Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 Cool...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 Cool...

    Jada, som det fantastiske navnet tilsier, er dette det STYGGESTE flygende EPP på denne klode... (men dog en dobbeltdekker )
    Netopp derfor syntes jeg det var en forskrekkelig god ide å kjøpe en sånn
    Den er jo så stygg at moder Jord kommer til å avvise den, så da er jeg sikkert berga!
    Modellen har jo til og med profilerte høyderor og profilerte vingestøtter! (ikke at den blir noe penere av den grunn... )

    Det var egentlig i ren desperasjon at jeg gjorde et lite impulskjøp. Det ramler jo stadig inn nye esker hos Moss-Hobby, og jeg MÅ jo bare åpne og titte... Min "kjære" HellRaiser tåler jo ikke engang å fly på veggen inne i gymsalen, så da måtte noe gjøres. Enten å bake hele kjærra inn i karbon, eller kjøpe en ny kjærre som kanskje tåler en støyt uten de alt for store endringer. Etter mye fundering falt valget på sistnevnte. Måtte jo da finne noe som kunne bruke samme motor-oppsett...

    I hele går kveld (til min kones store fortvilelse) satt jeg og limte.. og limte.. En byggeanvisning som sugde lut skulle vise seg å skape mer hodebry enn veiledning, så da fikk jeg fyrt opp i ovnen også (Den brant godt i alle fall )
    Det er ikke det aller mest avanserte byggesettet, så etter litt hodekløing og skjellsord var mye gjort (hjelper lite med "filleren", "søren klype" eller "pokker" her i gården!). Fant jo fort ut at "vanlig" hengseltape ikke fester på EPP da... Jippi.
    Men, kroppen er nå ferdig, med fungerende høyderor og greier! Mangler "bare" å sette på vingene så er vi i gang! Jeg SKAL nemlig bli ferdig til torsdag, for da arrangerer Moss modellflyklubb innendørsflyging i Vålerhallen! I'm in

    Regner med at modellen benhørlig lakkeres med tusj eller noe tilsvarende kreativt... (fargestift kanskje??? -Tror jeg har et eldgammelt Penol-sett et eller annet sted med farger som "nesten" fungerer...)

    Legger ved en video som jeg hentet fra RS-Hobbyimport (Heter riktignok noe annet, men det er den samme bortsett fra at min er svart i buken for bedre estetikk...):
    nesail.com
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Kondolerer Thinnthinn..

    Jeg vurderte også 2Cool, men endte opp med Microbat`en fra samme fabrikk. Hadde jomfrutur i helga.

    Enig, byggeanvisningene er ufattelig ubrukelige, hvilket herlig språk. Hadde vært føde for Øystein Sunde hvis han sang på engelsk/tysk . .

    Men tror ikke jeg kommer til å knuse denne emballasjedoningen på samme måte som depronmodellene har fragmentert hver gang grenser skal tøyes.

    Hengsletips: Smør litt Balsarite der du skal hengsle, og bruk Oracover etc til hengslingen (når Balsarite`n er tørr)!
    Før jeg oppdaget dette trickset satte jeg på "vanlige" balanserorshengsler som jeg limte til vinge/ror med.. ja.. nettopp.. smeltelim-pistol! Sitter som krutt Med +/- 50 grader høyderorsutslag snakker vi ikke om looper... det er bare en rekke rotasjoner rundt vingen. Siderorseffekten under hovring er dessverre dårlig, gi så mye utslag du klarer....
    Jeg har en AXI 2212/34 i min, og det er MINIMUM for å henge i propellen.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Fy fasan for en burnrate dere har på fly da folkens.....
      Synes dere limer nytt emballasje matriell hver uke
      Er dette normen så tror jeg at jeg holder meg til høyt oppe i lufta fly
      mvh MM

      Comment


      • #4
        Takker.... Men HellRaiseren lever såvidt enda på lånt tid! Omdøpt til "Epoxy-Lady".

        Hengsletips: Smør litt Balsarite der du skal hengsle, og bruk Oracover etc til hengslingen (når Balsarite`n er tørr)!
        Jeg fant en ny 3M fibertape hos Jernia som fungerte aldeles upåklagelig!
        Den heter så mye som Scotch Duct transparent tape, og kommer i en ubrukelig "varmformet" innpakning slik at man må bruke makt for å rive tapen ut av plasten som er smeltet inn i tapen.. Men, men. Den er litt vel bred, så jeg tok kniven og delte tapen (tæjpen..) på midten. Voià! dobbelt så lang tape
        Fiberene strekker seg, så den er ubrukelig til avstiving, men sitter som bare attan på EPP'n. Uvurdelig som ekstrautstyr på innendørsflygningene!

