Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propellsparetips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Propellsparetips?

    propellan har en sykelig tendens til å gå i dass om dagen. forferdelig... flyr elektro, kræsjer både her og der og propellan stryker med rett som det er. mener å ha vært borti et slags propellbesparingstips her på siden for ca et halvt år siden, men nå finner jeg det ikke igjen. har leita lenge nå, men det vil seg ikke. etter hva jeg kan huske var det en slags skiveinnretning med to pinner samt strikk til feste istedet for mutter. ja? som kjent får imidlertid nesten ingen mann av hesten, og derfor lurer jeg på om det er noen der ute som vet noe mer om saken? skulle gjerne sett det forklarende bildet igjen da travle dager ikke lemner mye tid til pludring med ditt og datt.

  • #2
    Ikke bruk dette på glowmotorer da .
    (MFN) ModellflyNytt.no

    Comment


    • #3
      Før fantes det slike myke propeller i handelen i 1960-70 årene ,og de tålte krasj uten å brekke.

      Synd at vi har de harde propeller som vi kar krav til fart og presisjon på propellblader, balanse etc...

      Sikkert er det bare COX motor som benytter myke propeller (kanskje kun plastfly som har disse COX motor).

      Jens Eirik

      Comment


      • #4
        Det er bare å sende en ørliten mail til vår venn Ken hos Griffin Models. Han har disse. Jeg bruker selv prop savere på min vertigo, og en propell har holdt 3 fly, og hadde det ikke vært for at joo ble sugen på combat forrige gang vi fløy, så hadde den nok holdt enda lenger
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #5
          Master airscrew er glimrende propeller... de toler HARDE landinger uten å knekke!

          Comment


          • #6
            Hvis en får tak i gule Kavan propeller, så tåler disse juling. Bare synd de er vanskelige å oppdrive.
            Mine Modeller:
            Dynaflite Spitfire - 40 size
            Great planes Tracer 40 m/retract (til salgs)
            Meserschmit BF109E - 60 size (Halvferdig fra scratch)
            Calypso 60
            Corsair, dogfigth size
            Great planes piper cub (Treferdig)
            DeHaviland DH88 Comet (Påbegynt scratch prosjekt)
            Top Flite P40 Warhauk (Byggesett i eske)
            Pilot Seduction 25 (Treferdig)
            Pilot Cap 10 (Treferdig)
            Great planes Super sportser 60 (Byggesett i eske)
            Great planes Ultra sport 40 (Flyr meget godt! Anbefales)
            + noen til

            Comment


            • #7
              Lag deg et større understell.....
              Propeller er laget for å fungere, ikke for å bøyes unna når de treffer noe hardt
              PS: Det er i alle fall godt propellen knekker og ikke akslingen som bøyer seg
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #8
                Det er i alle fall godt propellen knekker og ikke akslingen som bøyer seg
                Har du noen erfaringer med dette Thinnthinn?

                Comment


                • #9
                  Hehe. Jeg skjønte den

                  RIP still
                  Simen

                  Why drink and drive, when you can fly so high?!

                  Comment


                  • #10
                    Husk at propellene nå for tiden er sprøere en hva de var i sommer, takket være at kong vinter voldtar høstnorge bak for tiden!!


                    hilsen en som ser at flystripa blir dekt av løv og minusgrader!!!
                    Runar Isaksen
                    risaksen@bluezone.no

                    Comment


                    • #11
                      Har du noen erfaringer med dette Thinnthinn?
                      Vel... Sist knustes 1.08 motoren (bøyd aksling og greier..) men PROPELLEN er hel...
                      Så, nei, aldri vært borti det der før
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • #12
                        Tror nesten jeg ville ha foretrekt knekt propell fremfor bøyd aksling/veiv og knust motorhus.
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #13
                          enig. har hatt ett par uhell med en model motors neo elektro motor, som jeg kjører ugiret med 8 x 4 e propell. der har akslingen bøyd seg for meg, mens propellen var like hel. måtte ta ut ankeret å sette det opp i dreiebenken for så å rette det opp. fungerer fortsatt utmerket(under didte smell løsnet en magnet fra huste også, denne er nå monttert sammen igjen og prøve flydd. drar 8500 o/min med prop, det gjerat farten ikke er ubetydelig på den hjemme bygde mustangen min
                          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                          www.airheads.no

                          Comment

                          Working...
                          X