Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterilader..Hva er best ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterilader..Hva er best ?

    Heisann

    Er på leting etter den ultimate laderen, en skikkelig computerlader med de fleste nyttige funksjoner. En som tar både lipo og Nicad. Og er 220v eller kombi 12/220. Hvorfor er dette så vanskelig å finne???? Lønner det seg kanskje å hande utaskjærs?? Tenkte ikke å bruke mer en 1000-1500 kr på dette da, kanskje det er ønsketenkting men.. Hadde vært fint om laderen ladet flere batterier på en gang.

    Virker som at de fleste norske nettbutikker har slurva på dette i mine øyne, lite å finne synes jeg. Kanskje jeg har leta på feil sted men...

    Forslag motas med takk !
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

  • #2
    Schulze Isl 330d?

    Comment


    • #3
      jaha??

      Sett gjerne på en nettadresse over info og hvor det selges.
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment


      • #4
        http://www.mosshobby.no/pd2058520186.htm?categoryId=20
        her er en butikk(av mange)

        Comment


        • #5
          Det er den 6-330 laderen jeg har siktet meg ut å. Vet de har den på http://www.ultramicro.no/ også. Står ikke på nettsiden, men pratet med de på telefon, og de sa de solgte den til 1795,- trur jeg. (tenkte å slenge med en Vertigo i samme slengen da...)

          Men så noe interesant på Moss sine sider, som det referere til over her, om lading med den;

          Strømforsyning: 11 til 15V (kun bilbatteri med bilmotor av eller Schulze strømforsyning).
          At man ikke kan lade når man kjører hørtes veldig upraktiskt ut ? Må bilen virkelig være avslått?
          har Schulze egen strømforyning så den kan brukes på 220 nettet? hva koster slikt?

          se forøvrig denne strengen;
          (MFN) ModellflyNytt.no

          PS Isak!Jeg skal innafor neste helg. Helikoptret blir med. [/quote]
          Bjørnar, Trondheim
          bkhans-1@broadpark.no
          Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
          Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

          Comment


          • #6
            Har sett den ja, ser veldig bra ut. Bare at den er en ren 12 volts lader. Kunne tenkt meg en som står fast nede på hobbyrommet på 220....

            Bit: Bare kom det. Send på en melding først. Men husk å ta med varmekjeledressen. Var på stripa i 5 timer i dag... å det var en kald fornøyelse
            Runar Isaksen
            risaksen@bluezone.no

            Comment


            • #7
              Hmm hurtiglader på hobbyrommet er vel litt overkill? er vel i felten man trenger den?

              Hva er de mest anbefalte 220 laderne da? (ehh det var vel det opprinnelige spm her vel...)
              Bjørnar, Trondheim
              bkhans-1@broadpark.no
              Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
              Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

              Comment


              • #8
                Jeg vil absolutt tatt en titt på laderne fra Orbit, ref denne forum posten. Mitt intrykk, etter hva jeg leser her på forumet og andre steder, er at det har blitt en lite "hype" at Schulze sine ladere er best, men hva er "best"?

                Mitt intrykk er at de vanskelige(re) å bruke enn mange andre, men av en eller annen grunn så "er den best" uten at folk vet eller har sammenignet med noe annet.

                Etter hva jeg selv har prøvd og lest er helt klart laderne fra Orbit letter å bruke, det er det ingen diskusjon om. Om de er bedre vet jeg ikke, men etter mitt skjønn teller brukervenlighet som bedre og jeg har tydligvis gjort mitt beste valg. Det er faktisk slikt at du "starter opp" denne laderen uten manual, text på displayet er faktisk så selvforklarende at det kun er nødvendig å vite var de forskjellige prog. gjør.

                Kanskje en grunn til at alle skal ha Schulze er at de selges her i landet noe Orbit sine ikke gjør dessverre (tips til forhandlere).

                Jeg tør å påstå at ingen som har kjøpt denne laderen har noe å utsette på noe - det har jeg flere ganger hørt disse Schulze gutta gjøre

                Comment


                • #9
                  overkill med hurtiglader på hobbyrommet???

                  Har laget meg 12v uttak på veggen jeg som jeg kobler laderene min til, men så flyr jeg stort sett på jordene utenfor døra hjemme da
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment


                  • #10
                    Klaus sa noe. Hvis du liker litt gåter og gjetting så er schulze et bra valg... Den er ikke lett å bruke de første gangene hvis du ikke har manual, men det går. Så hvidt.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Ostnik
                      Klaus sa noe. Hvis du liker litt gåter og gjetting så er schulze et bra valg... Den er ikke lett å bruke de første gangene hvis du ikke har manual, men det går. Så hvidt.
                      Mitt inntrykk er inkl. med manual. Schutze er flinke til å lage litt kryptiske manualer, generelt

                      Comment


                      • #12
                        U.I Modelltechnik ( 404 Not Found ) lager også bra saker. Jeg har en modell om heter Pegasus Multi fra de. Når jeg skulle velge lager kikket jeg også på Schulze fordi alle sier at det er "best", men som Klaus sier så er det ingen som kan si akkurat hvorfor.

                        Jeg har en del flyvedoninger, og kunne godt tenke meg en lader med fler enn 2 uttak. Pegasus'n har 4. Passet meg ypperlig. Du kan også lade den på 12V....med eller uten bilen i gang Enkel i bruk er den også, og med siste versjon av firmware lader den alle batterityper.

                        Jeg mener at Pegasus'n kosta i underkant av 3000,-. Eneste minuset jeg har kommet over er at du maks kan lade med 1 amp, men siden jeg bruker'n som en hjemmelader ser jeg ikke på dette som noen hindring.
                        Odd Sundet
                        http://www.imacnorge.no

                        Comment


                        • #13
                          Prisen begynner å bli vel høy nå? 3000 for den sist nevnte , og 2500 for Orbit? Da må jeg melde pass ivertfall. Om Schulze er vanskelig å bruke, så er den ivertfall veldig vanlig, og da skal det vel være mulig å få noen til å gi seg et "kræsj kurs" i bruk av den. Det må nu være et pluss?
                          Bjørnar, Trondheim
                          bkhans-1@broadpark.no
                          Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                          Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

                          Comment


                          • #14
                            Schulze!

                            Den største fordelen med Schulze er at du kan oppgradere softwareen i laderen hvergang det kommer ny software. Du trenger ikke bytte lader fordi det kommer ny batteri teknologi!

                            Eksempel:

                            En Schulze lader som er produsert i 97 hadde ikke nimh, li-ion og lipo program. Den kan oppgraderes til å kunne lade alle disse batteri typene for 250,-.

                            Det er genialt!

                            Har Schulze selv både ladere, regulatore og mottakere. Aldri noe tull med dem. Har hatt mye tull med diverse andre merker.

                            Hva kan vi lære av dette?

                            Schulze har tenkt på framtiden!
                            Damn these things are hard to fly!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schulze!

                              Originally posted by Bonito
                              Den største fordelen med Schulze er at du kan oppgradere softwareen i laderen hvergang det kommer ny software. Du trenger ikke bytte lader fordi det kommer ny batteri teknologi!

                              Eksempel:

                              En Schulze lader som er produsert i 97 hadde ikke nimh, li-ion og lipo program. Den kan oppgraderes til å kunne lade alle disse batteri typene for 250,-.

                              Det er genialt!

                              Hva kan vi lære av dette?

                              Schulze har tenkt på framtiden!
                              Dette gjelder Orbit sine ladere også

                              Comment

                              Working...
                              X