        Også står det bakpå et den er til "indoor/outdoor" bruk, så det kunne ikke passe bedre!

        Fy fasan for en burnrate dere har på fly da folkens.....
        -Vel... Det går litt spenstig for seg når jeg skoler på Mode2, så flyr eget fly på Mode1 for så å skole igjen på Mode2... Det hender noen få ganger at jeg kutter gassen når strengt tatt høyderoret burde vært benytta (og vise-versa...). Derav disse små ikke-kritiske modellene
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • #5
          Den må jeg se!
          Fy fasan for en burnrate dere har på fly da folkens.....
          Flyknusing finner bare sted annenhver uke i mmfk. Altså har man to uker på å lime ett nytt prosjekt, ikke en
          Er dette normen så tror jeg at jeg holder meg til høyt oppe i lufta fly
          Når jeg prøvde å fly høyt sistgang sa det smell og så ramlet flyet ned. (det var ikke gud som syntes flyene ble pågående man taket kom litt fort...)
          Run, live to fly, fly to live, aces high!
          Erlend Larssen

          Comment


          • #6
            Nå er modellen øyeblikkelig klar!!
            Her er liste over utstyr jeg har klart å klemme inn i modellen:

            - AXI 2212/26 motor (Litt stor, men shit au..)
            - TMM 1210 kontroller
            - 4stk Waypoint W-60 servoer (to på bal.ror)
            - 8-kanalers Schultse(?) mottaker
            - 2S Th.Power 1320 LiPo (skal teste en 2S ETec 1200 også)
            - GWS 1147 prop med prop-saver (skal teste med 1108 også..)

            Av lim har jeg kun brukt Epoxy og varmelim, da jeg er mest fornøyd med hvordan de oppfører seg.

            Med 3 servoer, motor+kontroller montert ligger vekta på knappe 250gram... Detta kan bli morro! (Gleder meg til i kveld.....)
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment


            • #7
              Jeg og pappa holder på med to Slofly mini 3d greier (ala 3DX).
              Håper de blir ferdige til i kveld for i kveld skal det knus..flyges.
              Run, live to fly, fly to live, aces high!
              Erlend Larssen

              Comment


              • #8
                Hahahaha!!
                Tror dere ikke "2 Cool"'en (eller "forkjølig" som jeg kalte den..) fløy da!
                Og den fløy faktisk bra også! Jeg turte ikke gjøre de helt store utskeielsene, da all plass vi hadde var en håndballbane, men 4-punks roll, knife-edge, inverted og en del mer måtte jo testes! Dette er vel den første modellen jeg har hatt som ikke drifter i knife-edge! Morro!

                Det skal sies at jeg hadde minimum 5(!) mid-air'er i går, men modellen er fortstt hel (Utrolig hva tape og 5min. epoxy kan fixe )
                Men det eneste som skjedde (etter den siste mid-airen som var front mot front med en Blade) var at O-ringen på prop-saveren røyk ( ), og midtre vingefeste løsnet litt...... 2minutters reperasjon

                Alle tiders kveld... All ære til Moss modellflyklubb som arrangerer kveldsmorro! -Bare synd det er så sjeldent!
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #9
                  Ja, det går vilt for seg skjønner jeg.. hehe..

                  Lurer på om jeg skal få satt sammen Toro'n igjen og være med på en fight..
                  Med vennlig hilsen / Best Regards
                  Freddy Ulvseth
                  http://freddy.ulven.com/rc

                  Comment


                  • #10
                    Hva med HellRaiseren din da?????
                    Jeg har flydd min i den hallen et par ganger, og det går brillefint det
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #11
                      Den er så kul å fly at jeg tror ikke jeg tør å fly den inne.. hehe..
                      Får vente til den har fått noen skader..
                      Har liksom ikke lyst til å måtte lappe på den flere kilo med lim.. hehe..
                      Toro'n tåler et par trøkk-16 uten problemer

                      Jeg driver å trener på hovring og knifeedge loop med den.. råkult..
                      Og mixingen med at balanserorene går omvendt av høyderoret gir noen vanvittige looper.. Hehe.. tar loop i ca 1 meters høyde.. Artig.. hehe.

                      Modellen står alltid fulladet bak i bilen, og flyr når sjangsen byr seg.
                      Med vennlig hilsen / Best Regards
                      Freddy Ulvseth
                      http://freddy.ulven.com/rc

                      Comment

                      Working...
                      X