Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 90 se, eller std?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor 90 se, eller std?????

    hadde jo vært morro om du tok deg en tur til røyse da. er flyging her om dagen. he he. skal fly om ett kvarter... jeg vurderer en raptor 90, og Tom Erik, Skal jeg gå for std eller se, hadde tenkt å kjøpe se, men er blitt litt betenkt etter forrige diskusjon. hva mener dere som driver med dette?????? tanken er litt 3d og acro kaving med den da.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

  • #2
    ingen forslag????
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Jeg ville ha kjøpt 90 SE. Tror det er ett knallbra helikopter til riktig pris. Tror Trond`s selger den for ca 8000- og det er en bra pris!
      Std 90 er bra den også, men den blir fort litt sliten. Men, om du har planer om å "trene" eller krasje mye så er det rimligere med en standard 90, evnt en TT 50.

      mvh
      /Tom Erik
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • #4
        har en 50 jeg trener med. vil ha en større grommere maskin, emn etter diskusjonen i gromdeler temaet, ble jeg usikker. jeg har en kjempe deal på ett se kopter hvis jeg vil ha. helt nytt ubygd. også har jeg kjøpt en OS 91 c-spec motor å putte inn.(med gull farget topp). så du mener at se er gromt, selv om det er bare karbon og alu deler, tenker på hva som er nødvendig og fordel aktig.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Nå er det vel ikke så mange som har prøvd SE utgaven enda.
          Men det hører til sjeldenhetene at det kommer et nytt heli på markedet som er fritt for barnesykdommer, så det kan ofte lønne seg å vente litt og la andre være testpiloter. De fleste fabrikanter har det med å gjøre endel småforandringer i all stillhet i løpet det første året.

          Comment


          • #6
            såvidt jeg har forstått er R-90 SE samme heli som Std, men at det har alle option parts som standard. så forrensten at trond thorsen skal selge demo koptertt sitt for 16000... hm. hvorfor selge så fort? var det ikke noe bra? jeg må gi i underkant av 6 lapper for denne hvis jeg skal ha den. den er kjøpt, og ikke montert..... jeg må gi ca 5 for en R-90 std ny...
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              ingen flere ideer???
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by Avenger
                ingen flere ideer???

                Japsen som var med i 3dmaster viste at en SE versjon rocker ihvertfall. Det samme med Szaboo gutta...

                -

                Comment


                • #9
                  Jo, men denne Raptoren var noe modifisert
                  Kazuya Yamaguchi fløy i prinsippet en SE, men han hadde tatt vekk gummidemperene i hodet og erstattet de med messing-hylser samtidig som at bladholderene var stivet opp kraftig. For å få litt fleksibilitet var imidlertid bladene relativt myke. I tillegg fløy han med 1:7.6 gearing og rotor rpm på ca 2200. For å få bra og mer eller mindre konstant pirouett-rate så var også halebladene 115mm lange.
                  Det så ut som om oppsettet fungerte godt, spesielt i tic-tack manøvre. Men, personlig synes jeg oppsettet til Alan S. fungerte mye bedre.

                  /Tom Erik
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tom Erik
                    Jo, men denne Raptoren var noe modifisert
                    Kazuya Yamaguchi fløy i prinsippet en SE, men han hadde tatt vekk gummidemperene i hodet og erstattet de med messing-hylser samtidig som at bladholderene var stivet opp kraftig. For å få litt fleksibilitet var imidlertid bladene relativt myke. I tillegg fløy han med 1:7.6 gearing og rotor rpm på ca 2200. For å få bra og mer eller mindre konstant pirouett-rate så var også halebladene 115mm lange.
                    Det så ut som om oppsettet fungerte godt, spesielt i tic-tack manøvre. Men, personlig synes jeg oppsettet til Alan S. fungerte mye bedre.
                    /Tom Erik
                    Ja, jeg tror jeg må ta meg ett oppsett kurs..... Det er nok der hele forskjellen mellom meg og gutta ligger... For min sak sagger av når jeg røsker for mye .... Neida..

