Announcement

Collapse
No announcement yet.

B-24 Jomfrutur, 20 foots vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • B-24 Jomfrutur, 20 foots vingespenn

    Hei, her er det et lite klipp av en B-24 sin første tur og siste.

    www.streamload.com/teryn1/public/b24.wmv
    Petter Jensen. KMFK

    CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
    Futaba 10CAG 2,4

  • #2
    Neeeeeeeei!!!

    Jeg får vondt i magan! Og den som var så fin!
    Simen

    Why drink and drive, when you can fly so high?!

    Comment


    • #3



      Hva var årsaken? Venstre balanseror så ut som det levde sitt eget liv.

      Comment


      • #4
        Han hadde satt i 40cc motorer i denne lille maskinen Alt for lite motorkraft, for lite fart. Dette resulterte i at vingetippen stallet, du kan se venstre balanseror bevege seg(men det er bare pilotens feil). Dette var en ren pilot feil, både ved valg av alt for små motorer og flygning.
        Petter Jensen. KMFK

        CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
        Futaba 10CAG 2,4

        Comment


        • #5
          Så videoen og kan ikke si at det så ut som flyet var under motorisert (kansje marginalt , men ikke under motorisert). Pilot feil? ja det var vertfall sikkert, han steg litt vel bratt og da skjer det mye rart når farten avtar, i tillegg så dro han galt på balanseroret når ting begynte å skje og hvor var sideroret?Link til diskusjons fora som har mere innformasjon om dette flyet og denne flyturen finner dere her. video: 20 ft wingspan B-24 crash on maiden flight.... - RCU Forums
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            Sideror hva er det Han brukte ikke side ror i det hele tatt. Alt står på tråden som vingemuttern har lagt ut
            Petter Jensen. KMFK

            CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
            Futaba 10CAG 2,4

            Comment


            • #7
              Re: B-24 Jomfrutur, 20 foots vingespenn

              Originally posted by Snowman
              Hei, her er det et lite klipp av en B-24 sin første tur og siste.

              www.streamload.com/teryn1/public/b24.wmv
              Jeg regner med at du har lasta ned snutten. Har du noen mulighet til å få lagt den ut slik at vi andre kan se også? Eventuelt om du kan maile den til meg så kan jeg legge den ut på mine sider. Den er fjernet fra linken over grunnet for mye trafikk.
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #8
                Har ikke peil på slike mastodonter av noen RC fly i det hele tatt, men reagerte som flere på RCU på måten flyet ble ruset opp på, ikke videre safe etter min mening. Dessuten hadde det ikke vært rimlig mye mere smart og finne seg ei grei oversiktlig asfaltstripe når noe slikt skal i været for første gang.
                Greit nok og ha mye tid og penger, men en smule risk managment hadde nå allikevel ikke skadet.
                Synes egentlig ikke en slik krasj er værre enn andre krasjer, kan svi minst like mye for en 15-16 åring som fliser traineren sin.
                mvh MM

                Comment


                • #9
                  Den trainer du nevner har ikke på langt nær samme potensiale for å ta livet av folk som en giga sak som dette. Det har vistnok vært mye flaks i det siste i samband med flere store modeller som har gått fløyten, sier bare B52.

                  Og det var vist også sansynligvis pilot feil. Bare for å sitere: Manglende bruk av sideror og feil bruk av balanseror gjorde at den B52 som nyligt krasjet, faktisk krasjet på samme måte som den fullsize B52 som krasjet på 90 tallet. Å se de to krasjene er nesten som å se samme krasjen, ikke så rart da det var samme feil i flyvingen som forårsaket begge to.

                  Skulle tro at de som fløy disse store drogene hadde satt seg grundigt inn i hva og hvordan de oppfører seg og hvordan de skal flys før de tar av. Når alt kommer til alt så flyr disse store beista nesten identisk med sine forbilder og er følsomme for den samme typen feil. Sier bare at her holder det ikke å gi full gass og tro en drar seg ut av det, disse flyene må flyes på vingene og det er ikke alltid så enkelt, har en først gjort en feil så må alt etterpå vere pinligt korrekt utført for å ta seg inn igjen.
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #10
                    Re: B-24 Jomfrutur, 20 foots vingespenn

