      • #4
        De to bøyde skal stå oppover i tanken ene er til eksos og andre er påfylling, det tredje går til forgasseren.

        Pianotråden skal bøyes litt på.

        Du lærer etterhvert

        Comment


        • #5
          Inni tankene skal det være to bøyde rør som begge peker oppover (når flyet står rett veg og tanken ligger). og en skal ha en fuelslange og en klunk (tung ting på enden) slik at den kommer helt ned i bunnen av tanken.....litt vanskelig å forklare?

          Den slangen med klunken går til forgasseren på motoren, der fuelen skal komme inn. Av de bøyde går en til eksospotta og en til ingenting..altså sett en skrue i åpningen av den....

          Håper noen kan forklare litt bedre...
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #6
            Det pleier ofte å følge med en tegning av hvordan det skal se ut med rør og sånn. Hvis ikke er det noen ganger også på tegningene til flyet. Jeg har ikke Ready så jeg vet ikke for sikkert.
            Simen

            Why drink and drive, when you can fly so high?!

            Comment


            • #7
              1. skal det ikke være luftfilter? bruker det å følge med?
              En fordel hvis du letter og lander ofte på tørr og støvete sand som fyker rundt motoren og drar inn i forgasseren. Se på R/C bilene med luftfilter, der er skikkelige skitne sand, støv overalt etter noen runder.

              Våt sand ikke problem hvis det regner hos deg der hjemme.

              Jens Eirik

              Comment


              • #8
                Jeg tenkte på fuelfilter . Luftfilter følger ikke med.

                Comment


                • #9
                  Fuelfilter har aldri jeg brukt...
                  Simen

                  Why drink and drive, when you can fly so high?!

                  Comment


                  • #10
                    takker for alle svar.. tror faktisk at jeg kan kjøre inn motoren snart..
                    trenger bare gass "pinnen" og "styrepinnen", så er jeg i boks..ett spm til?!! hvordan sjekker man riktig tyngdepunkt.. ser rare tall og ord på tegningen, men skjønner egentlig ikke hva det betyr!
                    Jaja.. er n00b.. hva kan man forvente

                    Comment


                    • #11
                      Det kan være lurt med fuel filter. Før brukte jeg ikke altid det, men det er veldig mye "drit" som danner seg i tanken, så det er sikkert lurt.
                      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                      er der ingen der kender dem.

                      Comment


                      • #12
                        Tegnene(hvis det er tall) er millimeter fra forkant av vingen.

                        Comment


                        • #13
                          På tegninger er over CG (center of gravity) merket med en slags runding med to svarte og to hvite felt mener jeg å huske. Vet ikke hvordan det er på din.

                          Hvis ikike kan det hende det står med skrift hvor den skal være, og da tror jeg nok at de sier hvor mange millimeter fra skillet mellom vinge og kropp er foran de snakker om. Fra "skjøten" til CG.

                          SKjønner?
                          Simen

                          Why drink and drive, when you can fly so high?!

                          Comment


                          • #14
                            Vi gjør kort prosess. Legg en ilnjal på framkanten av vingen og mål 80-85mm bakover, mellom der en plass skal CG ligge. Merk av plassen med en liten teipbit eller lignende(blyant f.eks) og balanser så modellen der. Husk å ha tom tank

                            Comment


                            • #15
                              Lettere å forklare når du vet hvor CG skal være
                              Simen

                              Why drink and drive, when you can fly so high?!

                              Comment

                              Working...
                              X