                    Jeg har sett messing-hylser på en 50 maskin.... det var stivt det...Og kun en gummi ring type o-ring for å "dempe" litt...
                    Gearingen er vel å få tak i katalogen?

                    Nei, den summende lyden av helien hans var helt sinnsykt. Ingen tvil om at det var good shit.

                    Men hva velger man, til den prisen . For modellene er jo nokså like i pris når man snakker om SE... Vigor, og Fury

                    Comment


                    • #11
                      det er greit, men har det noe for seg å kjøpe en SEi forhold til en std?

                      Jeg skal ha en 90 size, og jeg skal ha en raptor, for det er det jeg har bra priser på, og de sies å være stabile og gode til både det ene og det andre. men i en annen diskusjon her ble det frarådet med ting som feks aluminium rotorhode, og det er det jo på SE'n, eller hva skal jeg finne på her? jeg har lyst på SE, for den ser jo vanvittig rå ut også.. Trenger inputs her... har forresten en OS 91 SX C-Spec med CY MP II potte jeg har tenkt å putte inn i det..

                      Håper det blir passe
                      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                      www.airheads.no

                      Comment


                      • #12
                        Det at noen har sagt at metall options ikke er nødvendig for å fly 3d med en raptor 50 er ikke det samme som å fraråde metall deler generelt .

                        Det finnes gode og dårlige rotorhoder i både plast og metall.
                        Det er først og fremst geometrien i rotorhodet og produksjonskvaliteten som avgjør om det er bra eller dårlig.

                        Nå har ikke jeg prøvd noen 90 size raptorer, hverken std. eller SE så jeg kan ikke hjelpe deg med dette valget.

                        Comment


                        • #13
                          Det nye rotorhodet som er på SE`n er jo godt utprøvd og det ser ut til å fungere kjempebra, i tillegg som den tåler alt av griseflyving. Den har også en ny og veldig stiv pitch-arm og generellt er hele maskinen stivere. Det er bra. Men, om ikke jeg tar feil så har dessverre clutch, vifte og enveislager de samme problemene som tidligere og det er fortsatt en del småting som kunne vært bedre. Men for all del, man kan sikkert leve med dette.

                          Dette med hva et helikopter koster i innkjøp er egentlig uinteressant! Det er vedlikeholds- og krasjkostnader, deletilgang, kvalitet og flyegenskaper som teller. Den sistnevnte kan man aldri prise, men jeg betaler mye for å ha noe som fungerer og presterer godt hver gang jeg skal ut å fly. Om du får en grei maskin for 5000,- i innkjøp og du har ett krasj pga. dårlig kvalitet, så er hele besparelsen spist opp i forhold til å kjøpe en kvalitetsmaskin fra Robbe eller Minature. Kanskje Raptor SE kan føyes til i den lista?

                          /Tom Erik
                          Tom Erik Smedal
                          www.artistic3D.net
                          www.photopia.no

                          Comment


                          • #14
                            Som tildigere nevnt har jeg fått en megapris på en helt ny SE maskin. Og jeg har tilgang på billigere deler gjennom jobben til en kamerat, så det er vel greit nok, men da ser det ut til at jeg ender opp med en SE maskin. får tro at kvaliteten er bra. Hva må man ut med for en virgo eller en annen grom maskin i 90 size da?
                            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                            www.airheads.no

                            Comment


                            • #15
                              Tror alle de gode maskinene som er nevnt her ender opp på et sted mellom 7-8500,- (Robbe, Minature, JR etc..) Skal du "rocke" så kjøper du Fury eller Raptor. Skal du danse sexy og grasiøst så kjøper du Millennium

                              En grom-maskin som Imperio, Sylphide, Caliber eller Freya EXwc3 koster langt over det dobbelte... Men til ha-det-gøy-flyving er dette neppe veien å gå

                              /TES
                              Tom Erik Smedal
                              www.artistic3D.net
                              www.photopia.no

                              Comment

                              Working...
                              X