Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med el. motor/ regulator??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med el. motor/ regulator??

    Dagens problem til elektrofolket:

    Har nettopp kjøpt en Motor Max 400XT og CC 10 regulator. Dette er loddet sammen med en 3S lipo pakke slik som beskrevet i bruksanvisning. Problemet er at når jeg kjører opp throttle skjer ingenting bortsett fra at motoren står og vibrerer. Den kan med andre ord ikke bestemme seg om den skal gå forover eller bakover. Øker jeg throttle videre stopper alt opp, men ved å resette throttle skjer det samme igjen. Batteriet er nyladet og holder godt over 10V under hele "øvelsen". Cutoff er satt til 9V. Bruker ellers de default verdier som er programmert i regulatoren.

    Har dere noen gode forslag??

    Mvh. Olav.

  • #2
    Det er ikke "sølt" litt loddetinn der regulator er loddet til motor????
    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

    Comment


    • #3
      Hei Olei

      Jeg hadde akkurat samme problem som deg, løsningen for meg var å sette en propell på motoren. Da fungerete pluselig alt som det skulle!
      Dette skyldes at noen børsteløse motorer trenger noe "motstand" for at "timingen" skal fungere, har det blitt meg fortalt. Det fungerte ihvertfall på min børsteløse motor.
      Fest motoren i flyet, eller et annet feste før du tester. Kjedelig om den glipper ut av hånda di på full guffe

      Comment


      • #4
        Hei.
        Takker for forslag, og beklager sen respons:

        Jeg har ikke fått det til å virke, og jeg er ganske sikker på at jeg loddet det sammen riktig. Prøvde først uten propell, og trodde at det skulle løse seg når jeg satte på propell, men dengang ei
        Har nå fått tak i en Jeti regulator, og det fungerer perfekt . Tror derfor at det er CC regulatoren som er feilkilden.
        Har søkt litt på RC- Universe og der er det endel posts som omhandler dette problemet med CC regulatorer, men i de aller fleste tilfelle har det ordnet seg fint ved å oppgradere programvaren til regulatoren.
        Neste steg blir derfor å få tak i USB interface`n som brukes bl.a til slike oppgraderinger, så får vi se om det gjør susen............ .

        Mvh. Olav E.

        Comment

        Working...
        X