Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svært lei av feather mottaker!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Svært lei av feather mottaker!

    Har jo nå skjønnt at jeg kjøpte katta i sekken, da jeg kjøpte hi-tec feather mottaker på stevne på øvrevoll, for noen mnd. siden... har bare vært glitch hele tiden, og kort rekkevidde.. er det noen man kan gjøre selv (rewiring) eller er det bare å hive på bålet??

    Hva vil dere anbefale av fullragne som veier bortimot det samme som feather (eller lettere)....

    Hvorfor selger hi-tec denne?????? det er jo så mange som har problemer med den... (husker ikke hvem jeg kjøpte den av på øvrevoll)

    Joachim

  • #2
    Jeg skjønner heller ikke hvorfor Hitec selger featheren, at så mange har trøbbel med den burde jo få Hitec til å skjønne at det er noe galt med den og at de burde slutte å selge dem..
    Last edited by erlend; 03-01-08, 15:03.
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen

    Comment


    • #3
      Ja hvorfor selger hitec denne fortsatt, når så godt som alle andre produsenter klarer å lage fullrange mottagere på samme vekta.

      Anbefaler Schulze alpha 435, den har jeg brukt i en Wild Beast i 3/4 år eller noe uten ett eneste synlig glitch. Denne har også glitchteller, så du kan se om du har problemer med forstyrrelser.

      Comment


      • #4
        Jeti, Multiplex pico og ACT Micro/Pico er alle bra mottakere. Har 2 Jeti 5+ og en ACT Micro 6kanaler og alle funger som de skal. Dessverre så er det bare Hitec å få tak i butikkene mens de øvrige merkene selges på nett-sjapper eller hos Øgrey.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Hvorfor selger hi-tec denne??????
          Jeg skjønner heller ikke hvorfor Hitec selger featheren
          Ja hvorfor selger hitec denne fortsatt
          SVAR: Fordi folk kjøper den.

          Så lenge det finnes så mange naive rc flyvere som tror at man kan kjøpe hva som helst uten å sjekke noe annet enn prislappen på forhånd, så vil det desverre alltid finnes ubrukelige produkter på markedet.

          Comment


          • #6
            Kjøpte en feather for ca 1 år siden og den har heldigvis fungert. Rekkevidden har jeg ikke testa men ut til ca 50 meter funker den bra.

            Comment


            • #7
              Ja men da så......

              Da er det sikkert trygt å handle hitec feather for oss andre også.

              Comment


              • #8
                feather er jo fin til så mye: sjekke om noen har på mobiltelefon(glitch glitch), finne uisolerte el-apparater (glitch glitch), og magnetfelt (glitch glitch), veldig anvendelig sak, eller hvis du vil ha litt ekstra spenneig når du flyr sammen med andre (er nesten ikke et signal den ikke tar inn)
                'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

                Ørjan Rapp

                Comment


                • #9
                  for å svare på om det er noe å hive på bålet::::


                  JA JA JA JA JA JA, men hold den godt fast så den ikke gkitcher vekk derfra og))
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment


                  • #10
                    Min Feather mottager som jeg hadde i en GWS Tiger Moth hadde en rekkevidde på 50 meter på en bra dag, og ned i 1 meter på en dårlig dag!

                    Etter annbefaling i en tidligere diskusjon her på forumet, tok jeg å sendte den inn til Nortrading der jeg hadde kjøpt den. Etter ett par uker fikk jeg en ny mottager (denne hadde mye lengre antenne enn den første) og denne virker mye bedre. Tok en enkel "rekkevidde test" med å stige så høyt jeg bare kunne og den fløy uten problemer så høyt att det ikke var mulig å se hva som var forran og bak på Moth`n.
                    What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                    Comment


                    • #11
                      Kanskje Featheren er laget for de som flyr alene innendørs??? Må bare henge meg på å si at det er en mottaker man ikke bør kjøpe dersom man ønsker å holde flyet i lufta....
                      Det er kommet så mange andre gode mottakere som er både mindre, lettere og billigere, så jeg ser ikke helt vitsen med Featheren...
                      Har selv ikke hatt "gleden" av en slik mottaker, men erfart flere som knuser modeller pga. den blå gjennomsiktige lille esken.

                      Konklusjon; Opptenningsved.
                      (Interessant det med lengere antenne da...)
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • #12
                        Har også hatt en Feather mottaker fra Hitec. Med dårlige erfaringer. Klagde til butikken (Teknisk Hobby i Kristiansand). De erstattet denne med en ny Feather. Etter å ha prøvd 3 stk. Fikk jeg en GWS Pico som har fungert prikkfritt. Fikk til og med erstattet krystallet da GWS-mottakeren har minikrystaller. Tenk litt etter. Kjøpsloven gjelder for hobysjappa også, selv om dette er en hobby hvor ting slites ut og må repareres relativt ofte.
                        I utgangspunktet er det 2 års reklamasjon på alle varer en kjøper. Det være seg Hitec mottakere eller tøfler. Ting som er ment å vare mere en 5 år har 5 års reklamasjon (TV'er også videre). Sikter da spesielt til juvelen vi besmykker vår hals og mage med på stripa.

                        Comment


                        • #13
                          Mitt råd, ikke kjøp Hitech med feather mottaker . Men andre Hitech R/C anlegget er det ikke noe problemer. Jeg har 2 Hitech R/C anlegget og de fungerer fint ,og jeg har ikke noe å si negativt om dem.

                          Hvis du allerede har kjøpt Hitech med feather mottaker, så kan du like godt å skifte mottaker uten feather, senderen virker på begge mottakere.

                          Jens Eirik

                          Comment


                          • #14
                            Kanskje Featheren er laget for de som flyr alene innendørs??? Må bare henge meg på å si at det er en mottaker man ikke bør kjøpe dersom man ønsker å holde flyet i lufta....
                            Sagt på en annen måte... Hvis du flyr inne i en tett blybunker eller et Faraday-bur uten noe som helst av ledninger inni så kan du være så heldig å oppleve noen minutter uten glitch...

                            Det fine med Feather-mottagerne er at det spiller ingen rolle hvilken sender du har eller hvilken frekvens den den bruker... Den reagerer på omtrent alt fra "dårlige vibber fra svigermor" til naboens korntørke, så...

                            Nå er det jo så poppis med at alt skal være bredbånd....

                            HiTec - Takes your goods somewhere...

                            Som sagt i andre tråder her... Skal du først kjøpe HiTec så kjøp de dyrere mottagerne og helst med Dual Conversion. De gir bra valuta for pengene og er til å stole på!

                            Comment


                            • #15
                              Jeg kjøpte 3 feather mottakere for et par år siden og bestemte meg for å selge de på QXL for 100 / stk. Jaggu gukk de ikke....

                              En kar jeg kjenner som flyr en del deltavinge på hang sier de funker noenlunde i små modeller uten motor, feks. delta på hang...

                              Spør du meg egner de seg ikke til annet enn å fyre i peisen, og selv da brenner de dårlig....

                              Anders
                              Anders Hauge

                              www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                              www.JetsOfBergen.no
                              rc.andersh.com

                              Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                              Byggeblog for Eurosporten
                              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                              There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                              Comment

                              Working...
                              X