Announcement

Collapse
No announcement yet.

E_sky radio til FMS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E_sky radio til FMS

    Endelig fått min E_sky radio til å funke sammen med FMS. etter mye leiting fant eg et program PPjoy som configurerer radioen slik at denne vil snakke med PC en, ja i XP :P

    fant beskrivelse på denne siden,

    FMS - Flight Simulator Configuration

    det er ikkje alt som stemmer 100%, men det hjalp meg å få opp controllen min. Hørte med et par av gutta på jobben som også har plagdes med det samme. alle nå.

  • #2
    Jeg prøvde dette men får det ikke helt til da PPJoy må kobles til printerutgangen - MEN, den kabelen som fulgte med mitt Honey Bee har jo hunkjønn LPT kontakt, mens den er hunkjønn på PC'en også.

    Ellers så ser det ut som at den har COM kontakt også, men dette støtter jo ikke PPJoy. Hva må jeg gjøre for at det skal fungere?

    Tenkte kanskje at FMS kunne klare dette hvis jeg sa at jeg skulle bruke COM1 eller 2 men dette fungerte heller ikke


    Noen tips?

    Comment


    • #3
      mm, jeg fikk det til å fungere med COM, eneste problem er at jeg kun har lappiser som kjører Windows XP... fikk det ikke til å fungere på W98... jaja, må borre opp en ekstra port på lappisen bare

      Comment


      • #4
        kaste og kjøpe ny
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Re: E_sky radio til FMS

          Originally posted by Rescueswimmer
          Endelig fått min E_sky radio til å funke sammen med FMS. etter mye leiting fant eg et program PPjoy som configurerer radioen slik at denne vil snakke med PC en, ja i XP :P

          fant beskrivelse på denne siden,

          FMS - Flight Simulator Configuration

          det er ikkje alt som stemmer 100%, men det hjalp meg å få opp controllen min. Hørte med et par av gutta på jobben som også har plagdes med det samme. alle nå.
          Trenger man PPjoy til win98?
          Per Johannes
          - Twister bell 47(i deler)
          - T-hawk
          Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...

          Comment


          • #6
            vet ikkje eg har bare prøvd med XP, og i xp funker det i alle fall hos meg.

            Comment


            • #7
              E-sky radio til FMS

              Det går fint an og bruke E-sky radioen som følger med Honey Bee og PPJoy og en comport, i allefall i XP. Jeg bruker det ver dag, og aldri noe tull. Bruker en Zen Hua 5 bytes protocol, og den passer perfekt til FMS Alpha versjonen i allefall.
              Thunder Tiger Raptor 50 SE
              Ready S
              E-sky Honeybee
              Stryker F-27C

              E.B.

              Comment

              Working...
              X