Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken 91-120 4-takt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken 91-120 4-takt?

    Har en 60size mustang som venter på motor. Har bestemt meg for 4-takt men det er jo så mye å velge i. Lyden i motoren spiller en stor rolle. Har hørt at Saito lager motorer med godlyd, sant?

    Trenger iallefall anbefalinger!
    Mvh Andreas L.

  • #2
    Her vil du nok få anbefalt alt som får en propell til å gå rundt
    Saito lager en spesiell lyd, og jeg personlig syntes den er skarp. En OS har mykere lyd.. Og YS er lekre. Osv.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      hva med holdbarheten og brykervennligheten til de forskjellige merkene? Det må da være noen som utmerker seg bedre enn de andre?
      Mvh Andreas L.

      Comment


      • #4
        Jeg for min del går og sikler på en Funtana 90 fra Hangar 9 (det gjør forøvrig joo også, så førstemann ). Har lest en del om motorvalg til denne, og det virker som om YS110 er en vinner. Denne veier visstnok under 750 gram, og yter 2,2 HK. Går for å være 4 takternes Rolls Royce. Blir nok noe sånt i et fremtidig Funtana prosjekt tror jeg...
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #5
          Holdbarheten er god både på OS, YS og Saito. Vet ikkeno om Magnum etc siden jeg aldri har eid sånt, men kanskje det er noen her med peil??

          Min erfaring er at man aldri får slitt ut en motor fra innsida, er andre faktorer som avgjør livslengden. Spesielt forskjellige typer "landing".
          Jeg er fra gammelt av OS-tilhenger men har svært gode erfaringer med Saito på 4-taktsiden. Jeg liker også installasjoner der man slipper alt som har med pumpesystemer å gjøre siden mange plages mye med sånne saker.
          Som widowmaker sier så har YS noen lekkerbiskener. Jeg har aldri hatt YS men nu blir det siden det er så mange som skryter av dem.
          Sikler jeg på noe gadgets og fly widowmaker???? Skal ikke handle flere saker på lenge nu
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Har benyttet en SC120FS i en Extra, den er vel ikke så forskjellig fra Magnumen. Helt grei og snill motor. Trotler fint og er generelt veldig stabil.
            Fløy den så sent som idag.
            To andre i klubben har samme motor som har gått tildels skikkelig mye...de har såvidt jeg vet samme erfaring. Motorlyden er en smule hardere enn en OS slik jeg bedømmer den. Dessuten er den tyngre og yder mindre enn tilsvarende OS.
            OS og spesielt Saito og YS er i en annen liga etter min mening, uten at jeg skal drite ned SCen...... det har jeg ingen grunn til.

            PS: Laser er vel også en gromsak i 4stroke klassen, spesielt for skala prosjekter
            mvh MM

            Comment


            • #7
              Ikke diskuter kjøp SC

              Ikke diskuter kjøp SC, de er billige lett å få tak i deler og fungerer nydelig...
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Jeg har også SC firetakts motorer.. Bare juster de etter manualen, og de går lytefritt og fint.. Og fyll opp med afterrun olje i veivhuset før førstegangs oppstart og snurr noen runder rundt...

                De få problemene jeg har hatt skyldes blackout og uskarpe tekniske briller hos soppen som justerte motoren.... (Guess who...!)

                Nå går de helt topp!

                Comment


                • #9
                  Sitter her med en g-23 fra Zenoah og en SC120.. Har bestemt meg for å bruke Zenoahn i mitt 60 size Mustang. Kanskje en tanke overkill men skal prøve uansett.
                  Mvh Andreas L.

                  Comment

                  Working...
                  X