Announcement

Collapse
No announcement yet.

startproblemer??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • startproblemer??

    her problemer med å få start på mitt fly!
    Hva er fremgangsmåten for å starte et fly?hva slags stilling skal stikka stå i osv?

  • #2
    Hvilken motor har du?

    Comment


    • #3
      en o.s max fp 40. gammel tror jeg

      Comment


      • #4
        Fyll fuel på tanken, sett throttle på litt over tomgang, sett på gløding og flipp rundt proppellen en del ganger. Da bør den starte.

        Comment


        • #5
          Hei, jeg vil nevne noe i tillegg: Legg fingeren over forgasseren og roter propellen til fuelen kommer fram til forgasseren, og så klypa på glødepluggen, propellen skal stå i stillingen 1-7 eller 2-8 som i urskiven samtidig kompresjonen begynner. Flipp propellen med trepinne med gummislange trædd over eller hanske mot fingerskader.

          Jens Eirik

          Comment


          • #6
            Passoa, finnes det ingen Modell-klubb et sted rundt der du bor ? (si hvor du bor så kanskje noen melder seg)

            En motor kan være leit å få start på og ikke minst til å gå slik den skal, de fleste motorer har en tomgangsinstilling og full gas innstilling.

            Og det kan være vanskelig og vite om den ikke starter forde den er våt (for mye fuel så pluggen ikke gløder skikkelig) eller om den rett og slett ikke får nok.

            Helt OK og prøve seg frem på egenhånd, men veldig mye lettere med hjelp og tips ute i felten også.

            Manualen til motoren finner du forøvrig her:

            OS Engines | Horizon Hobby RC Engines and Parts
            du kan sikkert ta et utgangspunkt i 40LA da 40FP ikke står der, men startprosedyre OSV er et godt utgangspunkt.

            Midt nede på siden, du trenger dog Acrobat Reader innstallert på maskinen din.
            Ønsker dere en god dag på feltet !
            Birger Mork

            Mine besittelser :
            Flygreier (Massevis)
            Heligreier (En Mini Titan)
            Bilgreier (Et par stk.)

            Comment

            Working...
            X