Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 14 kanaler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 14 kanaler?

    Lurer på om det her er for real eller bare noen som er fantastisk flinke med photoshop

    Is this it? The new Futaba 14 channels? - RCU Forums
    MVH

    Jon Gunnar Wold

  • #2
    Men Jon da - så du ikke nyheten på MfN i går?

    (MFN) ModellflyNytt.no

    Comment


    • #3
      Enten fake eller en "konseptmodell/prototype"???

      Håper for guds skyld at det noensinne ikke kommer Windows i noen som helst slags form inn i senderne... Da begynner iallefall jeg med fingerhekling og serviettsamling istedet....
      Jobber som systemtekniker på bl.a. Windows til daglig så jeg har mine meninger om hva det betyr... (Og Win CE er F#%N ikke særlig bedre enn for de andre platformene...)

      Hm... Blåskjerm rett etter take off....
      "Your aileronstick has been moved.. Please reboot for changes to take effect...."
      "Cannot find the file "throttle.dll"..

      "Antenna error or antenna not present error. Please check and reboot!"

      "Your model does not have the necessary 'Designed for Microsoft Windows' logo. Cannot install model. Press enter to debug."

      "Your trial period for "Expensive Composite-ARF-model" expires in 15 seconds. All functions will be disabled. Please visit our website for info about how to obtain a valid license."

      "Your transmitter is running in safe-mode with all useful functions disabled."

      "One or more sticks/functions has failed during startup. Use EventViewer to find out which sticks/functions this is."

      "Throttle and aileron cannot be used at the same time with this license! Enter 15-digit product key to activate."

      Trodde vi hadde nok med fjernkontrollmannen og alt annet som kan gå galt om vi ikke risikerer folk som må kjøre Windows Update og ha Norman Antivirus og drivere for ulike fly etc på senderen!

      Dessuten.... Det er å anbefale å plugge igjen ørene med MP3-spilleren istedet for å høre på f.eks. motor etc...

      "You have switched to 'Idle Up 1'.. Are you sure you want to do this? Click OK to confirm or Cancel to abort..."

      Neh.. Coolt med nye ting, og at den evt. har 14 kanaler, masse modellminner og fri mixing etc. er coolt og et klart fremskritt, men regner med at meste av spec'en ellers er hype-bogus-crap...

      Enda et argument for å få folk til å kjøpe MPX isåfall....

      Comment


      • #4
        Haha....ler meg fillete Alfalfa Godt sagt!

        Hva i all verden er de de tenker på! Hvorfor vil noen ha Windows inn i en sender. Det finnes da andre operativsystem å bruke hvis fancy menystyring er målet.
        Mulig at de kommer frem til en bra radio med inovativ programmering....men Windows!!!

        ...nei gi oss noe nyttig istedet.

        Gi oss innebygd telemetri slik at vi kan oppgradere sender etterhvert med airspeed, stallwarning, voltmeter etc.
        ...Forcefeedback!!!!....stickshaker ved stallwarning....det hadde vel vært no' ?
        Mvh

        Olav Lund

        Comment


        • #5
          Hehe... Tanken på telemetri støttes fullt ut.. Rive ut MP3-spilleren og heller bet. 500,- blås ekstra for skikkelig telemetri løsning...
          Det har man jo faktisk bruk for!

          Og det er faktisk ingen dum ide å ha vibra/stall-sensor ombord i flyet som gir feedback til stikka....
          Litt teit om du har skikkelig humpete gress-stripe eller stor bensinmotor som vibrerer veldig på tomgang, hehe....

          Kommer hjem med blåmerker på fingrene pg.a. stikkene....

          Men... Telemetri og force-feedback var faktisk gode ideer.

          Comment


          • #6
            ...tenk deg en behagelig kvinnestemme på en earpiece (Blootooth selvsagt) som sier: "Low onboard voltage. Comence landing prosedure"

            ....eller en som skriker inn i øret ditt "Terrain, terrain...PULL UP!!

            Men alvorlig talt: Telemetri som utbyggbare moduler hadde vært helt topp.
            Kunne begynnt med en enkel stallwarning som begynnte med:" Low speed" eller bare en buzzer som økte i intensitet etterhvert som du nærmet deg stall. Burde da ikke være så vanskelig.
            Og hvis man hadde grunker så kunne man bygge ut med full sanntids datalogging av alle nyttige og unyttige parametere.
            Mvh

            Olav Lund

            Comment


            • #7
              Originally posted by Klaus A.
              Men Jon da - så du ikke nyheten på MfN i går?

              (MFN) ModellflyNytt.no
              Hehe, jeg leser sjelden forsida, går rett på forumet.
              MVH

              Jon Gunnar Wold

              Comment


              • #8
                "bzzzz.... spraaaak... 'Cabincrew prepare landing procedure'...... brszzzz... knitre....."

