Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio-oppsett for Hotliner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio-oppsett for Hotliner

    Aften, lurer på hvilken mikser som er greie og ha med seg i vingen, 4 servoer. (Radio er en Futaba T8UPS) Har satt opp Butterfly og AIL-FLP
    Holder dette eller er det andre nødvendigheter ?

    Og i hvilken kanal plugger jeg i fartsregulatoren ? (Kanal 3 er egentlig throttle) Da throttlestikka går til butterfly, eller har trottlestikka en delt funksjon ? Bruksanvisningen er veldig uklar på dette punktet.

    Birger
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

  • #2
    4 servoer i vingen gir ivertfall massevis av miksemuligheter, vet ikke hvilke muligheter du har på radioen din.
    De viktigste er butterfly og chamber endring.
    Butterfly har du allerede, chamber går ut på at du justerer flaps og ail opp 1-2 mm for speed eller 2-3mm ned for termik/varighet. Dette må mikses med høyderor for å holde trimmen.
    Det er også vanlig å mikse inn litt opp flaps med opp ballanseror hvis du skjønner hva jeg mener?

    På Hotlinere med 4 vingeservoer er det ganske vanlig å ha butterfly på trottlestikken som du har, og motor av/på på en bryter.

    Comment


    • #3
      Ok, takker, da skal jeg legge inn litt flere mikser, og må finne ut av hvilken knapp som aktiviserer motor, men litt god gammeldags bruksanvisnings lesning må vel gå ann (kun denne gang )
      Ønsker dere en god dag på feltet !
      Birger Mork

      Mine besittelser :
      Flygreier (Massevis)
      Heligreier (En Mini Titan)
      Bilgreier (Et par stk.)

      Comment

      Working...
      X