Announcement

Collapse
No announcement yet.

JETI REX 5 PLUS - REKKEVIDDE?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JETI REX 5 PLUS - REKKEVIDDE?

    Jeg har kjøpt en Jeti Rex 5 plus mottaker. Den er ekstremt liten og veier 8 gram. Har tenkt å bruke den i en Simprop Cap 231 elektromodell (400-størrelse), men er litt skeptisk til å bruke en så liten mottaker. Er det noen som vet om den er "full-range"? Har brukt en litt større Rex 4 i et annet fly, som har bra rekkevidde. Er det samme rekkevidde på Rex 5 som på Rex 4?
    Hilsen TomV

  • #2
    Bruker den i deltaen
    Vraka en delta totalt pga rekkevidde her, men jeg tar skylda selv. Var på omlag 250 meter, full pinne på vei fra meg. Skulle vrenge rundt, ikkeno skjedde, og deltaen stakk rett til jords på full pinne.

    Uansett, på en 400 modell er det mer enn nok rekkevidde. Du klarer ikke å se hva modellen driver med på så lang avstand likevel. Ellers er jeg meget fornøyd med mottakeren, har ikke opplevd noen problemer i det heletatt.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Zniila
      Bruker den i deltaen
      Vraka en delta totalt pga rekkevidde her, men jeg tar skylda selv. Var på omlag 250 meter, full pinne på vei fra meg. Skulle vrenge rundt, ikkeno skjedde, og deltaen stakk rett til jords på full pinne.

      Uansett, på en 400 modell er det mer enn nok rekkevidde. Du klarer ikke å se hva modellen driver med på så lang avstand likevel. Ellers er jeg meget fornøyd med mottakeren, har ikke opplevd noen problemer i det heletatt.
      Har 4 slike og et par 4 kanalere. %5kanaleren er nyere og har mistanke om at den er mer stabil. Men alle fungerer uten noe tull etter at jeg satte inn Gr/Jr krystaller. Jeti har nå kommet med egne krystaller. Med Fut/Hit hadde jeg mye tull. Må og nevne at jeg flyr kun børsteløst, og det generere ikke radiostøy på samme måte som en 400 motor. Innenfor normal rekkevidde og med rett krystall osv. er dette noe som fungerer udmerket.
      MVH
      Einar Large

      Comment


      • #4
        Hei

        Har en Jeti Rex 5+ jeg har brukt en stund nå. Brukt den på flygende vinger og diverse GWS fly. Må si jeg ikke har opplevd noe tull eller problemer ved bruk av den. Har vert 300m+ i rekkevidde uten problemer.

        Har lest på div forum at dette er en motager som lett greier 500m+ i rekkevidde.

        Jeg er vertfall veldig fornøyd.

        -pål-
        “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

        Comment

        Working...
        X