Announcement

Collapse
No announcement yet.

Handle fra Dino Hobby. Moms?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Handle fra Dino Hobby. Moms?

    Hva må jeg regne med å betale i tillegg hvis jeg handler fra Dino Hobby? Ser at de har en interressant radio til Dkr 2995,- men i tillegg til frakten så kommer det vel norsk moms? Fortsatt bra pris da.

  • #2
    Hvis du vil så setter de prisen på varen under momsgrensa på kvitteringen så slipper du dette. Dette var ikke noe problem da jeg handlet derfra i sommer.
    Simen

    Why drink and drive, when you can fly so high?!

    Comment


    • #3
      Jeg har også kjøpt et fly derfra, og er MEGET fornøyd med servicen og prisene!
      Flyet jeg kjøpte kostet ca. 1495,-NOK og jeg betalte ikke en krone mer (Bare gebyr til banken i Norge )

      Han sender den som privatpakke med lav verdi, så jeg slapp moms, toll, osv....(moms var inkl. i prisen).
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #4
        flydude, hva er moms grensa? kunne vært morro og visst.

        Comment


        • #5
          200Kr

          Comment


          • #6
            Jeg hørte en gang for en stund siden at modellfly går under leketøy og er derfor ikke momsbelagt. Har jeg misforstått? Husker ikke helt hva fyren sa, men det var noe sånt
            Simen

            Why drink and drive, when you can fly so high?!

            Comment


            • #7
              Leketøy er tollfritt, men moms må betales hvis det er over 200kr.
              Run, live to fly, fly to live, aces high!
              Erlend Larssen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Flydude
                Jeg hørte en gang for en stund siden at modellfly går under leketøy og er derfor ikke momsbelagt. Har jeg misforstått? Husker ikke helt hva fyren sa, men det var noe sånt
                De færreste ting er tollbelagt idag.
                Alt er belagt med 24% moms

                Originally posted by Flydude
                Hvis du vil så setter de prisen på varen under momsgrensa på kvitteringen så slipper du dette. Dette var ikke noe problem da jeg handlet derfra i sommer.
                Å sette verdien på en radio til 2000 danske kroner til å være under 200 norske er vel muligens å tøye tollvesenets uvitenhetsnivå litt langt.

                Comment


                • #9
                  De vet ikek hva som er inni! Jeg kjøpte et fly for 1795 DKR. Stor pakke, men det gikk helt greit igjennom det!
                  Simen

                  Why drink and drive, when you can fly so high?!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Flydude
                    De vet ikek hva som er inni! Jeg kjøpte et fly for 1795 DKR. Stor pakke, men det gikk helt greit igjennom det!
                    At det går gjennom uten at det blir oppdaget gjør det ikke mere lovlig.
                    Dino driver faktisk med svindel overfor den norske stat når de sender med sånne behagelig lave fakturaer

                    Comment


                    • #11
                      Hehe. Det er jo egentlig ikke vårt problem... Eller... Hva skjer egentlig hvsi det blir oppdaga? Og det er jo ingen som tvinger Dino. Han kan jo droppe det hvis han vil... Men det er vel en del av servicen...

                      Og hvor ofte har vel tollerne tid til å sjekke sånt? De må jo drikke opp kaffen på svinesund-grensa først (Beklager til alle eventuelle tollere! Ikke noe personlig!)
                      Simen

                      Why drink and drive, when you can fly so high?!

                      Comment


                      • #12
                        jeg har kjøpt masse fra dino. henrik poulsen er meget ålreit. han tar vekk dansk mva, sender billigste måte, og som gave, da slipper du norsk mva også. send han en mail, du vil ikke angre. jeg anbefaler de på det STERKEST. Og forresten. det sto i innholds rubrikken at den inne holdt en radio
                        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                        www.airheads.no

                        Comment


                        • #13
                          Det var ikke det jeg mente. Jeg så annonsen på RCMarked.no og lurte på om prisen der var før eller etter import til Norge. Burde vel egentlig vært klarere i første posten.

                          Jeg sitter på gjerdet nå og lurer på om jeg skal kjøpe ny radio. Jeg trenger avanserte helikopterfunksjoner i tillegg til flyprogrammer. Lurer på hvem som er best av JR X-3810 og den nye Futaba 9C.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kan ikke klage på min 3810.

                            Comment


                            • #15
                              Det var ikke det jeg mente. Jeg så annonsen på RCMarked.no og lurte på om prisen der var før eller etter import til Norge. Burde vel egentlig vært klarere i første posten.
                              På RC-Marked står prisen inkl. frakt til Norge.
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment

                              Working...
                              X