Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ekstra batteri, men hva slags ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ekstra batteri, men hva slags ?

    Jeg kjøpte mitt første fly (Easy Star) for etpar uker siden, men syns det er altfor kort flytid med det medfølgende batteriet. Jeg trenger derfor litt hjelp med hva jeg kan bygge ut med.

    Jeg har følgende:
    Permax 400/6V motor
    HiTEC HFS-04MG receiver
    MULTIcont X-08 speed controller
    Ni-Cd 7,2V / 600mAh (sanyo, 6 celler) batteri

    Med manglende peil på strøm, elektro, etc så sliter jeg litt med å finne fram i jungelen av batteri-spesifikasjoner.

    Hva slags batteri-pakke kan jeg går for for å få lenger flytid ?
    Må jeg eventuelt også bytte speed controller for å få plugger/kontakter som passer med ei anna batterpakke ?

    Noen som kan hjelpe en newbie ?

  • #2
    Hei.

    Jeg vet ikke om denne regulatoren tåler Li-Po jeg. Forsøkte og søke litt, men fant ingen specs på det. Nå er det jo så at de fleste nye regulatorer tåler Li-Po, men ang denne modellen vet jeg ikke.

    Høyere strømstyrke (mAh), gir lengre flytid.
    (dette gjelder både Ni-Cd, Ni-Mh og Li-Po)

    Skulle tro at en 2 cellers(7.4V) Li-Po på 1200-1500 mAh skulle duge fint. Lang flytid vil du ihvertfall få...

    Ang kontakter, kjøp Deans, de kan brukes på alt.

    Mvh

    Pål.W
    “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

    Comment


    • #3
      HeCell 1100 og KAN 1050 er nok det greieste du kan sette i. Sjekk hos Thorbjørn&Kåre som er drevne ringrever, her finner du de cellene jeg nevnte: Rc-seilfly.no - Modellflysport
      Disse vil neppe veie mer enn dem du har, men gir deg nesten dobbelt flytid og mer punch.
      Som osiris sier går det bra med 2S LiPo, men det betyr investering i lader. En Apache 2500 koster under 400 hos Griffin.. http://www.celtic-griffin.com/ Der er det også tømmesalg på LiPo av den forrige E-Tec typen. Bare rundt 170 for 2S 1200....
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        HVA?? Tømmesalg hos Griffin joo, og du sier ikke noe?
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #5
          Tror jeg ville gått for lipo eg. 2s 1200 fra polyquest passer nok bra for denne motoren, men du må også ha ny lader. Kjøp batterier og slikt på www.aircraft-world.com, der er de BILLIG!
          Morten Smøraas

          Comment

          Working...
          X