Announcement

Collapse
No announcement yet.

LiPo Nerver!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LiPo Nerver!!!


    Er det nerver, eller eser batteriet mitt, litt for hver dag!!!!!!!!!!!!!

    Hvordan er det med lipo og esing.. har kun ladet det i bilen med en JP lipo lader 1-3 celler ,stiller ant. celler manuellt, og amp.
    Batteriet er et e-tec 3cellers 700 mha, og det er hverken varmt eller noe...lader ved 500mha og 3celler

    Når den kjemiske reaksjonen begynner, går det fort???????? eller kan batteriet ese gradvis!!!!!

    Er dette bare tullete nerver for man har hørt så mye eller...eller....eller..
    Joachim

  • #2
    Ta et bilde hver dag i en uke, og så sammenligner du de, da ser du om det eser
    Jeg lurer også på hvor fort det eser. Og så har vel jeg også sånne nerver.

    Comment


    • #3
      Typisk... Mistet telefonen min i dag.. ja med kamera... antagelig det eneste jeg har som tar bilder digitalt for tiden...

      Det var sikkert slike nerver da Ni-cad kom også, og ladere...
      Joachim

      Comment


      • #4
        nytt

        for å ikke starte ny disk! skal det lukte godt av li-polymer batteriet mitt?
        søt lukt! er ikke oppesa eller misshandla.
        Roger Danielsen

        Comment


        • #5
          Esing:
          Husk på at selve battericellene er myke, og de blir trukket med krympeplast. Det er ikke uvanlig at de ved bruk blir litt "rundere" på oppsiden og undersiden, men det bør ikke være for mye. De skal ikke vokse i forhold til normal størrelse. Sammenlign de alltid når de "hviler". De kan variere litt i størrelse når de akkurat er kjørt hardt.

          Lukt:
          Lut er ikke bra. Da lekker gjerne den ene cellen din. Jeg HAR vert borti et par ganger at cellene lukter VELDIG lite og det ikke har vert noe galt med de, men da snakker vi svært lite. Sånn at du akkurat såvidt kjenner det om du stikker nesa nedi boksen hvor de ligger.

          Dersom batteriet lukter sånn søtlig når du lukter på det i åpent rom er det garantert hull i det og jeg ville ikke brukt det noe mer. Du kan jo pelle av krympeplasten og se om du ser hvor det er.
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #6
            re

            ja det lukter søtt når jeg lukter i åpent rom ganske mye og. er det noe å gjøre med den vist det er hull i ene cellen? evt kan den andre cellen brukes ?
            Roger Danielsen

            Comment


            • #7
              Den cellen som er defekt må ikke brukes. Den andre kan nok være helt ok, men så må man har litt spesielt utstyr for å "lodde" på disse blekk strimlene som kommer ut av pakken. Nå som batteriene er blitt såpass rimelige har jeg sluttet helt å reparere på de....
              Anders Hauge

              www.hang.no - Norges nye HANG-side!

              www.JetsOfBergen.no
              rc.andersh.com

              Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
              Byggeblog for Eurosporten
              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

              There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

              Comment


              • #8
                ok

                oki . nå er det kassert. nytt ventes i posten takker.
                Roger Danielsen

                Comment

                Working...
                X