                    Originally posted by Supra25
                    Originally posted by Snowman
                    Hei, her er det et lite klipp av en B-24 sin første tur og siste.

                    www.streamload.com/teryn1/public/b24.wmv
                    Jeg regner med at du har lasta ned snutten. Har du noen mulighet til å få lagt den ut slik at vi andre kan se også? Eventuelt om du kan maile den til meg så kan jeg legge den ut på mine sider. Den er fjernet fra linken over grunnet for mye trafikk.
                    Du kan laste den ned her og legge den ut hos deg selv. Jeg kommer til å slette den i helgen som kommer. Høyre klikk på linken nedenfor og velg lagre som for å laste ned til pc`n. Videoen er på 8.7MB
                    http://home.online.no/~gahildr/asset...imedia/b24.wmv
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Vingemutteren
                      Den trainer du nevner har ikke på langt nær samme potensiale for å ta livet av folk som en giga sak som dette. Det har vistnok vært mye flaks i det siste i samband med flere store modeller som har gått fløyten, sier bare B52.
                      Tenkte mer på økonomisk. Sikkerhetsmessig er ett slikt fly selvfølgelig en helt annen skål, selv om en 40 trainer kan være mer enn ille nok.
                      mvh MM

                      Comment


                      • #12
                        Supert!

                        Da har jeg lagt den ut her: http://rcfoto.no/index.php?option=co...d&ascdesc=DESC
                        Odd Sundet
                        http://www.imacnorge.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by MicroMac
                          Originally posted by Vingemutteren
                          Den trainer du nevner har ikke på langt nær samme potensiale for å ta livet av folk som en giga sak som dette. Det har vistnok vært mye flaks i det siste i samband med flere store modeller som har gått fløyten, sier bare B52.
                          Tenkte mer på økonomisk. Sikkerhetsmessig er ett slikt fly selvfølgelig en helt annen skål, selv om en 40 trainer kan være mer enn ille nok.
                          Fra et økonomisk perspektiv har du selfølgeligt helt rett, ja det svir kansje verre i lomeboka for en uten inntekter ja.
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #14
                            Jeg blir bare irritert når jeg ser slikt. Livsfarlig og totalt unødvendig.
                            Min teori: En jeng duster med altfor mye penger og god tid som setter andres liv i fare.
                            Ok...litt harsk der... ... Kan godt hende knarken med cowboyhatt er pensjonert ingeniør bra Boing for alt jeg vet...men...

                            Hadde de:

                            Utdelt leggbeskyttere til folkene som stod foran flyet når de rusa det opp.
                            Gjort døråpningen brei nok slik at flyet smatt inn hvis mannen som 'holdt' flyet gikk på trynet.
                            Sjekket visuelt at:...jo motorene er i pefekt synkron samstemthet
                            Tilta Stetsonen langt nok bak i panna for økt utsyn.
                            Utstedt nabovarsel
                            Kutta toppen på de omkringliggende trærne FØR første flight
                            Plassert kameramannen nært nok i forhold til passeringspunktet for: "A spectacular shot"
                            Montert av cowlingen bare forde det var: greiere å justere på den måten, økt kjøling eller at 'nakne' motorer dobbler som vortexgeneratorer. (hva skulle de, justere 'inflight')?
                            Gjort en grundig annalyse på hvor fort 30 mph stall-speed 'ser' ut, sett bakfra, på 400 m avstand.
                            Dratt buksa godt nok over navlen og stramma inn bukseselene maksimalt.

                            ...hvis de kunne svare ja på over 70% av spurte spørsmål stiller jeg meg undrende over hvorfor dette gikk så galt....

                            Og til de av dere som lurer....jeg synes store fly er knall...helt topp!
                            Hatten av for de gutta som holder på med disse flyene.

                            ....En dag....!
                            Mvh

                            Olav Lund

                            Comment


                            • #15
                              Ja det skal jeg si! Økonomisk er det minst like verst for en 15 åring å miste flyet sitt som han der, kanskje mer.
                              Grunn: Mindre inntekt
                              Mindre penger I lommeboka

                              Og flere..., men nå er jeg sliten så je kommer nok ikke på no mer nå.
                              Simen

                              Why drink and drive, when you can fly so high?!

                              Comment

                              Working...
                              X