Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radiomitt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radiomitt

    Er vel en liten stund før det blir snø og kulde, men når den kommer vil jeg være forberedt.

    Noen som vet hvor jeg kan skaffe Radiomitt?
    Philip
    www.airheads.no
    Hobby24.no

  • #2
    Hva er det?
    Simen

    Why drink and drive, when you can fly so high?!

    Comment


    • #3
      Er det sånn radiovott du mener?

      Comment


      • #4
        yes.. radiovott.
        så jeg slipper blå fingre
        Philip
        www.airheads.no
        Hobby24.no

        Comment


        • #5
          Jeg har tenkt å lage en da...

          Comment


          • #6
            404 Not Found Se nederst.

            Comment


            • #7
              Takk, Ostnik!
              Akkurat det jeg er ute etter.
              Philip
              www.airheads.no
              Hobby24.no

              Comment


              • #8
                Vær så god.

                Comment


                • #9
                  Håndvarmer.

                  Jeg bruker noen håndvarmere som Biltema selger (Clas Ohlson også). Gå til Biltema | Hvorfor betale mer? - Biltema.no og søk på håndvarmer.

                  En i hver lomme, varmer hendene effektivt mellom flyturene.

                  Comment


                  • #10
                    Har lest at NiMh batterier mister mye kapasitet i kulde. Om man skulle ha slike i senderen sin og ikke har lyst til å bytte dem ut, vil da en slik sendervått beskytte senderen mot kulde slik at de ikke mister så mye av kapasiteten? Helt hypotetisk selvfølgelig...
                    Torgeir K. Haugstad

                    Comment


                    • #11
                      Torgeir, Nimh batterier og kulde hører overhodet ikke sammen. Ikke risiker radio failure pga kulde. Prisen på en nicad pakke til senderen din kjøpt hos Smallsize i Oslo (de skreddersyr batteripakker) vil nok bare være en brøkdel av hva skadene kan komme til å koste. Jeg tror ikke en slik vott klarer å holde batteriene dine varme nok.

                      Og Hwal, hva er størrelsen på disse håndvarmerne? Hadde vært genialt og lagt en eller to av disse inni spacebox'n fra Multiplex som jeg bruker. Varme fingre er følsomme fingre
                      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                      Comment


                      • #12
                        Nimh batterier og kulde hører overhodet ikke sammen. Ikke risiker radio failure pga kulde.
                        Støttes fullt ut!

                        NiMH får en helt annen utladningskurve i kulda og voltspy etc. har ingen stor hensikt annet enn å konstatere at batteriet er dødt..
                        Du merker ikke at batteriene blir tomme før det brått er slutt..
                        Disse luring-batteriene er glimrende i tempererte områder men når de blir kalde så er de ikke til å stole på.
                        Du kan oppleve å ha spenning på batteriet, men når du belaster de så er de strømtomme... Og spenning alene har aldri gjort noe bra for et fly...

                        Så gjør som Widowmaker anbefaler: Kjøp deg et sett med NiCad.. Tross alt rimeligere enn et fly! De har kuldeegenskaper som minner mere om vanlige alkaliske batterier og er mere forutsigbare såfremt cellene er i orden.

                        Comment


                        • #13
                          Da blir nicad pakke kjøpt inn før vintern setter inn + en sendervott kanskje.
                          Torgeir K. Haugstad

                          Comment


                          • #14
                            Boblejakke

                            Heisann
                            Kjøp deg slikt stoff som er i boblejakker og sy deg en egen! Det funker fint. Også stikker du til CLAS Ohlson og kjøper lommevarmer. Deilig.....
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Hvordan virker LiPo i kulda ???
                              'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

                              Ørjan Rapp

                              Comment

                              Working...
                              X