                Heh.. Sist jeg fløy med Ryanair så var det en kaptein som IKKE snakket forståelig engelsk iallefall...
                (Harald Heide Steen snakker mere russisk enn kapteinen snakket engelsk.)
                Og det gjorde heller ikke flybertinnene som svinset i kabinen... Så rett før landing så kom det en hel masse rare meldinger fra kapteinen og et par av flybertinnene kikket rart på hverandre og trakk på skuldrene og ristet på hodet... De så ikke ut til å skjønne bæret...!

                Comment


                • #9
                  Lol

                  Men seriøst så var telemetri ideen dirrekte innebygd i senderen glimmrende. Det vil jeg hvertfall jeg ha med tiden.
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #10
                    Alfalfa, det må ha vært tidenes windows imitasjon!!!! Lo så fruen lurte på om jeg var blitt tullette foran pc'n her. Jeg ble ihvertfall enda mer overbevist om at jeg har funnet senderen i mitt liv, MPX PROFI 3030. Synd ikke multiplex lager operativ systemer til pc også.
                    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by widowmaker
                      Alfalfa, det må ha vært tidenes windows imitasjon!!!! Lo så fruen lurte på om jeg var blitt tullette foran pc'n her. Jeg ble ihvertfall enda mer overbevist om at jeg har funnet senderen i mitt liv, MPX PROFI 3030. Synd ikke multiplex lager operativ systemer til pc også.
                      Samme her. fruen kom bortom skjermen for å se hva som har fått meg til å le meg helt skakk til tider.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #12
                        Laget for et par år siden et lite program for windows som jeg kaller "H-Vindu", eller Husmorvinduet, som det het i gamledager...

                        Det geniale her er at kun 1 vindu kan være oppe av gangen, dette for å hindre "gjennomtrekk", hehe...

                        For hvert program som forsøker å åpne ett nytt vindu, så lukkes alle andre... Skikkelig annoying!!
                        Skal se om jeg kan porte dette til CE... Best å ha det klart til senderen kommer!

                        Comment


                        • #13
                          hmm...må si at jeg blit litt skeptisk jeg også ja når jeg ser det er windows som er OS.

                          Men for å ta radioen litt i forsvar så er det jo nesten alltid 3.parts programvare eller ukompatibel hardware/drivere som har skylden for at windows (og alle andre operativsystem for den sags skyld) kræsjer. At det er operativsystemet som kanskje ikke er tilpasningsdyktig? Javel, kanskje. Men jeg tviler nå på at det blir aktuelt å installere masse drit på senderen og kjøre dette samtidig som du flyr.

                          Og når det gjelder operativsystem som krasjer så har Futaba allerede klart dette. Det har vært et problem på noen av 9C-radioene (ikke på alle, men det skal være et visst antall radioen som ble levert med en "defekt" som resulterte i software-lås)

                          Og når det gjelder MP3-spiller (som det angivelig skal være i denne radioen), så må vi vel anta at det er for å lagre et visst antall talemeldinger, alarmlyder etc, og ikke for at du skal stå på stripa og digge musikk !

                          Eneste virkelige bakdelen jeg ser med denne radioen så langt er at den faktisk ligner litt for mye på multiplex

                          OAK

                          Comment


                          • #14
                            Fikk tak i en link fra Max sine sider (http://www.max-rc.net) for den SPESIELT interesserte....

                            http://www.14mz.com/
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                            Comment


                            • #15
                              Snakket med Jan Henning fra Norwegian som var på stripa i går, og han kunne ikke bekrefte om det virkelig var WinCE på dyret, og ei heller om det er 12 eller 14 kanaler... (Futaba var ikke helt sikre selv virket det som...)
                              Spørs om det er som med 9C/9Z.... Som kun har 8 proposjonale kanaler... Men som egentlig har 9 kanaler men som ikke har det alikevel...
                              Dv.s. at du MÅ kjøre PCM, men alikevel så har du bare 8 prop.

                              Men... Nå er det jo øyeblikkelig Tokyo Hobby Show (i helga) og da blir det vel mer kjøtt på Eina istedet for spekulasjoner....

                              Men... Jeg HÅPER at de CE-greiene i verste fall bare er et GUI-skall for resten av utstyret og at det ikke er "the ting" liksom....
                              Ille nok om gui'et skal crashe....
                              Ikke f..n om noen skal komme å fortelle meg at CE er stabilt...
                              It's my work and I know!!

                              En ide hadde vært å ha "Trashcan" i displayet, slik at når senderen bugger og modellen kort tid etter ulmer i tønna så kan man bare dra modell-innstillingene rett over i bøtta.... Genitalialt...
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X